یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

شاید خیلی از شما این موضوع رو تجربه کرده باشید که برای مشاوره پیش استاد زبانتان بروید و ازشون مشورت بخواهید که بتوانید توانایی‌های لیسنینگ و اسپیکینگ را تقویت کنید. در این شرایط اکثر اساتید پیشنهاد می‌کنند که فیلم و سریال دیدن را در برنامه‌ی اصلی زبان خواندنتان قرار دهید و گزینه اول همه‌ی اساتید به‌صورت مشترک سریال فرندز است. سوالی که ممکن است براتون مطرح شود این است که چه نکته‌ی خاصی در مورد این سریال باعث شده است که معلم‌های زبان اینقدر به اثربخشیش معتقد باشند؟

توی این مطلب ما سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ داده و روش‌های آموزش زبان با سریال فرندز برای پیشرفت در زبان انگلیسی را توضیح دهیم.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends)

ابتدا اجازه دهید به فواید استفاده از فیلم و سریال در یادگیری زبان یه اشاره‌ی مختصر داشته باشیم. اولین موضوع این است که فیلم و سریال منابع خیلی خوبی از زبان authentic هستند که همان زبان به شکل واقعی و دست کاری نشده است، یعنی همان شکلی از زبان که در جوامع انگیسی زبان استفاده می‌شود و ورژنی از زبان که ما توسط کتاب‌ها با آن آشنا می‌شویم شاید رسمی‌تر یا ساده‌سازی شده باشد. نکته‌ی بعدی این است که وقتی شما یک فیلم یا سریال می‌بینید تمام تلاشتان را می‌کنید که از همه‌ی توانایی‌ها و دانش زبانی‌ای که دارید برای درک داستان استفاده کنید پس قدرت حدس زدن که مهارت مهمی در یادگیری است در شما تقویت می‌شود. در عین حال گوش دادن مداوم توانایی شنیداری شما را هم به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نهایت اینکه یادگیری و صحبت به یک زبان نیازمند جمع‌آوری یک بانک اطاعاتی گسترده در ذهن از لغات،اصطلاحات و جملات آن زبان است و تماشا کردن فیلم و سریال این کار را بسیار ساده‌تر می‌کند چون شما به‌ صورت مداوم در حال شنیدن و به خاطر سپردن دیالوگ‌ها هستید.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

سادگی و استفاده از اصطلاحات روزمره سریال فرندز (Friends)

سریال فرندز (Friends) داستان زندگی روزمره 6 دوست را مطرح می‌کند و ژانر کمدی آن و پرداختنش به اتفاقات عادی زندگی باعث می‌شود نوع زبانی که در دیالوگ‌ها استفاده می‌شود پیچیده یا تخصصی نباشد که این موضوع هم درک اتفاقات جاری در سریال را راحت‌تر می‌کند و هم به شما اصطلاحاتی را یاد می‌دهد که همه‌جا کاربردی هستند.

نباید فراموش کنید که این سریال‌ اطلاعات عمومی شما را هم افزایش می‌دهد و چون اکشن یا جنایی نیست شما آنقدر غرق هیجان و اتفاقات سریال نمی‌شوید که از زبان غافل شوید.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

داستان و تکرار

فراموش نکنیم برای این که چیزی رو به خوبی یاد بگیریم باید بارها و بارها تمرین کنیم. اگر انتظار دارید با یک بار دیدن یک سریال یا یک بار مطالعه کردن یک کتاب سطح زبانتان قوی‌تر شود پیشنهاد می‌کنم همین الان با این طرز تفکر خداحافظی کنید. یادگیری زبان نتیجه تلاش و تکرار مکرر است. این همان قسمتی است که سریال Friends نسبت به بقیه منابعی آموزشی موفق‌تر عمل می‌کند. داستان جذاب و کمدی این سریال، ارتباطی که فرد بیننده با شخصیت‌های داستان پیدا می‌کند تکرار رو برایش از یه کار خسته کننده به یک عادت لذت بخش تبدیل می‌کند که در نتیجه شما بعضاً به شکل ناخودآگاه دیالوگ‌ها رو حفظ می‌کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

روش صحیح فیلم جهت تقویت زبان

سوال متداول دیگری که از ما پرسیده می‌شود در مورد استفاده یا عدم استفاده از زیرنویس هست و اینکه آیا زیرنویس فارسی استفاده کنیم یا نه؟ تحقیقات نشان می‌دهد که برای یادگیری یک زبان جدید با استفاده از فیلم و سریال فرد باید یک دانش ابتدایی در مورد آن زبان داشته باشد بنابرین عدم استفاده از زیرنویس در سطوح ابتدایی نه تنها مفید نیست بلکه فقط منجر به ناامیدی شما می‌شود. پس با توجه به سطح‌تان بهتر است یک بار با زیرنویس انگیسی یا برای سطوح بالاتر بدون زیرنویس خودتان را محک بزنید و بعد از آن سراغ گزینه ساده‌تر یعنی زیرنویس فارسی یا برای سطوح بالاتر زیرنویس انگیسی بروید.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

یعنی فقط بشینیم و سریال ببینیم پیشرفت می‌کنیم؟

قطعا نه، نباید فراموش کنیم که یادگیری نیازمند برنامه‌ریزی و دیسیپلین است. وقتی تصمیم گرفتید با فیلم و سریال دیدن زبانتان را بهتر کنید بهتر است یک دفترچه نزدیک خودتان داشته باشید و از اصطلاحات جدید نوت برداری کنید و مرتب این اصطلاحات را مطالعه کنید راه آسان را فراموش کنید. ما لازم نیست همیشه صددرصد مطالبی که می‌شنویم را بلد باشیم. فراموش نکنید که حدس زدن و نتیجه‌گیری کردن جز توانایی‌های لازم و حیاتی برای یادگیری یک زبان جدید است، پس این روند رو برای هر قسمت امتحان کنید: بدون زیرنویس <- با زیرنویس انگیسی<-  با زیرنویس فارسی (فقط در صورت نیاز)

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

یادگیری مهارت‌های انگلیسی با سریال فرندز (صحبت کردن و گوش دادن)

خطوط موجود در فیلم معمولاً در موقعیت‌های زندگی واقعی قرار دارند. این می‌تواند یک گفتگوی ساده با دوستان یا مصاحبه با رئیس باشد. بدیهی است، هنگام گوش دادن به این مکالمات، می‌توانید توانایی گوش دادن به مکالمات و واژگان انگلیسی خود را ارتقاء دهید. بیشتر اوقات، چیزهایی که می‌شنوید بسیار نزدیک به زندگی واقعی است. علاوه بر این، شخصیت‌های فیلم همه ویژگی‌های شخصیتی خاص خود را دارند و شما می‌توانید یکی از این شخصیت‌ها را که مورد علاقه شما هستند را الگوی یادگیری زبان انگلیسی خود قرار دهید. به عنوان مثال، جویی بازیگری است که صدای جذابی دارد با این وجود مانیکا یک سرآشپز کاریزماتیک است. هرکسی می‌تواند خود را در آن‌ها پیدا کند. این همچنین می‌تواند انگیزه‌ای را برای شما ایجاد کند تا مانند شخصیت مورد علاقه خود تمرین کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

آشنایی با فرهنگ غربی به زبان آموزان با سریال فرندز (Friends)

به گفته تهیه‌کنندگان آن، فرندز فیلمی است درمورد عشق، شرایط کاری، احساسات، افزایش انگیزه در زمانی که در زندگی ممکن است همه‌ی این اتفاقات رخ دهد. همچنین در مورد دوستی صحبت می‌شود، زیرا وقتی شما مجرد هستید و در شهر زندگی می‌کنید، دوستان شما خانواده شما هستند. این مجموعه تلویزیونی صحنه‌های زیادی از زندگی روزمره را دارا می‌باشد. این صحنه‌ها می‌تواند در یک کافه باشد که گروه شما با دوستانتان در آن جمع می‌شوید و به مکالمه و گپ و گفت و گوهای دوستانه می‌پردازید و یا می‌تواند در فضای منزل و یا آپارتمان باشد که افراد با خانواده‌های خود در حال ارتباط است. حتی شما را به مکان‌های کار و مهمانی‌ها، جشنواره‌ها و… می‌برد که این نمونه‌های خوبی از زندگی روزمره آمریکایی‌ها و فرهنگ غربی است که می‌توانید با آن آشنا شوید. سریال فرندز روش و ایده‌ی بسیار خوبی برای به تصویر کشیدن زندگی و رفتارها و شخصیت‌ها است. این سریال همچنین کلاس‌های جامعه غربی را به صورت غیر مستقیم به تصویر می‌کشد.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز (Friends) | مدیا زبان

 

سخن پایانی

به چند دلیل تماشای سریال‌ فرندز یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی شما است. این سریال‌ علاوه بر این که نحوه استفاده از این زبان در زندگی روزمره را نشان می‌دهند، منبع عالی برای سرگرمی هستند تا انگیزه شما برای یادگیری بیشتر شود

یادتان نرود یادگیری زبان یک کار همیشگی است و نمی‌­شود بگویید زمانی برسد که دیگر لازم نباشد زبان بخوانم یا دیگر لازم نباشد فیلم تماشا کنم. برای حفظ دانش زبانی‌تان باید همیشه از روش­ هایی مثل تماشای فیلم استفاده کنید.

برای دریافت جزوه فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش