18 حقیقت جالب و خواندنی درباره سریال فرندز

دوستان یا فِرِندز (Friends) یک مجموعه کمدی موقعیت آمریکایی است که توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از 22 سپتامبر 1994 تا 6 مهٔ 2004 از شبکهٔ NBC پخش گردید. این مجموعه دارای 10 فصل است و هنوز در شبکه‌های مختلف در حال بازبخش می‌باشد. داستان آن دربارهٔ 6 دوست است که در منهتن نیویورک زندگی می‌کنند.

فرندز از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ است که 6 کاراکتر اصلی آن:

  • جنیفر آنیستون در نقش ریچل گرین
  • کورتنی کاکس در نقش مانیکا گلر
  • لیسا کودرو در نقش فیبی بوفی
  • مت له بلانک در نقش جویی تریبیانی
  • متیو پری در نقش چندلر بینگ
  • و دیوید شویمر در نقش راس گلر هستند.

اگر می‌خواهید اطلاعاتی در مورد سریال فرندز (Friends) و حقایق آن بدانید، با ما همراه باشید:

1) قرار بود عنوان سریال فرندز چیز دیگری باشد

در اوایل دهه 90 میلادی، دیوید کرین و مارتا کافمن، یک طرح 7 صفحه‌ای برای 1 سریال سیتکام با نام کافه بی‌خوابی (Cafe Insomnia) نوشتند. جدا از اینکه نام سریال متفاوت بود، فیلم ‌نامه پایلوت هم حال و هوای متفاوتی با فرندز (Friends) داشت. به عنوان مثال، «جویی» و «مانیکا» قرار بود که مهم‌ترین شخصیت‌های این سریال باشند. شبکه NBC از آن‌ها خواست که فیلم نامه را بازنویسی کنند. آن‌ها پس از بازنویسی‌های متعدد، نام سریال را از کافه بی‌خوابی (Cafe Insomnia) ، به دوستانی مثل ما  (Friends Like Us) تغییر دادند اما درنهایت فرندز (Friends)  به عنوان نام اصلی این سریال انتخاب شد.

2) قرار بود بازیگران سریال فرندز کسانی دیگری باشند

جای تعجب نیست که بسیاری از بازیگران مختلف برای هر نقش در نظر گرفته‌ شده‌اند. به‌عنوان مثال، کتی گریفین و جین لینچ پس از ملاقات در حقیقت با هم دوستان صمیمی شدند، در حالی که هر دو برای نقش فیبی تست داده بودند. پیش از متیو پری جان فاورو و جان کرایر  برای بازی در نقش چندلر در نظر گرفته شده بودند و متیو پری هم نتوانست نقش را در آن زمان بگیرد. در طول فیلم ‌برداری پایلوت سریال فرندز (Friends)، متیو پری به عنوان بازیگر، در قسمت اول سریال علمی تخیلی لکس 2194 بازی کرد. خوشبختانه، سریال لکس نتوانست شبکه‌ای برای خود پیدا کند و متیو پری در یک تست دیگر، توانست نقش چندلر را از آن خود و در پایلوت سریال فرندز (Friends) ایفای نقش کند.

3) کورتنی کاکس نقش ریچل را قبول نکرد

قبل از اینکه سریال فرندز(Friends)، پخش شود، کورتنی کاکس نسبت به سایر بازیگران اصلی سریال، معروف‌تر بود. او قبلاً چند پیام بازرگانی و در موزیک ویدیو رقص در تاریکی(Dancing in the Dark)  بازی کرده بود. تهیه کنندگان سریال فرندز می‌خواستند کورتنی کاکس را برای شخصیت «ریچل» انتخاب کنند ولی کاکس نقش مونیکا را انتخاب کرد چون او شخصیت قوی و شجاع را دوست داشت.

مانیکا گلر در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

(4 برخی از بازیگران بعد از بازی کردن در این سریال معروف شدند

جدا از اینکه تمام 6 شخصیت سریال فرندز (Friends)، به ستارگان معروف هالیوود تبدیل شدند، برخی از بازیگرانی که برای اولین بار در سریال فرندز(Friends)، حضور یافتند، بعدها بازیگران معروفی شدند. آلن پوپمو که نقش کوتاهی در سریال فرندز (Friends)، داشت اما بعدها به یکی از بازیگران اصلی سریال پرطرفدار گری‌ آناتومی (Grey's Anatomy) تبدیل شد. ملورا هاردین و کریگ رابینسون از سریال‌های اداره (The Office)  و ریوردیل (Riverdale) قبل از این سریال‌ها نقش کوتاهی در سریال فرندز (Friends)، بازی کرده بودند.

(5 دوست‌داشتنی‌ترین بازیگر سریال فرندز (Friends)

در سال 2016، وب‌سایت کمدی سنترال (Comedy Central) نظرسنجی راه انداخت که طرفداران بریتانیایی سریال فرندز (Friends)، به شخصیت موردعلاقه‌شان در سریال رای بدهند. شخصیت راس گلر با کسب 25.6 درصد آرا، به عنوان دوست ‌داشتنی‌ترین شخصیت سریال فرندز(Friends)، انتخاب شد. البته غافل نشویم که شخصیت چندلر بینگ فقط با 0.2 درصد کمتر، به عنوان دومین شخصیت پرطرفدار این سریال در نظر گرفته شد.

راس گلر بازیگر سریال فرندز | مدیا زبان

 

(6 سریال فرندز (Friends) قرار بود حول محور 4 شخصیت باشد

در مراحل اولیه تولید سریال، نویسندگان قصد داشتند که بر روی شخصیت‌های مونیکا ریچل، راس و جوئی تمرکز کنند و فیبی و چندلر تنها شخصیت‌های مکملی باشند که در چندپلان در هر قسمت حضور پیدا کنند.

بازیگرانی که قرار بود حول محور 4 شخصیت سریال فرندز (Friends) باشند | مدیا زبان

 

 (7هیچ یک از بازیگران طرفدار تیتراژ آغازین سریال نبودند

اگر تصور می‌کردید که بازیگران سریال فرندز(Friends)، با تمام وجودشان، در کنار حوض بازی می‌کنند و با آهنگ I’ll be there می‌رقصند، خب سخت در اشتباهید. هیچ‌ یک از بازیگران طرفدار پروپاقرص تیتراژ آغازین سریال نبودند. جنیفر آنیستون در طی مصاحبه با مجله  ،Peopleافشا کرد که هیچ ‌یک از ما علاقه‌ای به تیتراژ آغازین سریال نداشتیم. او در ادامه گفت: هیچ‌کس واقعاً هوادار بزرگ آن آهنگ نبود. مجبور نبودم این را بگویم اما کمی احساس می‌کردیم که رقصیدن کنار یک حوض یک جورایی عجیب و غریب است اما ما باز هم انجامش دادیم.

تیتراژ آغازین سریال فرندز (Friends)

 

(8  اولین بازیگری که برای سریال انتخاب شد

دیويد شويمر (راس گلر) اولين نفر از بين 6 بازيگر اصلى بود كه براى بازى در سريال انتخاب شد.

راس اولین بازیگری که برای سریال انتخاب شد | مدیا زبان

 

(9 آخرین بازیگری که برای سریال انتخاب شد

جنيفر آنیستون (ریچل گرین) آخرين نفر از بين 6 بازيگر اصلى بود كه براى بازى در سريال انتخاب شد.

ریچل آخرین بازیگری که برای سریال اضافه شد | مدیا زبان

 

10) چگونه هربار بر روى همان مبل در كافه مينشستند؟

 جواب سوال اين است كه  تابلو كوچكى با مضمون رزرو شده بر روى ميزِ هميشگى آن‌ها بود.

در سریال فرندز مبلی که در كافه مينشستند | مدیا زبان

 

11) کارگردانی بازیگر سریال فرندز (Friends)

ديويد شويمر (راس گلر) 10 قسمت از سريال فرندز (Friends) را كارگردانى كرده است.

 کارگردانی بازیگر سریال فرندز (Friends) راس گلر | مدیا زبان

 

12) بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین 6 بازیگر اصلی سریال

 ليسا كودرو (فیبی بوفی) متولد ١٩٦٣ بزرگترين فرد بين شش بازيگر اصلى و متيو پرى (چندلر بینگ) متولد آگوست ١٩٦٩ كوچكترين فرد بين 6 بازيگر اصلى است.

بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین 6 بازیگر اصلی سریال | مدیا زبان

 

13) از اشتباهات سریال!

در قسمتى كه مشخص مي‌شود چندلر از سگ‌ها متنفر است، متوجه مي‌شويم كه راس نیز از بستنى متنفر است. در صورتى كه در يكى از قسمت‌هاى فصل پيشين شاهد آن بوديم كه راس و اليزابت در يكى از قرارهايشان از بستنى خوردن لذت مي‌برند.

بستنی خوردن راس در سریال فرندز | مدیا زبان

 

14) هنك کزاریا برای نقش جويى  تست داده بود

او خیلی دوست داشت در نقش جویی بازی کند اما رد شد و التماس كرد كه دوباره تست دهد و اين‌ كار را نيز كرد و دوباره رد شد. اما بعدا در نقش ديوويد، دوست پسر دانشمند فيبى در سريال ظاهر شد.

هنك کزاریا برای نقش جويى  تست داده بود

 

15) قاب طلایی دور چشمی

قاب طلايی دور چشمی در، در واقع يك آيينه بود كه يكى از عوامل پشت صحنه، ريكى پاركر تصادفا آن را شكست اما چون زيبا به نظر می‌رسيد تصميم گرفتند كه دور چشمی باشد.

قاب طلایی دور چشمی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

16) واقعی حامله بودن فیبی در سریال

ايده اينكه فيبى سه قلوهاى برادرش را به دنيا آورد، زمانى به سريال اضافه شد كه ليسا كودرو حاملگى‌اش در زندگى واقعى را اعلام كرد اما چون شكم ليسا آن‌قدر بزرگ نبود كه نشان دهد سه قلو حامله است و زمان به سبك تلويزيونى جلو می‌رفت، مجبور شدند او را گريم كنند.

واقعی حامله بودن فیبی در سریال فرندز | مدیا زبان

 

17) فردی که در بین 6 کاراکتر اصلی تک فرزند است

چندلر بینگ تنها فردى است كه خواهر يا برادرى ندارد. ريچل 2 خواهر دارد، مونيكا و راس خواهر و برادر هستند، فيبى 1 خواهر دوقلو و 1 برادر ناتنى دارد و جويى نيز 7 خواهر دارد.

چندلر زیگری که در سریال تک فرزند بود | مدیا زبان

 

18) چند بازیگر زن، نقش کارول زن راس را بازی کردن؟

اولين حضور كاراكتر زن قبلى راس يعنى كارول در سريال را آنيتا بارون بازى كرد اما بعد از آن بازيگر عوض شد و از دومين حضور كاركتر تا آخر سريال، جين سيبِت نقش او را بازى می‌كرد.

هر دو نقش کارول زن راس گلر در سریال فرندز | مدیا زبان

 

این تنها برخی از حقایق جالبی بود که از سریال فرندز (Friends) با شما به اشتراک گذاشتیم. با گذشت بیش از 25 سال از پخش این سریال، هنوز ذره‌ای از محبوبیت آن در میان تماشاگران کم نشده است.

نظر شما درباره این سریال چیست؟

برای دریافت جزوه فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش