10 نکته جالب درباره مانیکا گلر در سریال فرندز

مانیکا گلر یکی از شخصیت‌های خیالی اصلی سریال فرندز (Friends) است که توسط کورتنی کاکس بازی شده است. مانیکا برای گروه دوستان (Friends) به عنوان مادر شناخته می‌شد و آپارتمان او نقطه مرکز مجموعه و مکان تجمع دوستان بوده است. او هم‌چنین با شخصیت وسواسی و روحیه رقابتی‌اش شناخته می‌شود. مانیکا به شدت به دوستان خود وفادار است و در سخت‌ترین مشکلات زندگی کنار آن‌ها است. حتی گاهی بار سنگین مشکلات آن‌ها را به دوش می‌کشد.

1) نوعی تمایل به جلب رضایت دیگران در مانیکا

درون شخصیت مانیکا، نوعی تمایل به جلب رضایت دیگران وجود دارد و گاهی برای تجربه این تمایل دست به کار‌های عجیبی می‌زند. به علاوه بیش‌تر از هرکسی، دوست دارد مورد تشویق و تحسین دیگران قرار بگیرد. اگر کاری را انجام بدهد که انجامش برای دیگران سخت بوده و یا اصلا منحصر به آن‌ها نبوده، به شدت دوست دارد که از سوی دوستانش تشویق شود و به گونه‌ای احساس رضایت آن‌ها را حس کند. گاهی دوستانش در این راه کوتاهی می‌کنند و این باعث می‌شود که مانیکا وارد سایه تاریک خود شود و موضوع را شخصی کند و دل بقیه را بشکند.

مانیکا گلر در سریال فرندز (Friends)

 

2) مانیکا به شدت مسئولیت‌پذیر است

مانیکا به شدت مسئولیت‌پذیر است و برخلاف ریچل، در این راه افراطی عمل می‌کند. گاهی خودش به این حد از مسئولیت‌پذیری می‌بالد و نوعی حس رهبر بودن به او دست می‌دهد. مانیکا تا حدودی ویژگی‌های رهبر بودن را دارد مثل کاریزماتیک بودن، دلسوزی برای بقیه، آماده کمک به دوستانش و مهم‌تر از همه قبول مسئولیت‌ها؛ اما تنها ویژگی‌ای که ندارد تصمیم‌گیری منطقی است که همین فقدان منطق، باعث می‌شود دوستانش با هم و با خودش دچار مشکل شوند و گاهی روابطشان با چالش مواجه شود. البته اگر مانیکا تمام ویژگی‌های رهبری را داشت، کشمکش‌های جذاب در طول سریال خلق نمی‌شد. اما کمی از ویژگی اصلی مانیکا که اختلال شخصیت وسواسی است را بررسی کنیم. نشانه‌های این اختلال کاملا با ویژگی‌ها و رفتار‌های مانیکا مطابقت دارد.

مانیکا گلر در سریال فرندز (Friends)

 

3) مانیکا یک شخصیت کمال‌گرا است

او دوست دارد همه کار‌ها با کیفیت صد در صدی انجام شود و اغلب بابت این ویژگی دچار اضطراب می‌شود. وقتی مهمانی می‌‍‌دهد، به اهل خانه به شدت فشار می‌آورد چون باید همه کار‌ها بی‌نقص انجام شود که نکند مهمان‌هایش او را مورد تمسخر قرار دهند و پشت سر او غیبت کنند. رقابت‌طلبی و منزلت طلبی یکی دیگر از این ویژگی‌هایی است که از این اختلال سرچشمه می‌گیرد. کسی نمی‌تواند با او وارد یک مسابقه شود و اگر هم کسی بتواند با او رقابت کند، مانیکا کاری می‌کند که آن شخص برخلاف واقعیت اعتراف کند که مانیکا بهتر است. ویژگی‌های این اختلال به گونه‌ای است که باعث می‌شود اطرافیان شخص به شدت خسته شوند.

مهمانی در سریال فرندز (Friends)

 

4) مانیکا به ریچل گرین اجازه می‌دهد با او زندگی کند

قسمت آغازین و آزمایشی فرندز (Friends) بیشتر به معرفی دوستی مانیکا گلر و ریچل گرین می‌پردازد و پایه گذاری بر تمام سریال می‌باشد. از آنجایی که ریچل ازدواج نمی‌کند و از مراسم عروسی‌اش فرار می‌کند جایی برای زندگی کردن ندارد و تصمیم می‌گیرد تا زمانی که بتواند روی پای خود بایستد مدتی خانه مانیکا بماند. مانیکا گلر به او اجازه زندگی کردن در خانه‌اش را می‌دهد در نگاه اول شاید بسیار مهم به نظر نیاید به هر حال آن‌ها دوستان صمیمی‌ هستند.

بازیگران سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

5) این کار مانیکا گلر سخت تر از آنچه به نظر می‌آید، می‌باشد

مانیکا گلر و ریچل گرین بایکدیگر دوست بودند اما مدت طولانی می‌شد که از زندگی یک‌دیگر خبر نداشتند و ریچل حتی مانیکا را به جشن عروسی‌اش نیز دعوت نکرده بود اگر تمامی‌ این حوادث را در نظر بگیریم این‌که مانیکا گلر هم‌چنان با ریچل گرین بسیار مهربانانه برخورد می‌کند و سعی دارد به او کمک کند تا زندگی مستقل برای خودش بسازد کاری بزرگ به حساب می‌آید. این کار آن‌قدر نیز آسان نمی‌باشد چرا که ریچل در طی سالیان دراز خلاقیاتی در خود ایجاد کرده است که باعث می‌شود مستقل زندگی کردن برایش کاری دشوار باشد و به همین دلیل این چالش را چندین برابر برای مانیکا گلر سخت‌تر می‌کند.با این حال مانیکا باز هم پا پس نکشیده و برای موفقیت دوستش تلاش می‌کند. او با از بین بردن کارت‌های ریچل گرین او را موظف می‌کند که کار پیدا کند و از وابستگی به پدرش دست بردارد.

زندگی کردن ریچل در خانه مانیکا | مدیا زبان

 

6) مانیکا عاشق آشپزی و میزبانی است

مانیکا گلر دوست‌دار غذا و یک آشپز فوق العاده است، این موضوعی پنهان نبوده و همه طرفداران سریال فرندز (Friends) آن را می‌دانند. در کنار این مهارت آشپزی مانیکا او به شدت دوست دارد که میزبان باشد. به همین خاطر است که در اکثر سریال فرندز (Friends) همه در خانه او جمع شده و آنجا وقت خود را می‌گذرانند یا تمامی‌ جشن‌های هم‌چون کریسمس یا شکرگذاری نیز در خانه او برگزار می‌شود و او به شدت برای آن‌ها تدارک می‌بیند. اگر به خاطر داشته باشید در طی باختن شرط و جابه جا شدن خانه مانیکا گلر با چندلر، او آپارتمان کوچک تر را گرفته که در نتیجه آن همه در خانه چندلر و جویی وقت خود را می‌گذرانند که این مسئله مانیکا را دیوانه می‌کند. او سعی می‌کند هر طور که شده با مرتب کردن خانه و درست کردن شیرینی و غذاهای خوشمزه دوستانش را سمت خانه خود کشیده و باری دیگر میزبان آن‌ها باشد.

عشق به میزبانی مانیکا در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

7) میزبانی مانیکا گلر، روش او برای ارزش قائل شدن برای دوستانش

جدا از این‌که مانیکا گلر عاشق میزبانی است باید به این موضوع توجه کنیم که این میزبانی کردن او چه کار مهمی‌ در گروه کوچکشان می‌باشد. اگر مانیکا میزبانی نمی‌کرد دوستان او هر روز در کنار هم جمع نمی‌شدند و ما شاهد این شاهکار تلویزیونی نبودیم. این میزبانی کردن مانیکا گلر نشان می‌دهد که ارزش زیادی برای دوستانش قائل است و می‌خواهد به هر شکلی که شده آن‌ها را خوشحال نگه دارد وگرنه چرا باید یک بوقلمون کامل فقط برای جویی درست کند! مسئله دیگر این است که اگر مانیکا گلر این مسئولیت را برعهده نگیرد کدام یک از دوستان می‌توانند این کار را انجام دهند. برای مثال اگر آخرین باری که ریچل گرین قصد آشپزی داشت را بخاطر بیاورید می‌توانید مزه نه چندان جذاب ترافل او در دهانتان حس کنید. پس این میزبانی مانیکا گلر یکی از عناصر مهم سریال فرندز بوده و هم‌چون چسبی این دوستان را به هم متصل می‌کند و به همین خاطر هم که شده مانیکا یکی از بهترین دوستان به حساب می‌آید.

میزبانی مانیکا گلر در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

8) مانیکا به سلامتی دوستانش اهمیت می‌دهد

در اپیزود  The One With Joey’s Big Break فصل پنجم سریال فرندز (Friends) شاهد هستیم که چشمان ریچل گرین دچار مشکل می‌شود و او این مسئله را جدی نمی‌گیرد چرا که فوبیا دست زدن به چشم هایش را دارد. این موضوع جلوی مانیکا گلر را نگرفته و برخلاف میل ریچل او را پیش یک چشم پزشک برده تا درمان شود حتی بعد از آن نیز ریچل از قطره چشمش استفاده نمی‌کند و ادعا دارد که حالش خوب است. این مسئله نیز جلو مانیکا گلر را نمی‌گیرد و سعی می‌کند به عنوان یک دوست خوب به کمک بقیه دوستان با نگه داشتن ریچل، قطره چشم را درون چشمانش بریزد.

فوبیا دست زدن به چشم‌های ریچل در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

9) این تنها مورد از کار های مانیکا برای ریچل گرین نمی‌باشد

اگر به یاد داشته باشید پس از اینکه در قسمتی دستان ریچل آسیب می‌بیند، او به دکتر نمی‌رود چرا که ادعا دارد بیمه اش تمام شده است. در نتیجه مانیکا گلر موافقت می‌کند که ریچل را تحت نام او و با بیمه خودش درمان کند که در نتیجه آن شاهد آشنایی آن با دو دکتر بودیم که در ادامه این قسمت با جا به جا شدن نام های این دو شخصیت، صحنه های خنده داری رقم می‌خورد. در کنار تمامی‌ این موارد باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ریچل گرین مشکلات روحی زیادی را در سریال تجربه می‌کند و در اکثر اوقات این مانیکا گلر است که او را تسلی می‌دهد و سلامت روحی خود نیز هیچ تفاوتی با سلامت فیزیکی شخص ندارد.

10) مانیکا سعی می‌کند به ریچل گرین کمک کند تا عشق زندگی‌اش را پیدا کند

در اپیزود  The One With All The Kissing  فصل پنجم مانیکا گلر می‌داند که ریچل گرین دلشکسته است و حال خوبی ندارد و سعی می‌کند که به دوستش کمک کند که عشقش را پیدا کند و در نتیجه او برای ریچل قراری با دیو ترتیب می‌دهد. ممکن است طرفداران بحث جدایی تازه او از راس را مطرح کنند و این کار مانیکا را اشتباه بدانند اما کاملا در اشتباهند این مسئله نه تنها کار مانیکا گلر را بد جلوه نمی‌دهد بلکه به آن ارزش بیشتری نیز می‌دهد. به هر حال راس برادر مانیکا بوده و خوشحالی او برایش مهم است اما با این حال او برای ریچل گرین آنقدر ارزش قائل می‌شود و با اینکه می‌داند این کارش راس که برادرش هست را ناراحت می‌کند، لحظه‌ای تردید نمی‌کند. این تلاش مانیکا گلر و قرار دادن دوستی‌اش قبل از برادرش نشان می‌دهد که ریچل گرین از چه ارزش بالای برخورد دار است و خوشحالی‌اش آرزوی قلبی مانیکا می‌باشد.

کمک کردن مانیکا به ریچل | مدیا زبان

 

سریال فرندز (Friends) یکی از طولانی‌ترین سیتکام‌ها بوده و به همین دلیل بررسی کامل این شخصیت‌ و کارهایش کاری غیر ممکن به شمار می‌آید.

نظراتتان را از ما دریغ نکنید.

برای دریافت جزوه فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش