آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیتلس از جمله آزمون‌های بین‌المللی معتبر که مورد قبول بسیاری از کشورهاست. این آزمون در مراکز معتبر زیر نظر وزرات علوم و یا سازمان سنجش برگزار می‌شود.

آیتلس برای کمک به تحصیل یا مهاجرت به کشوری که زبان انگلیسی زبان اصلی آن است، طراحی شده است. این شامل کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده می‌شود.  داوطلبانی که قصد تحصیلی و یا مهاجرت در کشور‌هاب خارجی را دارند، می‌توانند با دریافت مدرک معتبر آزمون آیتلس و نمره قبولی بالا به کشور مورد نظر خود مهاجرت نمایند.

 

آزمون آیلتس چیست؟ | مدیا زبان

 

چرا آزمون آیلتس بدم؟

اگر به دنبال کار و زندگی یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید بتوانید سطح بالایی از توانایی زبان انگلیسی را نشان دهید.

زبان انگلیسی با 378.2 میلیون گویشور در سراسر جهان سومین زبان پرگویش در جهان است.

آیلتس محبوب‌ترین آزمون برای کسانی است که به دنبال مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا هستند. بیش از 11000 کارفرما، دانشگاه، مدرسه و سازمان مهاجرتی از جمله 3400 موسسه در ایالات متحده آمریکا آن را در سطح جهانی به رسمیت می‌شناسند.

توانایی شما در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی در طول آزمون ارزیابی خواهد شد. نمرات آزمون آیلتس از 0 تا 9 محاسبه می‌شود.

 

آزمون آیلتس چیست؟ | مدیا زبان

 

نمرات آزمون آیتلس

نمره 9: کاربر متخصص

آزمون شونده تسلط کامل بر زبان را دارد. استفاده آن‌ها از زبان انگلیسی مناسب، دقیق و روان است و درک کامل را نشان می‌دهد.

نمره 8: کاربر بسیار خوب

آزمون شونده تسلط کامل به زبان را دارد و فقط گاهی اوقات اشتباهات غیرسیستماتیک و استفاده نامناسب دارد. آن‌ها ممکن است در موقعیت‌های ناآشنا برخی چیزها را اشتباه متوجه شوند. آن‌ها استدلال‌های پیچیده و مفصل را به خوبی مدیریت می‌کنند.

نمره 7: کاربر خوب

آزمون‌دهنده تسلط عملیاتی بر زبان دارد، البته با نادرستی‌های گاه به گاه، استفاده نامناسب و سوء تفاهم در برخی موقعیت‌ها. آن‌ها عموماً زبان پیچیده را به خوبی مدیریت می‌کنند و استدلال دقیق را درک می‌کنند.

نمره 6: کاربر شایسته

داوطلب با وجود برخی نادرستی‌ها، استفاده نامناسب و سوء تفاهم، تسلط مؤثری بر زبان دارد. آن‌ها می‌توانند از زبان نسبتاً پیچیده استفاده و درک کنند، به ویژه در موقعیت‌های آشنا.

نمره 5: کاربر معمولی

آزمون شونده تسلط نسبی بر زبان دارد و در اکثر موقعیت‌ها با معنای کلی کنار می‌آید، اگرچه احتمال دارد اشتباهات زیادی مرتکب شود. آن‌ها باید بتوانند ارتباطات اولیه را در زمینه خودشان مدیریت کنند.

نمره 4: کاربر محدود

شایستگی اولیه آزمون شونده به موقعیت‌های آشنا محدود می‌شود. آن‌ها اغلب مشکلاتی را در درک و بیان نشان می‌دهند و قادر به استفاده از زبان پیچیده نیستند.

نمره 3: کاربر بسیار محدود

آزمون شونده در موقعیت‌های بسیار آشنا فقط معنای کلی را منتقل می‌کند و می‌فهمد. اختلالات مکرر در ارتباطات وجود دارد.

نمره 2: کاربر متناوب

آزمون شونده در درک گفتاری و نوشتاری انگلیسی با مشکلات زیادی مواجه است.

نمره 1: غیر کاربر

آزمون شونده به جز چند کلمه مجزا توانایی استفاده از زبان را ندارد.

نمره 0: آزمون را را انجام نداده اید

آزمون شونده به سوالات پاسخ نداد.

به چه نمره آیلتس نیاز دارم؟

هرچه بتوانید در آیلتس نمره بالاتری کسب کنید، نشان دهنده درک و توانایی بهتر در برقراری ارتباط با زبان انگلیسی است. هر نهاد مهاجرتی، دانشگاه، محل کار یا مؤسسه دارای شرایط خاصی برای نمره آیلتس خواهد بود. نمره مورد نیاز شما بستگی به کاری دارد که به دنبال انجام آن در یک کشور هستید.

 

آزمون آیلتس چیست؟ | مدیا زبان

 

آیلتس برای مهاجرت

آیلتس به عنوان مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل و مهاجرت در استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا پذیرفته می‌شود.

هر کشور شرایط نمره آیلتس خود را تعیین می‌کند که در زیر لیست شده است. شرایط نمرات نیز بسته به شرایط ویزای شما و محل تحصیل یا کار شما متفاوت خواهد بود.

آیلتس آنلاین در حال حاضر برای مقاصد مهاجرتی مناسب نیست. اگر برای مهاجرت در آیلتس شرکت می‌کنید، باید آزمون خود را در یک مرکز آزمون تکمیل کنید.

آیتلس جنرال

مخصوص کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند ولی هدف آن‌ها تحصیل نمی‌باشد.

مهاجرت به استرالیا

آیلتس توسط وزارت امور داخلی برای بسیاری از دسته‌های ویزا و همچنین برای اقامت دائم استرالیا پذیرفته می‌شود. همچنین برای برخی از سازمان‌های حرفه‌ای استرالیایی و نهادهای اعتباربخشی الزامی است.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا نمره 6 است.

مهاجرت به کانادا

اگر برای ویزای کار، به رسمیت شناختن حرفه‌ای یا برای اقامت دائم کانادا درخواست می‌دهید، احتمالاً باید مدرکی مبنی بر توانایی زبان انگلیسی ارائه دهید.

برای مهاجرت به کانادا توصیه می‌کنیم که حداقل امتیاز را با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بررسی کنید زیرا بسته به شرایط شما متفاوت است.

مهاجرت به نیوزلند

اداره مهاجرت نیوزلند برای بسیاری از ویزاها آیلتس را به عنوان مدرک زبان انگلیسی می‌خواهد. این شامل افراد مهاجر ماهر، سرمایه گذار و کارآفرین، محل سکونت از محل کار و دسته‌های والدین می‌شود.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به نیوزلند نمره 6.5 است.

مهاجرت به انگلستان

مدرک مهارت زبان انگلیسی برای کسانی که متقاضی اقامت دائم در بریتانیا هستند الزامی است. همچنین به عنوان درخواست مرخصی برای اقامت یا اقامت طولانی شناخته می‌شود.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به انگلستان از نمره 4 تا 7 متغیر است.

آیلتس برای تحصیل

سالانه بیش از 5.3 میلیون دانشجو در خارج از کشور تحصیل می‌کنند. بسیاری از دانشجویان در کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان و ایالات متحده آمریکا تحصیل می‌کنند.

تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند به شما این امکان را بدهد که در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید یا پس از اتمام تحصیلات شغلی پیدا کنید.

آیلتس توسط بیش از 11000 سازمان از جمله موسسات آموزشی و نهادهای حرفه‌ای به رسمیت شناخته شده است. برخی از دانشگاه‌های کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز برای دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، نیاز به نمره آیلتس دارند.

آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک برای کسانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان هستند مناسب است. همچنین می‌توانید برای مقاصد ثبت نام حرفه‌ای در آیلتس آکادمیک شرکت کنید.

آیلتس آکادمیک را می‌توان در یک مرکز آزمون (بر روی کاغذ یا کامپیوتر) یا از راه دور به صورت آنلاین اخذ کرد. قبل از رزرو آزمون، لطفاً بررسی کنید که سازمان شما کدام فرمت‌های آزمون را می‌پذیرد.

آیلتس در مرکز آزمون

اگر در یک مرکز آزمون آیلتس شرکت می‌کنید، می‌توانید درخواست کنید که نتایج آیلتس خود را به صورت رایگان به حداکثر پنج سازمان ارسال کنید، ارسال نتایج به سازمان‌های دیگر هزینه دارد. می توانید از مرکز آزمون خود درخواست کنید تا نتایج شما را برای سازمان‌های انتخابی شما ارسال کند.

آیلتس آنلاین

اگر آیلتس آنلاین می‌دهید، می‌توانید نتایج آیلتس خود را به هر تعداد سازمانی که می‌خواهید، بدون هزینه اضافی ارسال کنید. نتایج آیلتس آنلاین در قالب الکترونیکی ارائه می‌شود.

کدام صنایع آیلتس می خواهند؟

بسیاری از نهادهای ثبت نامی که آیلتس را می‌پذیرند، نماینده حرفه‌های مراقبت‌های بهداشتی هستند. این شامل صنایعی مانند پرستاری، پزشکی و داروسازی می‌شود که مهارت زبان انگلیسی در آن‌ها اهمیت حیاتی دارد.

سایر نهادهای حرفه‌ای در کشورهای خاص که نیاز به مدرک آیلتس دارند شامل حسابداری، مهندسی، حقوق و دامپزشکی است.

طیف گسترده‌ای از کارفرمایان دیگر از بخش‌هایی مانند امور مالی، دولتی، ساخت و ساز، انرژی، هوانوردی و گردشگری نیز به آیلتس نیاز دارند. آیلتس ابزاری قابل اعتماد و در دسترس بین‌المللی برای پزشکان خارج از کشور فراهم می‌کند تا مهارت زبان خود را قبل از شروع کار نشان دهند.

سخن پایانی مدیا زبان

آیلتس برای ارائه یک ارزیابی منصفانه و دقیق از مهارت زبان انگلیسی شرکت کنندگان طراحی شده است. نمونه سؤالات آیلتس توسط متخصصان زبان از کانادا، استرالیا، بریتانیا، نیوزیلند و ایالت متحده آمریکا تهیه می‌شود. این آزمون دارای چهار بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. محتوای آیلتس منعکس کننده موقعیت‌های روزمره می‌باشد و به شکل منصفانه و عادلانه‌ای همه آزمون دهندگان را در کنار هم می‌سنجد. 

منبع: ielts

برای دریافت جزوه فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش