یادگیری دو زبان به طور همزمان مشکلی ایجاد می کند؟

حدود 7000 زبان در جهان وجود دارد، و اگر شما یک زبان را یاد گرفته‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که می‌توانید زبان دیگری را نیز می‌توانید یاد بگیرید. اما آیا یادگیری دو زبان به طور همزمان ایده خوبی است یا گیج کننده است؟ آیا یادگیری دو زبان دشوارتر می‌شود؟

پاسخ: خوشبختانه، مغز شما قطعاً می‌تواند همزمان دو یا حتی چند زبان را به طور همزمان یاد بگیرد و راه‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید این کار را برای خود آسان‌تر کنید.

در این مقاله، ایده‌هایی برای یادگیری دو زبان به طور همزمان را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم. پس با مدیا زبان همرا باشید تا با این ایده‌ها آشنا شوید.

مغز انسان برای یادگیری زبان‌ها ساخته شده است. در برخی از نقاط جهان، یادگیری دو یا چند زبان امری عادی است، یا زبان مورد استفاده در مدارس با زبانی که توسط جامعه استفاده می‌شود متفاوت است. حتی گاهی اوقات خود والدین با فرزندانشان به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند. بنابراین یادگیری زبان بخشی عادی از زندگی است.

بنابراین چگونه افراد چند زبانه می‌توانند در هر زمان فقط از یک زبان استفاده کنند؟ تمرین زیاد، یادگیری سرکوب یک زبان، و همه ارتباطات آن یک مهارت شناختی است که افراد دوزبانه در آن مهارت دارند. مراحل اولیه یادگیری چندین زبان ممکن است سخت باشد، اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به خودتان کمک کنید تا به این نوع یادگیری عادت کنید.

6 نکته برای یادگیری دو زبان به طور همزمان

1) زمان مطالعه خود را دو برابر کنید

برای بیشتر بزرگسالان، چالش واقعی یادگیری دو زبان به طور همزمان، زمان است. دریافت اطلاعات کافی در هر زبانی که مطالعه می‌کنید بسیار مهم است. اگر روزی 30 دقیقه آلمانی مطالعه می‌کنید و می‌خواهید اسپانیایی را به این ترکیب اضافه کنید، نصف کردن 30 دقیقه معمولاً به معنای دریافت ورودی کمتر در هر زبان است. ممکن است لازم باشد زمان مطالعه خود را دو برابر کنید یعنی برای هر زبان 30 دقیقه زمان بگذارید تا نتایج یکسانی در هر زبان بدست آورید.

 

یادگیری دو زبان به طور همزمان مشکلی ایجاد می کند؟ | مدیا زبان

 

2) انتظارات معقول را تعیین کنید

مطالعه هر دو زبان با هم مزایا و معایبی خواهد داشت. اگر زبان جدید شبیه به زبانی است که قبلاً می‌دانید یا در حال مطالعه هستید، ممکن است خیلی سریع به اصول اولیه دست پیدا کنید، اما متفاوت نگه داشتن دو زبان تقریباً مشابه، مانند اسپانیایی و ایتالیایی، بسیار سخت است. از طرف دیگر، مطالعه دو زبان غیر مرتبط، مانند اسپانیایی و ژاپنی، ممکن است به معنای سردرگمی کمتری بین کلمات و قوانین باشد، اما ممکن است کمتر بتوانید از یکی به دیگری انتقال کنید.

 

یادگیری دو زبان به طور همزمان مشکلی ایجاد می کند؟ | مدیا زبان

 

3) برای شروع یک زبان را یاد بگیرید

برای شروع، فقط یک زبان را مطالعه کنید، تا زمانی که پایه‌ای محکم داشته باشید. هنگامی که به واژگان پایه، گرامر و ساخت جملات تسلط داشتید، سپس زبان دیگری را شروع کنید.

 

یادگیری دو زبان به طور همزمان مشکلی ایجاد می کند؟ | مدیا زبان

 

4) خود را غرق کنید

در ابتدا سعی کنید جلسات طولانی‌تری برای مطالعه داشته باشید مثلا به جای اینکه زمان را قطع کنید 15 دقیقه صبح و 15 دقیقه در عصر زبان آلمانی یا اسپانیایی مطالعه کنید 30 دقیقه صبح و 30 دقیقه عصر این کار را انجام دهید. این روش به شما زمان بیشتری می‌دهد تا وارد حالت آلمانی یا حالت اسپانیایی شوید و واقعاً در زبان فرو بروید. اما وقتی که راحت‌تر و مسلط‌‌تر شدید، ممکن است به زمان زیادی برای تسلط بر هر زبان نیاز نداشته باشید.

 

یادگیری دو زبان به طور همزمان مشکلی ایجاد می کند؟ | مدیا زبان

 

5) زمینه‌های مختلف مطالعه ایجاد کنید

به خصوص در ابتدا، سعی کنید زبان‌های خود را بر اساس زمان و مکان جدا کنید. برای مثال، می‌توانید عادت کنید که همیشه صبح‌ها در آشپزخانه آلمانی بخوانید و بعد از شام روی کاناپه اسپانیایی بخوانید. این کار همچنین می‌تواند به شما کمک کند در حالت هر زبان قرار بگیرید! همان‌طور که در زبان‌ها مهارت بیشتری پیدا می‌کنید، می‌توانید سعی کنید در مورد زمینه‌های مطالعه‌تان سخت‌گیری کمتری داشته باشید.

 

یادگیری دو زبان به طور همزمان مشکلی ایجاد می کند؟ | مدیا زبان

 

6) از یکی برای تمرین دیگری استفاده کنید

وقتی به یکی از زبان‌های جدید خود اطمینان دارید، ممکن است آماده باشید که همزمان روی هر دو زبان کار کنید. مثلاً فلش کارت‌هایی با کلمات دو زبانه بسازید (یک طرف آلمانی، یک طرف اسپانیایی) و اصلاً از زبان خودتان استفاده نکنید! می‌توانید برای کمک به تفکیک کلمات، مانند همیشه آلمانی با رنگ آبی، کد رنگی کنید.

 

یادگیری دو زبان به طور همزمان مشکلی ایجاد می کند؟ | مدیا زبان

 

کلام آخر

یادگیری زبان هرگز نباید متوقف شود هنگامی که همزمان دو زبان را یاد می‌گیرید، مطمئن باشید که زمان زیادی را با هر کدام صرف می‌کنید تا ورودی بسیار مهم زبان را به دست آورید. هیچ محدودیتی برای اینکه چقدر می‌توانید با تمرین کافی یاد بگیرید وجود ندارد.

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش