بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی

با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، روش‌های متعددی ارائه شده است که می‌تواند در یادگیری به شما کمک فراوانی بکند. یکی از این روش‌ها، یادگیری از طریق اپلیکیشن است. اما به دلیل تنوع زیادی که این اپلیکیشن‌ها دارند، ممکن است انتخاب بهترین گزینه را کمی دشوار سازد. به همین دلیل، در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان را معرفی کنیم.

برای صحبت کردن به زبان انگلیسی یا تقویت مکالمه‌های روزمره خود، می‌توانید به اپلیکیشن‌هایی که در ادامه درباره‌ی آن‌ها توضیح داده‌ایم مراجعه کنید و در مدت زمان کوتاه‌تری به هدف خود برسید.

1) اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن دولینگو یکی از اپلیکیشن‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در دنیاست و به طور ویژه برای افراد مبتدی توصیه می‌شود. این اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ میلیون کاربرد ثبت‌شده دارد و یادگیری آن به صورت رایگان و همراه با مطالب آموزنده و سرگرم‌کننده است.

دولینگو اپلیکیشنی برای تقویت مهارت‌های «Speaking» ،«Listening» و «Grammar» است. درس‌هایی که در این اپلیکیشن ارائه شده، شامل محدوده‌ای از فعالیت‌ها می‌شود و مطابق با سبک یادگیری زبان‌آموز است. سیستم یادگیری دولینگو به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را فقط با اختصاص دادن بیست دقیقه در روز، طی مدت زمانی کوتاه بیاموزید. تمرین‌های دولینگو نیز به کاربر کمک می‌کند تا واژگان جدید و اصطلاحات کاربردی را به شیوه‌ای مؤثر یاد بگیرد.

به نقل از فرادرها دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان است. این اپلیکیشن باعث افزایش میزان تسلط شما بر یادگیری کلمات، عبارت‌‌های جدید و دستور زبان می‌شود که در قالب درس‌هایی به شکل بازی طراحی شده است. دولینگو اپلیکیشنی است که به شما کمک می‌کند تا گرامر انگلیسی، املای کلمات، عبارت‌ها و انگلیسی روزمره و محاوره را بیاموزید.

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا برنامه روزانه خود را دنبال کنید و روند پیشرفت خود را در انتهای هر درس ارزیابی کنید. کاربران دولینگو پلاس می‌توانند پس از نصب برنامه یادگیری زبان انگلیسی با این اپلیکیشن، به صورت آفلاین و در هر زمانی آن را در تلفن همراه خود مطالعه کنند. این اپلیکیشن بیشتر از ۴۲ میلیون کاربر فعال در ماه دارد و بسیاری از آن‌ها، دولینگو را بهترین برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی می‌دانند. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم آیفون قابل اجرا است.

 

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی | مدیا زبان

 

برای دانلود اپلیکیشن Duolingo کلیک کنید.

 

2) اپلیکیشن Improve English

این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. برای کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، برنامه‌هایی طراحی شده است که به کمک آن‌ها می‌توانند مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشند. همچنین یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی برای یادگیری واژگان جدید است. به همین به کمک آن می‌توانید زبان انگلیسی خود را به طور مؤثر و هدفمند تقویت کنید.

علاوه بر این، این اپلیکیشن بازی‌های آموزشی نیز دارد که یادگیری کلمات جدید، گرامر، املای کلمات و افعال عبارتی را شامل می‌شود. Improve English برای افرادی طراحی شده که آشنایی مختصری با زبان انگلیسی دارند و می‌خواهند مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند. برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس یا تافل را دارند نیز می‌تواند اپلیکیشن مفیدی باشد.

ورژن پیشرفته این اپلیکیشن محتوایی با کیفیت بسیار خوب ارائه داده است که شامل دامنه واژگان پیشرفته‌تر و تمرین‌های بیشتر است. برای کاربرانی که تمایل به بررسی روند ارزیابی خود هستند نیز گزارش‌های بیشتر و دقیق‌تری ارائه می‌شود. همچنین اساتید زبان انگلیسی نیز می‌توانند به طور مداوم شاهد عملکرد زبان‌آموزان باشند. این اپلیکیشن نیز هم برای اندروید و هم آیفون قابل اجرا است.

 

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی | مدیا زبان

 

برای دانلود اپلیکیشن Improve English کلیک کنید.

 

3) اپلیکیشن Hello English

اپلیکیشن Hello English در فضایی ساده و جالب، زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد و امکان انتحاب ۲۲ زبان مختلف را برای زبان‌آموزان فراهم می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های آن این است که برای همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است. به کمک این برنامه می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را بررسی کنید و گزارشی منظم از عملکرد خود داشته باشید. همچنین می‌توانید در آزمون تعیین سطح آن شرکت کنید و از سطحی که مناسب شماست، مطالعه را شروع کنید یا ادامه دهید.

این اپلیکیشن به صورت آفلاین نیز قابل استفاده است و حتی بر روی نسخه رایگان نیز دستورالعمل‌های لازم را ارائه می‌دهد. از جمله مهارت‌های آموزشی در این برنامه، گرامر، اسپیکینگ و لغت است.

 

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی | مدیا زبان

 

برای دانلود اپلیکیشن Hello English کلیک کنید.

 

4) اپلیکیشن Babbel

«Babbel» یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی برای آموختن لغات و دستور زبان است. این اپلیکیشن به افراد در بهبود مهارت‌های ابتدایی برای مکالمه به زبان انگلیسی نیز کمک خواهد کرد. علاوه بر این، کاربران آن می‌توانند زبان انگلیسی را با کامل کردن و تکرار عبارت‌ها بیاموزند. این برنامه چهار رویکرد متفاوت دارد ـ تشخیص صدا، تشخیص تصویر، املا و پر کردن جاهای خالی. اپلیکیشن Babbel بر کیفیت یادگیری بیشتر از کمیت تمرکز دارد. همچنین به کاربران خود این امکان را می‌دهد که عملکرد و روند پیشرفت خود را ارزیابی کنند.

درس‌ها در Babbel به موضوعات مختلفی تقسیم می‌شوند که در موقعیت‌های واقعی و زندگی روزمره کاربرد فراوانی دارد. برای مثال، موضوعاتی از قبلی معرفی خود، سفارش دادن غذا در رستوران و برنامه مسافرت از جمله مواردی است که در این برنامه مطرح می‌شود. اپلیکیشن Babbel به شما این اطمینان را می‌دهد که زبان‌آموزان در محیطی شبیه محیط‌های اجتماعی مکالمه انگلیسی را یاد می‌گیرند و تا حد امکان خود را برای رویارویی با این شرایط آماده می‌کنند.

 

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی | مدیا زبان

 

برای دانلود اپلیکیشن Babbel کلیک کنید.

 

5) اپلیکیشن Rosetta Stone

این اپلیکیشن، برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مقدماتی و به زبان بسیار ساده‌ای تهیه شده و طراحی آن با سایر اپلیکیشن‌هایی که معرفی شد، فرق دارد. به بیان دیگر، «Rosetta Stone» زبان انگلیسی را به گونه‌ای آموزش می‌دهد که کودکان زبان مادری خود را یاد می‌گیرند و تمرین‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند تا لغات انگلیسی را یاد بگیرید.

اپلیکیشن «Rosetta Stone» لغات و عبارات جدیدی را به شما آموزش می‌دهد، بدون آن‌که از زبان مادری خود استفاده کنید. علاوه بر درس‌هایی که ارائه کرده است، می‌توانید انگلیسی روزمره را به کمک افراد انگلیسی‌ زبان یاد بگیرید که از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. مجموع این ویژگی‌ها آن را به برنامه‌ای محبوب تبدیل کرده و برای کاربران جزو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود.

 

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی | مدیا زبان

 

برای دانلود اپلیکیشن Rosetta Stone کلیک کنید.

 

6) اپلیکیشن HelloTalk

«HelloTalk» نوعی اپلیکیشن جهانی یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد که با افراد بومی در سایر کشورها و به زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. این برنامه بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد و از ۱۵۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و در واقع افرادی که زبان مادری آن‌ها زبان مورد نظر شماست، می‌توانند زبان خودشان را به شما آموزش دهند.

به کمک این اپلیکیشن می‌توانید با افراد مختلف چت کنید و با افراد مختلفی آشنا شوید. از دیگر ویژگی‌های بارز این برنامه، «Moments Flow» است که برای به اشتراک گذاشتن و مطرح کردن سؤال درباره زبان، فرهنگ، یا مسافرت کردن با افراد بومی و هر زبانی که بخواهید، طراحی شده است. حتی می‌توانید فایل‌های صوتی و پیام‌های خود را به اشتراک بگذارید تا افراد بومی از نظر دستور زبان و تلفظ آن‌ها را تصحیح کنند. بنابراین یکی از خصوصیات خوب این برنامه، تمرکز و توجه‌ آن به تلفظ درست زبان‌آموزان است.

همچنین می‌توانید گرامر زبان انگلیسی خود را به کمک این اپلیکیشن تقویت کنید. به این صورت که «HelloTalk» سیستم تصحیح خودکار اشتباهات گرامری را دارد و به کمک آن می‌توانید با اعتماد به‌ نفس بیشتری چت کنید و قبل از آن‌که پیام خود را بفرستید، برخی از اشتباهات خود را متوجه شوید و آن‌ها را اصلاح کنید.

علاوه بر این‌ ویژگی‌ها، در «HelloTalk» می‌توانید دوره‌های آموزشی مدنظر خود را انتخاب کنید و به کمک استادهای زبان‌های مختلف، آن‌ها را پیش ببرید. بنابراین، هم‌زمان به کمک افراد بومی و دبیران مجرب، زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها را یاد می‌گیرید و به طور منظم و پیوسته بازخوردهایی در رابطه با استباهات گرامری و تلفظ دریافت خواهید کرد که در روند پیشرفت شما مؤثر خواهد بود.

 

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی | مدیا زبان

 

برای دانلود اپلیکیشن HelloTalk کلیک کنید.

 

سخن پایانی

در این آموزش به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی پرداختیم و هر یک را به طور جداگانه و با تمام ویژگی‌های بارز آن تعریف کردیم. آموختن زبان انگلیسی، به سبک یادگیری زبان‌آموز و سطح زبان او و از همه مهم‌تر به این بستگی دارد که چه هدفی را دنبال می‌کند. برای کسب موفقیت، لازم است روش‌های مختلف یادگیری را بدانیم و الگوی مناسب خود را انتخاب کنیم.

بسیاری از افراد تمایل به یادگیری از طریق اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی دارند، اما نمی‌دانند کدام‌یک برای آن‌ها مناسب است. در این آموزش به معرفی 6 اپلیکیشن رایج و کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی پرداختیم. توصیه ما این است که تعدادی از اپلیکیشن‌های مدنظر خود را دانلود و مدتی استفاده کنید تا در نهایت بتوانید بهترین و مناسب‌ترین آن را برای خود در نظر بگیرید.

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

    ۵
    از ۵
    ۱۲ مشارکت کننده
    سبد خرید

    رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

    ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

    بازگشت به بخش ورود

    کد دریافتی را وارد نمایید.

    بازگشت به بخش ورود

    تغییر کلمه عبور

    تغییر کلمه عبور

    حساب کاربری من

    سفارشات

    مشاهده سفارش