16 نکته جالب درباره جویی تریبیانی در سریال فرندز

سریال فرندز (Friends) پر از لحظه‌های آموزشی است. با توجه به همه فراز‌و‌نشیب‌هایی که شخصیت‌ها پشت سر می‌گذارند‌، مطمئنا در درون این سختی‌ها و مشکلات، چیزهایی برای یادگیری وجود دارد. جویی تریبیانی چندین داستان دارد که در آن‌ها اشتباهات، ویژگی‌ها و تجربیات زندگی او مطالبی را در پی دارند که مخاطبان می‌توانند از آن‌ها درس بگیرند. جویی تریبیانی یکی از شخصیت‌های خیالی اصلی سریال فرندز (Friends) است که توسط مت له بلانک بازی شده‌ است. طبق نظرسنجی، جویی با ۱۷٪ رای بعد از چندلر به عنوان محبوب‌ترین و بامزه‌ترین شخصیت سریال فرندز (Friends) شناخته شد. در این نوشتار مدیا زبان 16 نکته درباره جویی تریبیانی گفته شده است، همراه ما باشید.

1) جویی شخصیتی کودکانه و احساسات عمیقی دارد.

جویی تریبیانی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

2) بهترین دوست جویی

بهترین دوست او در سریال چندلر بینگ می‌باشد که ۴ فصل سریال را با هم زندگی کردند.

چندلر بهترین دوست جویی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

3) تیکه کلام جویی

تیکه کلام افسانه‌ای او How You Doin’ (حالت چطوره؟) برای جذب جنس مخالف است.

 

اعتماد به نفس جویی در سریال فرندز (Frineds) | مدیا زبان

 

4) شباهت جویی و ریچل

شخصیت جویی نمونه افراطی شخصیت ریچل است و از خیلی جهات شبیه او است. این شخصیت طرفداران زیادی دارد چون تنها کسی است که چه تو واقعیت و چه تو فیلم و سریال با وجود تنبلی و عیاشی فراوان، در یک گروهی مقبول است و طرد نشده.

شباهت جویی و ریچل

 

5) خیالات عجیب و غریب جویی

او یک شخصیت شهودی است، یعنی در ذهن خود غوطه‌ور است و خیالات عجیب و غریب زیادی دارد. به همین دلیل به شدت نسبت به جزیات زندگی بی‌ تفاوت است و اصلا به آن‌ها توجهی نمی‌کند. به همین خاطر فراموش‌کار نابی است و نمی‌تواند اسم‌ها، خاطرات و رویداد‌ها را به خاطر بسپارد و یا به یاد بیاورد. به علت بی توجهی به جزیات، بیشتر مواقع نمی‌تواند به رابطه آن‌ها پی‌ ببرد و از کلیت آن‌ها، درک واضحی داشته باشد. مثل مواقعی که دیر متوجه چیزی می‌شود و یا اصلا متوجه نمی‌شود. به دلیل همین شهودی بودن، واقع‌بینی لازم را ندارد و نمی‌تواند موقعیات را منصفانه نگاه کند. فقدان واقع‌بینی لازم باعث می‌شود که از نتایج خوب و بد تصمیمات خود نا‌ آگاه باشد و فراسوی تصمیم‌ها را نبیند. در نتیجه تصمیم‌گیری را دوست ندارد و چون مهارتی در انتخاب ندارد، در این مواقع، از دوستانش می‌خواهد تا او را در انتخاب‌هایش کمک کنند.

خیالات عجیب و غریب جویی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

6) راه حل‌های جویی برای دوستانش

جویی برای حل مشکلات، راه حل‌های خلاقانه اما غیر واقعی می‌دهد و به همین خاطر هر کس از دوستانش که احساس کنند به یک راه حل دیوانه‌ وار برای خلاصی از مشکل نیاز دارند، سراغ او می‌روند.

راه حل های جویی برای دوستانش در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

7) جویی عاشق خوش گذرانی است

جویی تنها عضو در گروه است که به خاطر داشتن هم‌چین دوستانی به خود می‌بالد. او عاشق گشتن و خوش‌گذرانی با دوستانش است و به شدت از تنها ماندن می‌ترسد و اصلا دوست ندارد تنها بماند. او همیشه در‌های رفت و آمد و دوستی را به روی بقیه باز می‌گذارد. تا موقعی که احساس رضایت کند یک دوست خیلی خوب و مفید می‌ماند، اما وقتی احساس خطرِ تنهایی بکند، دست به کار‌های احمقانه و البته خطرناک می‌زند تا از این خطر فرار کند و به همین دلیل گاهی گستاخ جلوه می‌کند.

جویی عاشق خوش گذرانی است سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

8) جویی عاشق غذا است

جویی خیلی غذا خوردن را دوست دارد بنابراین جای تعجب نیست که او منتظر جشن شکرگزاری باشد یا اینکه بتواند خودش کل یک بوقلمون را بخورد. برای دومین بار، او حتی شلوار بارداری فیبی را به شلوار شکرگزاری تبدیل کرد و توانست در مهمانی به طرز عجیبی مقدار زیادی غذا بخورد.

جویی عشق غذا است سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

9) جویی بسیار با اعتماد به نفس است

این یک چیز خوب است و با توجه به سبک کار او که در آن اغلب با جواب رد مواجه می‌شود، مفید خواهد بود. با این حال، جویی در لحظه‌هایی به خودش شک دارد اما در بیشتر مواقع، اعتماد به نفس او قوی است. حتی در بعضی مواقع اعتماد به نفس او بیش از حد زیاد است، طوری که احساس می‌کند می‌تواند هر زنی را به خود علاقه‌مند کند، به‌خصوص وقتی جمله معروف مخ‌ زنی‌اش How You Doin’ (حالت چطوره؟) را می‌گوید.

اعتماد به نفس جویی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

10) حرف‌های اشتباه در زمان‌های خاص جویی

جویی بعد از دریافت نقش دکتر دریک رامورای، در یک مصاحبه شرکت کرد و اشتباه کرد و گفت که بیشتر دیالوگ‌ها را خودش می‌نویسد که باعث شد او از سریال روزهای زندگی ما حذف شود. بعدا وقتی مصاحبه دیگری با یک مجله مربوط به سریال‌های آبکی انجام می‌دهد، از دوستانش می‌خواهد که در آنجا حضور داشته باشند تا اطمینان حاصل کند که حرف اشتباهی نمی‌زند. تقریبا اوضاع خوب پیش می‌رود تا این‌که در پایان مصاحبه می‌گوید که سریال‌های آبکی را تماشا نمی‌کند، زیرا زندگی برایش مهم‌تر است و وقت دیدن چنین چیزهای مزخرفی را ندارد.

جویی تریبیانی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

11) صداقت جویی

وقتی جویی برای بازی در نقش دکتر دریک رامورای انتخاب شد، یک چالش بزرگ برایش پیش آمد، زیرا این اولین تجربه حرفه‌ای‌اش در کار بازیگری بود. به همین خاطر او فکر کرد که خانم انتخاب‌کننده بازیگران، می‌خواهد با او رابطه داشته باشد و جویی نمی‌خواست این کار را بکند. او همیشه فکر می‌کرد آیا به دلیل علاقه آن خانم به او، کار بازیگری را به دست آورده است یا به دلیل توانایی بازیگری خودش. صداقت او در دادن جواب رد به آن خانم، باعث شد که نقش دکتر را به دست آورد. صداقت مهم است و این موضوع خاص در زندگی جویی، یک دستاورد بزرگ برای او بود که از صداقتش ناشی شد.

جویی تریبیانی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

12) جویی دروغ می‌گوید

طرفداران مطمئنا به یاد می‌آورید که در یک قسمت جویی وانمود می‌کند که مالک یک خودروی پورشه است تا در مکالمه خود با یک عابر در خیابان، او را تحت تأثیر قرار دهد. سرانجام صاحب پورشه آمد و کلیدها رو از او گرفت اما جویی با چیدن چندین جعبه و کشیدن روکش پورشه روی آن‌ها، وانمود می‌کند که آن یک ماشین پورشه است تا بتواند عابران را دوباره تحت تأثیر قرار دهد. جویی هم‌چنین هنگام قرار دوستانه با وارلی وانمود می‌کرد که به موزه‌ها علاقه دارد تا اشتراکات خود را با او نشان دهد.

جویی تریبیانی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

13) نجات ساندویچ توسط جویی

وقتی چندلر و راس و جویی با دوست‌پسر فیبی، گری با ماشین بیرون رفتند، در یک لحظه احساس کردند که به سمت آن‌ها شلیک شده است. جویی به سمت راس شیرجه می‌زند و او را می‌پوشاند و همین موضوع باعث می‌شود چندلر فکر کند جان راس برای جویی مهم‌تر است و اول، او را نجات می‌دهد. جویی سرانجام اعتراف می‌کند که در واقع برای نجات ساندویچ، به سمت راس شیرجه زده است.

جویی تریبیانی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

14) کمک مالی جویی به دوستانش

چندلر از لحاظ مالی و روحی و روانی از جویی حمایت مالی کرد و اطمینان حاصل کرد تا او رویاهای خود را دنبال کند و به غذا و سرپناه دسترسی داشته باشد. چندلر این کار را با خوشحالی و رضایت انجام داد. حتی وقتی که با مانیکا نقل مکان کرد، سعی کرد به جویی پول بدهد و می‌خواست مطمئن شود که حال جویی خوب است. جویی عاشق چندلر است و به این نکته اشاره می‌کند که او دلش برای خود چندلر تنگ می‌شود و نه پولش. وقتی اوضاع مالی جویی خوب شد، پول چندلر را پس داد و حتی وقتی که مانیکا و چندلر مشکلات مالی داشتند، به آن‌ها کمک کرد.

حمایت جویی از دوستانش در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

15) حمایت جویی از خانواده‌اش

وقتی جویی می‌فهمد پدرش در حال خیانت به مادرش است، شوکه می‌شود. حتی واقعیت تکان ‌دهنده‌تر، این است که مادرش از این موضوع آگاهی داشته و در واقع با آن مشکلی نداشته است. مادرش از این موضوع ناراحت بود که جویی از او دفاع کرده است. با این وجود، جویی کار درستی انجام داد و با پدرش بحث کرد و به او گفت باید یک انتخاب داشته باشد و نحوه رفتار او با مادرش نادرست است. جویی خانواده‌اش را بسیار دوست دارد و از آن‌ها مراقبت می‌کند و همیشه خیر و خوبی آن‌ها را می‌خواهد، حتی با وجود رضایت مادرش از شرایط موجود کار دشواری بود اما جویی در هنگام نیاز، برای دفاع و حمایت از خانواده‌اش، آماده بود.

بازیگر نقش پدر جویی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

16) علاقهٔ شدید جویی به بازیگری

جویی برای یافتن کار در صنعت فیلم‌سازی، مسیر آسانی را طی نکرد. آرزوی او این بود که بازیگر شود و سال‌ها در این مسیر تلاش کرد، در حالی که مطمئنا چندلر خیلی اعتقادی به موفقیت او نداشت، چرا که جویی هیچ درآمد ثابتی نداشت تا زندگی خود را سپری کند. چندلر تا حد زیادی از او حمایت کرد اما جویی هم با وجود مشکلات و چالش‌ها، حاضر نشد دست از رویای خود بردارد. جویی در لحظه‌هایی تردید می‌کند و حتی به دنبال پیدا کردن کار دیگری می‌رود. با این حال، چون مصمم بود، در صنعت دلخواه خود باقی ماند و سرانجام در سریال روزهای زندگی ما، نقش به یاد ماندنی دکتر دریک رامورای را بازی کرد.

نقش دکتر دریک رامورای توسط جویی در سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

سخن پایانی مدیا زبان

جویی تریبیانی همانی است که می‌خواهیم باشیم. همان کسی که به دور از مشکلات زندگی، به خوشگذرانی وعیاشی می‌پردازد. بدون نیروی عذاب وجدان و ترس از طرد شدن و گناه. اما به خاطر وجود نفس لوامه و ترس از بی‌معنایی در زندگی، نمی‌توانیم شخصی مثل جویی باشیم، پس دیدنش در این سریال برای ما بسیار لذت‌بخش است و این نیازِ ما را فرافکنی می‌کند.

برای دریافت جزوه فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش