آزمون تافل (TOEFL) چیست؟

اگر شما یک دانشجو هستید که به دنبال تحصیل در دانشگاه یک کشور انگلیسی زبان هستید، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون تافل داشته باشید. تافل (TOEFL) مخفف «آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی» است. تافل آزمونی است که میزان توانایی افراد را در زمینهٔ برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی می‌سنجد. این آزمون توسط مؤسسه ای‌تی‌اس (ETS) در دو نوع کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان می‌توانند در دوره انتخابی خود در کشوری که برنامه درسی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، ادامه دهند و موفق شوند.

 آزمون تافل معمولاً به صورت آزمون آنلاین برگزار می‌شود، اما اگر مرکز آزمون اتصال اینترنتی نداشته باشد، می‌توان آزمون کاغذی را ارائه داد.

چه کسانی باید در آزمون تافل شرکت کنند؟

آزمون تافل توسط بیش از 27 میلیون نفر در سراسر جهان انجام شده تا اطمینان حاصل شود که توانایی انگلیسی آن‌ها کافی است. این آزمون اغلب توسط دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند و داوطلبان بورسیه تحصیلی، همراه با دانشجویان و کارگرانی که برای ویزا درخواست می‌کنند و زبان آموزان انگلیسی که پیشرفت زبان انگلیسی خود را پیگیری می‌کنند، انجام می‌شود. به الزامات دوره‌های دانشگاهی توجه داشته باشید، زیرا در آنجا ذکر می‌شود که آیا شما باید تافل را بگذرانید و حداقل نمره لازم برای درخواست برای دوره را دارید.

 

آزمون تافل (TOEFL) چیست؟ | مدیا زبان

 

چرا در آزمون تافل شرکت کنیم؟

مؤسسات آموزشی و سازمان‌های دولتی در بیش از 130 کشور، هنگام بررسی درخواست برای موقعیت‌ها یا دوره‌های خاص، نمرات تافل را می‌پذیرند. به عنوان یک شرط پذیرش، ممکن است متوجه شوید که برخی از دوره‌ها به حداقل نمره تافل نیاز دارند که به شما امکان می‌دهد در کنار الزامات دوره معمولی دوره را ادامه دهید. حداقل امتیاز مورد نیاز بسته به موسسه و دوره می‌تواند بین 61 تا 100 باشد.

نتیجه‌ای که در آزمون تافل خود دریافت می‌کنید فقط برای 2 سال معتبر خواهد بود، پس از این 2 سال دیگر ثبت نمی‌شود، بنابراین اگر به دنبال درخواست برای تحصیل در بیش از 2 سال هستید، باید دوباره در آزمون شرکت کنید. اگر نتیجه بخشی از الزامات باشد، مهم است که اطمینان حاصل کنید که آزمون را به موقع برای درخواست خود انجام می‌دهید. اگر فقط در حال تحصیل در دوره‌ای هستید که 1 سال طول می‌کشد، همان نتایج تافل می‌تواند برای بهبود فرصت‌های شما برای کار در یک کشور خارجی نیز استفاده شود.

اگر بخشی از شرایط لازم برای پذیرش شما است، مهم است که عمیق‌تر تحقیق کنید و برای عناصر مختلف آزمون آماده باشید. در اینجا عناصر مختلف هر آزمون آورده شده است:

آزمون اینترنتی (TOEFL iBT)

  • بخش خواندنی بین 60 تا 100 دقیقه که شامل خواندن 3 تا 5 قسمت است و 12 تا 14 سوال در هر قطعه می‌باشد.
  • بخش شنیداری بین 60 تا 90 دقیقه که شامل 6 تا 9 قسمت است و در هر کدام 5 تا 6 سوال است.
  • بخش گفتاری که 20 دقیقه طول می‌کشد و شامل 6 وظیفه گفتاری است.
  • بخش نوشتاری که 50 دقیقه طول می‌کشد و شامل 2 کار است که باید تکمیل شود.

آزمون مبتنی بر کاغذ (TOEFL PBT)

  • بخش شنیداری بین 30 الی 40 دقیقه شامل 3 قسمت است
  • بخش ساختار و بیان نوشتاری به مدت 25 دقیقه که شامل 15 تمرین تکمیل جمله و 25 مثال برای شناسایی خطا می‌باشد.
  • بخش خواندنی که 50 دقیقه طول می‌کشد و شامل پاسخ دادن به 50 سوال در مورد قطعات است.
  • بخش نوشتاری 30 دقیقه طول می‌کشد، که شامل یک مقاله نوشتاری حاوی حدود 250 الی 300 کلمه می‌باشد.

تفاوت اصلی این دو قالب در بخش گفتاری آزمون است که در آزمون کاغذی جای خود را به بخش ساختار و عبارات نوشتاری داده است.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

هزینه انجام آزمون تافل در کشورهای مختلف متفاوت است و از 160 تا 250 دلار آمریکا متغیر است. مهم است که این را به عنوان یک سرمایه گذاری بدانیم تا هزینه، زیرا اگر به نمره‌ای دست یابید که به پیشرفت در دوره کمک کند و فارغ‌التحصیل شوید، آینده شغلی شما را بهبود می‌بخشد.

 

آزمون تافل (TOEFL) چیست؟ | مدیا زبان

 

کجا می‌توانم در آزمون تافل شرکت کنم؟

تست‌های زیادی در طول سال در سراسر جهان وجود دارد که احتمالاً می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. 4500 مرکز آزمون تافل در 165 کشور وجود دارد، به این معنی که مرکزی وجود دارد که به راحتی در دسترس شما باشد. شما می‌توانید نزدیک‌ترین مرکز آزمون خود را در وب‌سایت رسمی تافل پیدا کنید، که شامل مکان‌های مراکز آزمون و فرمت آن‌ها برای برگزاری آزمون است.

مهم است که شرایط پذیرش دانشگاه یا موسسه انتخابی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نتایج تافل برای ورود قبل از درخواست لازم است یا خیر. اگر چنین است، گام بعدی اطمینان از یافتن یک مرکز آزمون برای انجام آزمایش است. هنگامی که نتایج تافل خود را دریافت کردید، به یاد داشته باشید که رکورد آن‌ها فقط 2 سال طول می‌کشد، بنابراین از تلاش و پولی که برای آن صرف می‌کنید حداکثر استفاده را ببرید و آینده خود را بهبود بخشید.

منبع: studylink

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش