زیباترین زبان‌های دنیا کدامند؟

امروزه بیش از 6900 زبان مجزا در دنیا وجود دارد، اما آیا می‌دانید از میان این همه زبان کدامیک زیباترین می‌باشد؟ با توجه به زبان مادری، زبان‌هایی که صحبت می‌کنید و زبان‌هایی که می‌دانید، پاسخ به این سوال متفاوت می‌باشد. انتخاب زیباترین زبان سلیقه شخصی بوده و بستگی به این دارد که تا چه حدی در معرض زبان‌های خارجی قرار گرفته‌اید.

طبق گفته جامعه شناسان، چه چیزی موجب می‌شود برخی فکر کنند که زیباترین زبان را نمی‌توان از روی صدای آن تعیین کرد، زیرا که خود صدا چیزی ندارد که زبان را جذاب یا اندکی جذاب کند.
نیتیوهای زبان‌های عاشقانه اظهار می‌کنند که برخی از صداهای زبان‌های خارجی در زبان‌های آن‌ها موجود نمی‌باشد و لذا درک آن‌ها سخت است. زبان‌هایی با ساختارهای متفاوت، مثل زبان‌هایی که از تون استفاده می‌کنند (مثل چینی مندرین و اکثر زبان‌های جنوب صحرای آفریقا)، و صداهایی که در زبان مادری آن‌ها وجود ندارند ناموزون و کسل کننده به نظر می‌رسد زیرا که با آن زبان‌ها آشنایی ندارند.

دلایلی که باعث می‌شود یک زبان جذاب به نظر برسد

چه چیزی موجب می‌شود یک زبان جذاب به نظر برسد و فرد اینگونه نتیجه گیری کند که بهترین زبان دنیاست. با توجه به دلایل مختلف یک زبان جذاب به نظر می رسد که عبارتند از:

  • مزایای اجتماعی ـ اقتصادی و حرکتی که از دانستن یک زبان به دست می‌آید. به عنوان مثال، در سال‌های اخیر، چینی مندرین محبوبیت زیادی در میان جوامع پیدا کرده است زیرا که در مناطقی با رشد اقتصادی بالا صحبت می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که زبان مندرین فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد می‌کند.
  • توانایی استفاده از زبان برای صحبت با تعداد زیادی از افراد. بسیاری از افراد خارجی زبان انگلیسی را بسیار جذاب تصور می‌کنند زیرا که در سراسر جهان به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان ارتباط با مناطق کوچک را فراهم می‌آورد. بدیهی است که دانستن زبان انگلیسی به معنای داشتن دوستان از کشورهای مختلف بوده و شما را قادر می‌سازد در نقاط مختلف جهان با مردم ارتباط برقرار کنید.
  • کشورها و مردمی که یک زبان را صحبت می‌کنند چه عقیده‌ای در مورد آن دارند. به عنوان مثال، ایتالیا را در نظر بگیرید. کشوری بسیار عالی برای زندگی تلقی می‌شود؛ ایتالیا کشوری آفتابی همراه با کوه‌ها، دریا، غذاهای خوشمزه، مردم خونگرم و صمیمی و زنان زیبا می‌باشد. به همین علت، برخی زبان ایتالیایی را زبان عشق می‌نامند و تصور می‌کنند که زبانی زیبا، جذاب و نرم است.
  • قرار گرفتن در معرض صداهای زبان. قبلا توضیح دادیم که هر چقدر صداهای زبان متفاوت از زبان ما باشد، رغبت کمتری به یادگیری آن خواهیم داشت. البته نمی‌توان گفت که برعکس این قضیه صحت دارد. با این وجود، نمی‌توان گفت که چون یک زبان نزدیک به زبان شما نیست، بایستی تا آخر عمر از آن زبان متنفر باشید. هرچه با زبان بیشتر آشنا باشید، زیباتر به نظر می‌آید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، عوامل زیادی بر روی ذائقه زبانی ما تاثیر می‌گذارند و موارد دیگری را نیز می‌توان به این فهرست اضافه کرد، از جمله: داشتن تجربه بسیار خوب از برقراری ارتباط با فردی از کشور خاص، داشتن آهنگ مورد علاقه به زبان خاص و زبان اصلی کتاب مقدس.
بنابراین، چه چیزی یک زبان را زیباتر و جذاب‌تر از دیگری می کند؟ همانطور که مردم یک رنگ را بهتر از رنگ‌های دیگر دوست دارند و یا یک سرگرمی را بیشتر از دیگری دوست دارند، عوامل مختلفی وجود دارند که تصورات مردم را در مورد زیباترین زبان تغییر می‌دهند. دلیل اصلی این طرز فکر مختلف سلیقه شخصی می‌باشد. لازم به ذکر است که همه زبان‌ها به نوع خود زیبا هستند. فرانسوی ـ زیباترین زبان گفتاری

فرانسوی تنها زبانی است که با توجه به زیبایی خود، رضایت یکسان مردم سراسر جهان را به خود جلب کرده است. طبق نظرسنجی های انجام یافته آنلاین، صحبت کردن به زبان فرانسوی جذابیت ویژه‌ای در بین مردم سرتاسر جهان دارد. زبان فرانسوی نرم، روان، زیبا و بسیار خوشایند توصیف شده است. با حرف غیر قابل تلفظ "r"، واکه خیشومی "en"، "in" و "un" صدا می دهد که فرد غیر بومی آن را بسیار موزون و رمانتیک می شنود. فرانسه جایگاه اجتماعی بسیار بالا دارد که موجب می شود زیباترین زبان گفتاری جهان باشد.

1) آلمانی - زیباترین زبان آهنگ

اغلب گفته می‌شود که زبان آلمانی زننده به گوش می‌رسد، ولی می‌تواند رسا، موزون و رمانتیک باشد، بویژه زمانی که با خوشی همراه باشد. به یک آهنگ آلمانی گوش دهید، سعی کنید گوشتان شیفته آن شود و احساساتتان شکوفا شوند.

2) عربی - زیباترین زبان نوشتاری

برای خواننده‌ای که به الفبای کلاسیک لاتین و یا رومی عادت کرده است، دست خط عربی همراه با خوش نویسی هنرمندانه و شگفت اگیز شبیه به هنرنمایی ماهرانه است تا نوشته. دست خط عربی که بدون حروف بزرگ و کوچک از راست به چپ نوشته می‌شود، یک فرایند بی انتها به نظر می‌رسد. تعجب آور نیست که خوشنویسی عربی به عنوان هنر مذهبی مورد تحسین قرار می‌گیرد و نوشته‌های روی اجسام و مکان‌های مذهبی به این زبان نوشته می‌شود.

3) انگلیسی - زیباترین زبان پشت صحنه

به گزارش از اشراغترانس انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های گفتاری در جهان می‌باشد، 1.6 میلیون نفر بومی و غیر بومی به این زبان صحبت می‌کنند. زبان انگلیسی تحت تاثیر مهاجمان نروژ قدیم، فرانسوی، لاتین، یونانی و بسیاری دیگر قرار گرفته است، این افراد ساختارهای جمله، تلفظ و لغت را شکل داده‌اند تا انگلیسی امروزی را زیبا و جذاب کنند. به عنوان مثال، skipper and shipper (ناخدای کشتی)، end and conclusion (پایان)، pork and pig (خوک) (از انگلیسی قدیم)، verify (تایید کردن) از فرانسوی و confirm (از لاتین). پشت هر کلمه، لحن و یا پایان جمله یک داستان جذاب تبادل و مهاجرت دیده می شود. اگرچه انگلیسی بعنوان زبان عملی و آسان آموز تلقی می شود، ولی پر از سخنان عجیب و غریب جالب است، مثل این شعر طنز:

Why do people recite at a play, yet play at a recital? Park on driveways and drive on parkways? You have to marvel at the unique lunacy of a language where a house can burn up as it burns down, and in which you fill in a form by filling it out!
چرا مردم در نمایش آواز می‌خوانند و تک نوازی می‌کنند؟ در مسیرهای ماشین رو پارک می کنند و در جاهای پارک رانندگی می‌کنند؟ باید از مشخصه منحصر به فرد زبان شگفت زده شوید که خانه با سوختن تخریب می‌شود و فرم را با پر کردن آن کامل می‌کنید.

4) ایتالیایی - زیباترین زبان بدن

هنگام فکر کردن به زبان آتشین و پر معنا، بلافاصله زبان ایتالیایی به ذهن خطور می‌کند. این زبان آواز و بسیار با مزه نه تنها با لحنی احساسی همراه است، بلکه از طریق اشاره دست احساساتی به موقعیت‌ها و عبارات خاصی مرتبط است. ایتالیایی‌ها بیش از 200 حرکت دست را در مکالمات روزمره خود با کودکان، افراد میانسال و حتی سیاستمداران تلویزیون محلی مورد استفاده قرار می‌دهند.
اشاره با سر و دست نوعی از زبان بدن است که انرژی و نیروی فوق العاده ای به ایتالیایی‌ها می‌دهد.

مقاله پیشنهادی به شما: «ارتباط یادگیری زبان با تقویت حافظه»

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش