6 نکته که باعث ناراحتی ما درباره‌ی راس گلر در سریال فرندز می‌شود

راس گلر یک شخصیت دل‌سوز و مهربان است، احساسات دیگران برای او بسیار مهم است و این مسئولیت را می‌پذیرد که مانع ناراحت و درمانده ماندن باقی دوستانش شود. او چون احساس طرد شدن و در کل احساسات منفی زیادی را تجربه کرده، به راحتی می‌تواند احساسات دیگران را درک کند. او هر موقع که احساس می‌کند کسی از دوستان او ناراحت یا دل‌شکسته است، سعی می‌کند به هر نحوی که شده او را از حالت غمگینی در بیاورد. او به شدت خوشحال و خرسند بودن دیگران برایش اهمیت دارد و گاهی در این راه صداقت را فدای شادی دیگران می‌کند.

راس گلر بازیگر سریال فرندز | مدیا زبان

 

1) هیچ کس در مورد دلشکستگی‌های راس گلر دلسوز نبود

راس نمی‌توانست احساسات خود را بیان کند هر چند که در چند فصل اول سریال فرندز(Friends)  دوستان راس گلر به شدت او را به خاطر اینکه زنش را طلاق داده بود حمایت عاطفی می‌کردند اما با گذشت زمان رفتار آن‌ها کاملا تغییر پیدا کرد. گویا این شکست‌های عشقی راس گلر برای آن‌ها آنقدر منطقی و عادی شده بود که بدون هیچ چشم داشتی به احساسات او، فقط از آن‌ها به عنوان منبعی از جوک استفاده می‌کردند. راس گلر بخاطر 3 طلاقی که گرفته بود بسیار شرمنده بود. هرجا این مسئله مطرح می‌شد بدون حس شدن ذره‌ای پشتیبانی عاطفی مسخره می‌شد که راس را خجالت زده می‌کرد. این خجالت زدگی راس و نگرانی‌اش درباره تنها ماندنش تا پایان زندگی‌اش بود که باعث شد از ریچل رسمی نشدن طلاقشان را پنهان کند. در صورتی که شاید با یک صحبت دوستانه و پشتیبانی احساسی می‌شد از این حوادث جلوگیری کرد. شوخی درباره این موضوع به کنار اینکه دوستان او درک نمی‌کردند که راس گلر در چه دل‌شکستگی به سر می‌برد و حتی یک بار با او بحث جدی در این مورد نمی‌کنند واقعیتی تلخ می‌باشد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

راس گلر بازیگر سریال فرندز | مدیا زبان

 

2) پدر راس به مردانگی‌اش لطمه زد

شاید این موضوع برای شما تعجب آور باشد. اگر در میان مانیکا و راس گلر یکی از این دو فرزند در کودکی با پدر خود مشکل داشته است باید مانیکا باشد، چرا که همه می‌دانیم راس فرزند مورد علاقه مادر و پدرش به حساب می‌آید. در همین مه از مشکلات مانیکا با مادر و پدرش و توجه بیشتر آن‌ها به راس یکی از لطمه‌های راس گلر در کودکی‌اش پنهان شده است. در قسمتی که راس با پرستار بچه‌اش صحبت می‌کند به او می‌گوید که در کودکی علاقه به بازی کردن با عروسک داشته است اما پدرش هر بار که او را در حال عروسک بازی دیده است مسخره کرده و معتقد بوده که کار او دخترانه می‌باشد. ظاهرا جک به او اجازه پوشیدن لباس های (Tank Top) نیز نمی‌‌داده و آن‌ها را مردانه نمی‌‌دانسته. همه این اتفاقات باعث شده که راس گلر در مورد مردانگی تفکری غلط پیدا کرده و درک نکند که حساس بودن برخلاف مردانگی او نمی‌باشد. نه تنها درک نشدن از سمت خانواده خود در کودکی می‌تواند صدمات بسیاری به فرد وارد کند بلکه مسخره شدن او در رابطه با مردانگی‌اش نیز تاثیرات مخربی در رفتار راس گلر در بزرگسالی گذاشته است.

نقش پدر و مادر راس گلر در سریال فرندز | مدیا زبان

 

3) راس گلر در دبیرستان به خاطر اینکه خودش بود مورد تمسخر قرار می‌گرفت

مشخص نیست که آیا راس گلر در دبیرستان مورد اذیت قرار می‌گرفته یا خیر، اما واضح است که فردی دوست‌داشتنی برای دوستانش نبوده است. تنها دوست راس گلر در دبیرستان ویل بود که ویل هم به خاطر وزنش مسخره می‌شد. با این حال به نظر نمی‌آید که او اصلا قصد داشته با بچه‌های معروف‌تر ارتباط برقرار کند. راس به خاطر ضعیف بودنش در ورزش اذیت می‌شد. حتی  او لباس‌هایش را هم در باشگاه گم می‌کرد یعنی دزدیده می‌شد که باعث شرمندگی او در بزرگسالی می‌شود. تعریف کردن این خاطره‌ها برای راس آرامش و هم‌دردی به همراه نداشت، چرا که بلافاصله ریچل با شنیدن این داستان‌ها او را مسخره می‌کند. به هر حال اینطور که به نظر می‌آید راس گلر با این موضوع در دبیرستان مشکلی نداشته و از شخصیت خود راضی بوده است. هرچند که تفکرات مردم درباره‌اش در سن او می‌توانسته تاثیراتی بر روی شکل گرفتن شخصیتش در آینده داشته باشد و باعث شود در ظاهر به شکلی دیگر رفتار کند. این تنها دلیل راس گلر برای تغییر در رفتار و ظاهر خود نمی‌باشد پیش‌تر هم گفتیم پدرش هم  تاثیر زیادی در این قضیه داشته است.

راس گلر و ویل بازیگران سریال فرندز | مدیا زبان

 

4) ناامنی‌های راس گلر هیچ وقت برطرف نشد

یکی از بحث‌های جذاب برای طرفداران سریال فرندز (Friends) درمورد (On Break) بودن یا نبودن ریچل و راس می‌باشد. بسیاری، ساعت‌ها در این مورد بحث می‌کنند و دلیل می‌آورند اما به ریشه اصلی افتادن این اتفاق توجه نمی‌کنند. این اتفاق هم‌چون بسیاری از مشکلات دیگر راس گلر در روابطش از ناامنی‌های او و ترسش در از دست دادن علاقه عاشقانه‌اش ناشی می‌شود. در هنگامی که دختران گروه در پی این بودند که بفهمند او چرا اینقدر پارانوید می‌باشد، او هیچ کمکی از سمت آنان در این رابطه دریافت نمی‌کند. این بدان معناست که راس گلر بدون حل کردن و سر و کله زدن با این ناامنی‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهد که تا پایان سریال با او همراه هستند.

راس گلر و ریچل گرین بازیگران سریال فرندز | مدیا زبان

 

5) محافظت کردن او از مانیکا جدی گرفته نشد جدی گرفته نشدن او لطمه دیگر به مردانگی‌اش

در طی سالیان طولانی سریال فرندز (Friends) راس و مانیکا گلر لحظات خواهر و برادری زیادی داشتند اما وقت که پای برادر بزرگ‌تر بودن راس گلر وسط کشیده شد هیچ‌کس حرف‌های او را جدی نگرفت حتی خواهر خودش! هنگامی که راس گلر سعی داشت یک صحبت جدی با چندلر در مورد مانیکا داشته باشد سعی کرد با تحدیدی که از سمت بسیاری از پدرها و برادرها شنیده می‌شود به چندلر بفهماند که جدا از دوستی چندین سالشان اگر او به مانیکا آسیبی وارد کند، او را تنبیه خواهد کرد. جدی گرفته نشدنش توسط چندلر و مسخره شدنش توسط دیگران به حدی برای راس گلر دردناک بود که او برای مطمئن شدن از مردانگی‌اش مجبور شد به دنبال تایید مادر و پدرش باشد. این موضوع هم‌چون مطالب بالاتر ناامنی راس گلر در مورد مردانگی‌اش را بازتاب می‌دهد و نشان می‌دهد که دلشکستگی‌هایش تنها چیزی نمی‌باشد که توسط دوستانش جدی گرفته نمی‌شد. این بسیار دردناک است که او بخاطر عشق برادرانه‌اش این‌کار را انجام می‌دهد اما هیچ چیز به جز تمسخر و ناراحتی نصیبش نمی‌شود.

راس گلر بازیگر سریال فرندز | مدیا زبان

 

6) راس گلر تنهاترین شخصیت سریال فرندز  (Friends)

در کل با این‌که در سریال ادعا می‌شود که چندلر و راس گلر هم‌چنان دوستان صمیمی یکدیگر هستند، به آن صورت دیده و حس نمی‌شود و با توجه به اینکه راس گلر در دوران دبیرستان خود به جز ویل که فقط یک بار او را در سریال می‌بینیم، دوست صمیمی دیگری نداشته است او را به تنهاترین شخصیت فرندز (Friends) در بین دوستان تبدیل می‌کند. چرا که در سریال چندلر و جویی و مانیکا و ریچل با یکدیگر دوستی بسیار نزدیکی داشته و زوجی دوستانه ایجاد می‌کنند. می‌ماند راس گلر و فیبی بافی، فیبی که به خاطر شخصیتش جالب اما عجیبش به تنهایی خود یک تیم بوده و حس کمبودی برای او در سریال دیده نمی‌شود و این راس گلر است که درنهایت جدا از قافله باقی می‌ماند.

راس گلر بازیگر سریال فرندز | مدیا زبان

 

سخن پایانی مدیا زبان

به هر حال راس یکی از شخصیت‌های مورد علاقه بسیاری از طرفداران سریال فرندز می‌باشد. پس از این مطلب شکی در این موضوع نیست که راس یکی از سخت‌ترین زندگی‌ها را در میان شخصیت‌های دیگر این سریال دارد و کمبود محبت به او در میان دوستانش به خوبی حس می‌شود. به هر حال سریال فرندز شادی و غم‌های فراوانی همراه خود دارد و این غم‌ها نیز باید توسط شخصیت‌های دوست داشتنی سریال ما پر شود. نظرات خود را در مورد راس و این مطلب با ما در اشتراک بگذارید و اگر نکته دیگر به ذهنتان می‌رسد حتما مطرح کنید.

برای دریافت جزوه فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش