چگونه با تماشای فیلم و سریال انگلیسی یاد بگیریم؟

سلام به همه!

ما در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی تقویت زبان انگلیسی با استفاده از فیلم و سریال صحبت کنیم.

امروزه ما منابع مختلفی برای فیلم‌ها و سریال‌ها مانند یوتیوب، دی وی دی، تلویزیون کابلی و ماهواره‌ای داریم که فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم.

با فکر کردن به این موضوع، ما حتی تعدادی جزوه آموزشی سریال فرندز طراحی کردیم که عبارات مورد استفاده در این سریال آمریکایی را پوشش می‌دهد برای بررسی دقیق‌تر جزوه‌ها اینجا کلیک کنید.

دستورالعمل‌های ساده برای یادگیری زبان حین تماشای فیلم یا سریال انگلیسی

  1. یک خودکار، دفترچه یادداشت (یا ویرایشگر کلمه) و یک فرهنگ لغت فراهم کنید.
  2. صحنه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر از پنج دقیقه نباشد.
  3. صحنه را به زبان انگلیسی، بدون زیرنویس تماشا کنید. سعی کنید کلمات و عباراتی را که متوجه شده‌اید را یادداشت کنید.
  4. این صحنه را دوباره به زبان انگلیسی و بدون زیرنویس تماشا کنید. یک پاراگراف کوچک (به زبان انگلیسی یا زبان مادری خود) در مورد آنچه اتفاق می‌افتد بنویسید.
  5. حالا صحنه را با زیرنویس به زبان خود تماشا کنید. متن صحنه را با کلمات و پاراگرافی که یادداشت کرده‌اید مقایسه کنید.
  6. برای بار سوم صحنه را به زبان انگلیسی، بدون زیرنویس تماشا کنید. سعی کنید لغات و عباراتی را که درک می‌کنید بیشتر یادداشت کنید. می‌توانید هر چند وقت یکبار که بخواهید توقف کنید.
  7. اکنون صحنه را با زیرنویس انگلیسی بدون توقف ویدیو تماشا کنید. سعی کنید کلمات و اصطلاحات بیشتری را به لیست خود اضافه کنید. تا این مرحله، از فرهنگ لغت خود استفاده نکنید.
  8. صحنه را دوباره با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید و برای افزودن کلمات و عبارات جدید مکث کنید. نیازی نیست جملات را کامل بنویسید، فقط کلمات و عباراتی را بنویسید که برای شما جدید هستند.
  9. بعد از اینکه شش بار صحنه را به زبان انگلیسی تماشا کردید، سعی کنید معنی کلمات و عباراتی را که یادداشت کرده‌اید را استنباط کنید. اگر نمی‌توانید، اگر دانش آموز متوسط/پیشرفته هستید، از فرهنگ لغت تک زبانه خود یا اگر مبتدی هستید از فرهنگ لغت دو زبانه استفاده کنید.
  10. به یاد داشته باشید، هر زمانی ممکن است، کلمات و عبارات جدیدی را در متن یادداشت کنید. برای مثال، در یک قسمت Glee، من دیدم که شخصیت‌ها بارها از آن استفاده می‌کنند، بنابراین آن را یادداشت کردم.

خواهید دید که در دراز مدت، کمتر از فرهنگ لغت خود استفاده خواهید کرد زیرا این نوع تمرین عمیق (گوش دادن و خواندن) به شما کمک خواهد کرد تا آگاهی خود را نسبت به کلمات افزایش دهید و شروع به دیدن الگوهای مفیدی نیز خواهید کرد.

 

روش صحیح مشاهده فیلم و سریال جهت تقویت زبان انگلیسی | مدیا زبان

 

در ادامه چند راهکار دیگر برای تقویت زبان انگلیسی با استفاده از فیلم و سریال آورده شده است.

یادگیری گرامر با تماشای فیلم و سریال انگلیسی

در هر زمانی که در حال خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی واقعی هستید، خواهید دید که برخی از قوانین گرامری که در کتاب درسی خود یاد گرفته‌اید در زندگی واقعی اعمال نمی‌شود. توجه داشته باشید، من فکر می‌کنم واقعا مهم است که بتوانید درست بنویسید و همچنین فکر می‌کنم که این بهتر است تا طبیعی تر به نظر برسد. برای مثال، اگر در دستور زبان از «قصد داشتن» یا «خواستن» استفاده کنید یا به جای «او تازه از خواب بیدار شد» بگویید «او تازه بیدار شده است»، کسی منظور شما را اشتباه برداشت نمی کند.

تقویت مهارت Speaking با تماشای فیلم و سریال انگلیسی

این کاری است که می‌توانید بعد از تماشای یک فیلم یا قسمتی از یک سریال انجام دهید: وانمود کنید که دارید به کسی می‌گویید که در این قسمت از سریال یا فیلم چه اتفاقی افتاده است. تا جایی که می‌توانید جزئیات بیشتری اضافه کنید، به عقب برگردید، دوباره جملات انگلیسی را بگویید، به دنبال کلمات جدیدی باشید که هنوز نمی‌دانید و به تمرین ادامه دهید.

تقویت مهارت Writing با تماشای فیلم و سریال انگلیسی

همانند صحبت کردن، می‌توانید با استفاده از کلماتی که قبلاً هنگام تماشای صحنه‌ها یادداشت کرده‌اید، پاراگراف‌هایی درباره اتفاقاتی که در قسمت رخ داده است بنویسید. در صورت امکان، از کسی بخواهید که نگاهی به پاراگراف شما بیندازد و بازخورد شما را ارائه دهد، از معلم یا دوستی که مهارت‌های زبانی پیشرفته‌تری دارد.

همچنین می‌توانید سعی کنید دیالوگ‌های برخی صحنه‌ها را با کلمات خودتان بازسازی کنید. نیازی نیست دقیقاً شبیه نسخه اصلی باشد. همچنین می‌توانید یک دیالوگ کاملاً جدید را بر اساس صحنه‌ای که اخیراً تماشا کرده‌اید ایجاد کنید و به آن پایان جدیدی بدهید.

تقویت مهارت Listening و مهارت Reading با تماشای فیلم و سریال انگلیسی

گوش دادن و خواندن در روند یادگیری زبان انگلیسی شما معجزه می‌کند. هرچه بیشتر بخوانید و گوش دهید، واژگان بیشتری را یاد خواهید گرفت و با الگوهای ساختاری (گرامر) بیشتری مواجه خواهید شد. ناگفته نماند که یادگیری زبان به معنای یادگیری فرهنگ کشور است که همیشه در فیلم‌ها و سریال‌ها وجود دارد و این یک امتیاز بزرگ است!

نکته نهایی

به یاد داشته باشید که یادگیری نیاز به زمان دارد و یادگیری همه چیز به طور کامل نباید با بی‌دقتی انجام شود. وقت بگذارید، از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید، اگر خسته هستید استراحت کنید، کمی پیاده روی کنید، یک لیوان آب بنوشید سپس دوباره شروع به مطالعه کنید.

امیدواریم راهنمایی‌های ما در مورد استفاده از فیلم و سریال برای تقویت زبان انگلیسی شما، مورد پسند شما واقع شود. برای آشنایی با ویدئوهای آموزشی سریال فرندز می‌توانید از این صفحه دیدن کنید.

 

یادگیری زبان با سریال فرندز | مدیا زبان

 

منبع

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش