30 واقعیت خنده‌دار و غم‌انگیز در مورد سریال محبوب فرندز

«فرندز»، سریالیه که تونسته با یک ترکیب استثنایی از طنز، درام و عشق، به جایگاهی استثنایی در صنعت سریال‌های تلویزیونی برسه. بدون شک سریال فرندز از زمان پخش اولین قسمتش در سال 1994تا به امروز به یکی از سریال‌هایی که تونسته در طول زمان جذابیت خودش رو حفظ کنه و باز هم مورد توجه قرار بگیره، تبدیل شده. نمی‌دونم شما هم وقتی یکسری واقعیت در مورد چیزی می‌شنوین علاقتون بهش بیشتر می‌شه یا نه. تو این مقاله براتون حقایق خنده‌دار و همچنینی غم‌انگیزی از سریال فرندز رو گردآوری کردیم. خوندن این مقاله بار دیگه ثابت می‌کنه که پشت هر داستان موفقی هزاران شکست و نارضایتی‌ وجود داره؛ که البته همین تضادها داستان رو قشنگ‌تر می‌کنن.

فکت‌هایی درباره سریال فرندز | مدیا زبان

1. «فرندز» اولین اسم انتخابی نبود

جالبه بدونین که سریال فرندز ابتدا "Insomnia Cafe" یا همه کافه بیداری نامگذاری شده بود. این نام بیشتر برگرفته از زمان‌هایی بود که شخصیت‌های سریال دور هم جمع می‌شدن و بیشتر تایم خودشون رو در کافه می‌گذروندن. البته این اسم موندگار نبود و بعد مدتی نام سریال فرندز به به "Friends Like Us" تغییر یافت و در نهایت به «فرندز» تبدیل شد. این نام‌ها قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای نام «دوستان» در نظر گرفته شده بودن. 

2. اشخاص زیادی برای نقش‌های سریال تست دادن

ین سریال 6 شخصیت نقش اول داشت؛ هر کدام از شخصیت‌ها متقاضیان زیادی هم داشتن. برای مثال کتی گریفین و جین لینچ هر دو برای شخصیت فیبی تست دادن و هیچ‌کدوم هم قبول نشدن. همینطور بازیگران مطرح جان فاورو و جان کرایر هم  برای نقش چندلر در مصاحبه‌های سریال شرکت کرده بودن. علاوه بر این، درست در همین زمان میتو پری در یک فیلم در حال فیلمبرداری آزمایشی بود که خداروشکر در اون تست قبول نشد و برای فرندز تست داد.

3. کورتنی کاکس برای تقش ریچل انتخابی شده بود

تهیه کنندگان سریال فرندز اصرار داشتن که کورتنی کاکس نقش ریچل رو بازی کنه، اما کاکس کاملا مخالف بود. به جای آن، کاکس در نهایت نقش مونیکا رو در سریال برعهده گرفت و جنیفر انیستون به عنوان بازیگر اصلی نقش ریچل رو بازی کرد. این تغییر نقش‌ها در نهایت موفقیت‌های بزرگی رو برای سریال به همراه داشت. کورتنی حتی قبل از سریال فرندز هم به دلیل شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی مشهور بود؛ اما اون بارها اعلام کرد به شخصیت مونیکا علاقه بیشتری داره.

4. جنیفر آنیستون آخرین نفری بود که به گروه دوستان پیوست

آنیستون که اکنون یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن هالیوودیه، در اون زمان تازه وارد حوزه بازیگری شده بود. حتی بعد از اضافه شدن به گروه، تهیه کنندگان هنوز از انتخاب او مطمئن نبودن. جنیفر در مصاحبه‌ای گفت که از او خواسته شده بود تا در اکثر فیلمبرداری از عکس های بازیگران اصلی خارج بشه؛ زیرا تهیه کنندگان نمی‌دونستن که آیا او در نقش ریچل بازی خواهد کرد یا خیر. با این حال، جنیفر پتانسیل خودش رو به اون‌ها نشون داد و در نهایت برنده جایزه امی برای نقش ریچل گرین دریافت کرد.

5. فیلمبرداری سریال فرندز در نیویورک نبود

هرچند تمام داستان‌های این سریال در نیویورک اتفاق افتاد، اما فرندز در حقیقت در یکی از استودیو‌های لس آنجلس فیلمبرداری شد. استودیو Warner Bros. در Burbank، کالیفرنیا، محل اصلی فیلمبرداری بود.  این انتخاب به دلیل دسترسی به تجهیزات  در لس آنجلس و همچنین دلایل مالی و نزدیکی به تیم تهیه‌ کننده‌ها و بازیگران گرفته شده بود. با این حال، تمام تلاش‌ها صورت گرفت تا جزئیات و صحنه‌هایی که به نیویورک ارتباط داشتن، به خوبی و با دقت نمایش داده بشن تا حس واقعی‌تری از محیط نیویورک به تماشاگران منتقل بشه.

سریال دوستان | مدیا زبان

6. مونیکا و جویی قرار بود در آخر سریال بهم برسن

مارتا کافمن، تهیه کننده اجرایی «دوستان» به هالیوود ریپورتر توضیح داد که  بسیاری از جنبه های سریال بعد از نظرسنجی‌های انجام شده تغییر کرد. کافمن گفت: « ما قبل از سریال تصمیم‌هایی گرفته بودیم، اما با ورود بازیگران به صحنه آن تصمیم‌ها مختل می‌شن و داستان طوری پیش نرفت که ما تصور می‌کردیم. برای مثال مونیکا و جویی قرار بود رابطه عاشقانه‌ای باهم برقرار کنن. اما بعد از اینکه مونیکا و چندلر در کنار هم قرار گرفتن، تماشاگران چنان ذوقی از رابطه این دو نشون دادن که تهیه کننده‌ها مجبور به تغییر داستان کردن.

7. نبود بودجه منجر به ساخت اپیزود معروف "The One Where No One's Ready" شد.

قسمت مشهوری که با عنوان "The One Where No One's Ready" شناخته می‌شه، در واقع به دلیل محدودیت بودجه ساخته شد. این قسمت در فصل سوم سریال «فرندز» که در آن تمام فیلمبرداری در آپارتمان مونیکا گرفته شد. این قسمت به دلیل خلاقیت و باز‌ها‌ی برجسته، به یکی از محبوب‌ترین و خنده‌دارترین قسمت‌های سریال تبدیل شد. این حقیقت در مورد سریال فرندز بار دیگه بهمون ثابت کرد که «آدم تو محدودیت‌ها ستاره می‌شه«.

8. گروه فرندز قرار بود 4 نفر باشن!

باورتون می‌شه نقش‌های فیبی و چندلر به عنوان شخصیت‌های کمکی نوشته شده بود و قرار نبود به عنوان شخصیت‌های اصلی داستان در سریال حضور داشته باشن؟ با این حال با گذر زمان و با توجه به استقبال تماشاگران از شخصیت‌های فیبی و چندلر، نویسندگان و تهیه‌کنندگان سریال تصمیم گرفتند نقش و تعامل این دو شخصیت را در داستان افزایش بدن. واقعا سریال فرندز بدون این دوتا شخصیت خیلی مسخره می‌شد!

9. دیوید شویمر تست بازیگری نداد

دیوید شویمر (David Schwimmer) که بیشتر به اسم راس گلر می‌شناسیمش تست بازیگری برای سریال «فرندز» نداد. راس قبل از شروع فیلمبرداری سریال، تست داده بود، اما بعد از شروع فیلمبرداری در هیچ مصاحبه‌ای شرکت نکرد. در واقع تهیه‌ کننده‌‌های سریال فرندز از اول می‌دونستن که نقش راس رو کی باید بازی کنه؛ نه تنها از دیوید تست نگرفتن، بلکه فقط از او برای این نقش دعوت کردن.

10. گانتر در زندگی واقعی خودش هم باریستا بود

جیمز مایکل تیلور، بازیگر نقش گانتر، قبل از شروع بازی در سریال فرندز، در یک کافه به عنوان باریستا کار می‌کرد. این تجربه قبل از بازی در سریال به او کمک کرد تا در نقش گانتر، باریستای کافه و همچنین عاشق ریچل، به خوبی ایفا کنه.  تسلط تیلور به کار باریستا باعث شد تا حرکات و رفتار او در نقش گانتر طبیعی و باورپذیر باشه. علاوه بر این، تجربه تیلور در کار با مشتریان به او کمک کرد تا شخصیت گانتر رو به عنوان یک فرد خجالتی و کم حرف که در ابراز عشق خود به ریچل مشکل داره، به تصویر بکشه. جالب اینجاست که تیلور در ابتدا برای نقش گانتر تست بازیگری نداده بود. او برای نقش مانوئل، دوست پسر مونیکا، تست بازیگری داده بود، اما در نهایت برای نقش گانتر انتخاب شد.

11. کول اسپروس (بن) علاقه زیادی به جنیفر آنیستون داشت

بازیگر نقش بن در مصاحبه‌ای با نیویورک پست در سال 2017 گفت: «بازی کردن با جنیفر برای من بسیار سخت بود. همیشه دیالوگ‌هام رو فراموش می‌کردم. زیرا علاقه زیادی به اون داشتم و همیشه زبونم بند میومد.» جالب اینجاست که جنیفر آنیستون از علاقه کول اسپروس به خودش خبر داشت و همیشه با او مهربان بود. در یکی از قسمت‌های سریال فرندز، بن به ریچل می‌گه که دوستش داره. در اون زمان، کول 6 ساله بود. کول اسپروس در حال حاضر یک بازیگر موفقه و در سریال‌های Riverdale و Chilling Adventures of Sabrina بازی کرده.

بازیگر نقش بن | مدیا زبان

12. فرندز در مقابل تماشاچی‌ها فیلمبرداری شد

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سریال این بود که بخش عمده‌ای از صحنه‌ها در یک استودیو ضبط و جلوی تماشاچیان واقعی اجرا می‌شد. هر چند هر قسمت حدود 5 ساعت زمان می‌برد، اما این سریال در مقابل 500 نفر از طرفداران سریال ضبط می‌شد. بازیگران در این باره گفتن که اون‌ها این‌کار رو می‌کردن تا ببینین عکس العمل تماشاچی‌ها چیه. آیا دیالوگ‌ها و جوک‌ها به درستی بیان میشه و برای مخاطب جذاب به نظر می‌رسه یا خیر.

13. داستان بارداری فیبی در فیلمنامه نوشته شده بود

صحنه‌های بارداری کوردو قبل از فیلمبرداری در فیلمنامه نوشته شده بود اما بارداری مونیکا نه. کودرو در سال 1997 پسرش رو باردار بود، به همین خاطر نویسندگان تصمیم گرفتن این قسمت از زندگی فیبی رو به حامله بودن بچه‌های برادرش ربط بدن. از طرفی دیگر، کاکس در فصل آخر، دخترش رو حامله بود. اما از آنجایی که آن‌ها داستان رو حول محور باردار نشدن مونیکا چرخانده بودن، به بهترین شکل با لباس و سایر تجهیزات باردار شدن مونیکا رو پنهون کردن.

14. متیو پری در طول فیلمبرداری با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کرد

در سال 1997، پری به دلیل اعتیاد به داروهای تجویزی و الکل به کمپ رفت. بعد از ترک مجدد سال 2001 به کمپ منتقل شد. او در کتاب معروف خود هم درباره این دوره از زندگیش صحبت‌هایی کرد که بسیاری از طرفدارانش رو ناراحت کرد. او در مصاحبه‌ها و کتاب‌هایی که نوشته، از تلاش‌های خود برای مبارزه با اعتیاد و بهبودی از آن صحبت کرده.

15. ریچل از مدل موهاش خوشش نمیومد

هرچند مدل موهای جذاب ریچل مدت‌ها بعد از پایان سریال هم هنوز مد بود، اما جنیفر در یکی از مصاحبه‌هاش در سال 2015 اعتراف کرد که هیچ‌ وقت از استایل موهاش راضی نبود و همیشه مجبور بوده که خودش رو به دست آرایشگرش بسپره. جالبه که بدونین  جنیفر آنیستون در طول سریال 77 مدل موی مختلف داشت.

نکته: مدیا زبان یک بستر آموزش زبان انگلیسی با استفاده از سریال فرندزه. اگر یکی از طرفداران پروپا قرصه این سریال هستین و در عین حال به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارین، حتما به صفحه فروشگاه ما سر بزنین. ما علاوه بر ویدئوهای بازیرنویس چسبیده و توضیح کلمات، جزواتی از اصطلاحات کاربری هر فصل سریال برای یادگیری راحت‌تر و بهتر شما آماده کردیم. 

جهت انتقال به فروشگاه اینجا کلیک کنید.

16. پدر متیو پری در فصل 3 بازی کرد

هرچند پدر متیو پری او رو در سن کم رها کرده بود تا به رویای دیرینه‌ش یعنی بازیگری برسه. اما در نهایت مشهوریت متیو باعث شد پدرش در یکی از قسمت‌های سریال فرندز بازی کنه. جان بنت پری در قسمت The One" with Rachel’s New Dress" نقش پدر جاشوا رو بازی کرد.

پدر جاشوا و ریچل | مدیا زبان

17. 29 سالگی راس طی سه سال تکرار شد

راس در سه فصل متوالی 3، 4 و 5 اشاره می‌‌کنه که 29 ساله‌ست.  این سوتی در سریال فرندز به عنوان یک جوک و دلیل برای خنده‌دار بودن و سرگرم‌کننده بودن داستان استفاده شد.

18. ناراحتی‌های مربوط به قسمت آخر فرندز باعث شد جویی دوباره سیگار بکشه

مت لوبلانک در سال 2012 به Vanity Fair گفت: «چهار سال بود که سیگار رو ترک کرده بودم، اما دو هفته آخر به قدری برایم سنگین بود چرا که می‌دونستم همه چیز دیگه تموم میشه، دوباره شروع به سیگار کشیدن کردم.»

19. بعد از پایان سریال، هرکس چیزی از سنترال پارک به خونه‌ش برد

بازیگران سریال فرندز برای اینکه از سریال چیزی به یادگار داشته باشن، تیکه‌هایی از وسایل سنترال پارک جعلی رو با خودشون بردن.  جنیفر آنیستون، بازیگر نقش ریچل، فنجان قهوه‌ای که همیشه از آن استفاده می‌کرد را برداشت. کورتنی کاکس، بازیگر نقش مونیکا، قاب عکس عروسی مونیکا و چندلر را برداشت. لیزا کودرو، بازیگر نقش فیبی، گیتار فیبی را برداشت. مت LeBlanc، بازیگر نقش جویی، مجسمه سگ جو را برداشت. متیو پری، بازیگر نقش چندلر، تابلو نقاشی "مادربزرگ چندلر" را برداشت. دیوید شویمر، بازیگر نقش راس، دایناسور اسباب‌بازی راس را برداشت. علاوه بر این، سایر اعضای گروه تولید سریال هم تکه‌هایی از وسایل سنترال پارک رو با خودشون بردن.

20. دستمزد تمام بازیگرهای فرندز یکسان بود

یکی دیگر از فکت‌های در مورد سریال فرندز این بود که برخلاف اینکه در آن زمان اختلاف‌هایی بر سر حقوق زن و مرد بود، اما تمام بازیگران فرندز به اندازه یکسان دستمزد گرفتن. در پایان در فصل، هر 6 شخصیت 1 میلیون دلار حقوق می‌گرفتن.

21. ریچل قرار بود از جاشوا خواستگاری کنه

طبق فیلمنامه ریچل قرار بود بلافاصله بعد از مراسم عروسی راس و امیلی، از جاشوا خواستگاری کنه.  آن‌ها بعد از اینکه این صحنه رو فیلمبرداری کردن، اکثر تماشاچی‌های عکس‌العمل ناراحتی از خودشون نشون دادن. همین باعث شد که تهیه‌کننده تصمیم به حذف این بخش بگیره.  بسیاری از طرفداران معتقد بودن که این خواستگاری با شخصیت ریچل همخوانی نداشت. به نظر آن‌ها، ریچل زنی مستقل و قوی بود و بعید بود که به این زودی بعد از جدایی از راس، به دنبال ازدواج با شخص دیگری باشه.

22. نتفلیکس 80 میلیون دلار برای گرفتن اجازه پخش فرندز در سال 2019 پرداخت کرد

در سال 2019 اخباری مبنی بر حذف پخش سریال فرندز از نتفلیکس منتشر شد؛ به همین دلیل نتفلیکس حدود 80 میلیون دلار برای حق پخش فرندز پول پرداخت کرد. پرداخت 80 میلیون دلار برای سریال فرندز، یک سرمایه‌گذاری پرسود برای نتفلیکس بود. این سریال به جذب میلیون‌ها کاربر جدید به این سرویس کمک کرد و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شد.

23. برد پیت پیش از سریال با جنیفر قرار می‌ذاشت

برد پیت و جنیفر آنیستون قبل از بازی در سریال فرندز با هم قرار می‌‌ذاشتن. آن‌ها در سال 1998 با هم آشنا شدن و در سال 2000 ازدواج کردن. آن‌ها یکی از مشهورترین زوج‌های هالیوود بودند و تا سال 2005 با هم بودن.

جنیفر انیستون و برد پیت | مدیا زبان

24. تهیه کننده‌‌های فرندز از اول می‌دونستن که این سریال موفق می‌شه

مارتا کافمن در مصاحبه‌ای با رولینگ استون در سال ۲۰۱۹ گفت که لحظه‌هایی در سریال وجود داشت که من رو مطمئن می‌کرد، موفق می‌شیم. فیلمنامه سریال فرندز توسط گروهی از نویسندگان با استعداد نوشته شده بود که به خوبی می‌دونستن چگونه لحظات خنده‌دار و احساسی رو خلق کنن. سریال فرندز به عنوان یک کمدی کلاسیک و جاودانه، همچنان برای مخاطبان در سراسر جهان جذابیت داره. این سریال به ما یادآوری می‌کنه که دوستی، عشق و خنده، مهم‌ترین چیزها در زندگی هستن.

25. نقش میمون راس رو یک گربه بازی کرد

می‌دونستین که مارسل، در واقع یه گربه بود؟ بله درست خوندین. در فصل اول سریال فرندز از یک میمون برای نقش مارسل استفاده می‌شد. اما بعد از چند قسمت، به دلیل مشکلاتی که با میمون وجود داشت، از یک گربه برای این نقش استفاده شد.

26. شخصیت فیبی الهام گرفته از خواهر دوقلوی مارتا کافمن نوشته شده بود

یکی از جالبترین فکت‌ها درباره سریال فرندز اینه که مارتا کافمن در مصاحبه‌ای گفت که شخصیت فیبی بر اساس ویژگی‌های خواهرش، که یک ماساژور، نوازنده و دختری مثبت‌نگره، ساخته شد. ناگفته نمونه لیزا کافمن در واقع به عنوان مشاور در طول ساخت سریال فرندز حضور داشت و به نویسندگان در خلق شخصیت فیبی کمک می‌کرد.

27. فیبی در یکی از قسمت‌ها برای تقلید صدا از متیو پری اجازه گرفته بود

در قسمت جذاب و خند‌ه‌دار "The One Where Everybody Finds Out" زمانی که همه از رابطه چندلر و مونیکا با خبر می‌شن، فیبی یک جمله معروف داره که می‌گه: "My eyes, my eyes". حقیقت ماجرا اینجاست که این لحن فیبی تقلیدی از چندلر بود. در واقع لیسا قبل از فیلمبرداری برای تقلید کردی لحن و صدای چندلر از اون اجازه گرفته بود.

فیبی بوفی | مدیا زبان

28. بازیگران معروف به عنوان مهمان در سریال فرندز بازی کردن

افراد مشهور زیادی به عنوان بازیگر مهمان در سریال فرندز حضور داشتند. حضور این افراد مشهور، یکی از جذابیت‌های این سریال بود و به محبوبیت آن اضافه می‌کرد.

  • برد پیت: در نقش ویل، دوست سابق ریچل که در فصل 8 حضور داشت.
  • جولیا رابرتز: در نقش سوزان، همسر سابق راس که در فصل 2 حضور داشت.
  • ریس ویترسپون: در نقش جیلی، خواهر کوچک ریچل که در فصل 6 حضور داشت.
  • هیو لوری: در نقش دکتر هاوس، در فصل 10 بازی کرد
  • فردی پرینز جونیور: در نقش ساندرو، پرستار بچه اِما در فصل 9 به عنوان مهمان بازی داشت
  • رابین ویلیامز: در نقش رالف، مشتری کافه سنترال پرک که در فصل 3 حضور داشت.

ناگفته نمونه بسیاری از این بازیگران مهمان، معروف نبودن اما بعد از بازی در سریال فرندز شناخته شدن و جایزه‌های رو بردن. برای مثال جولیا رابرتز به خاطر حضور در سریال فرندز، برنده جایزه امی شد. سریال فرندز پر از ستاره‌های درخشان بود.

29. مجسمه سگ سفید متعلق به جنیفر بود!

تمام طرفداران سریال فرندز، مجسمه بزرگ سگ سفید رو می‌شناسن. همون مجسمه‌ای که جویی و چندلر سوار و باهاش وارد خونه مونیکا شدن. در واقع جنیفر آنیستون این مجسمه را در یک مغازه عتیقه فروشی پیدا کرد و آن را برای آپارتمانش خرید. جالبه که بدونین این مجسمه در حال حاضر در موزه فرندز در نیویورک به نمایش گذاشته شده.

30. الن دی جنرس برای نقش فیبی انتخابی شد

فکر کردن به این که بازیگرهای فرندز اشخاص دیگه باشن واقعا دیونه‌ کنندست. یکی از فکت‌‌های سریال فرندز اینه که الن دی جنرس، مجری معروف آمریکایی برای اجرای نقش فیبی انتخاب شد، اما الن پیشنهاد تهیه‌ کننده رو رد کرد. شاید اگر الن دی جنرس نقش فیبی رو بازی می کرد، سریال فرندز به این اندازه محبوب نمی شد. اما به هر حال، لیزا کودرو به بهترین نحو نقش فیبی را بازی کرد و این شخصیت به یکی از شخصیت های محبوب سریال فرندز تبدیل شد.

کلام آخر

حقیقت‌های بالا درباره سریال فرندز نشون می‌ده که این دوستی چقدر اهمیت بالایی برای هر 6 نفر داشته. آن‌ها حتی بعد از گذشت بیش از 2 دهه هنوز با یکدیگر دوست هستن. فکت‌های سریال فرندز به ما یاد می‌ده که زندگی پر از چالش و مشکله، اما با وجود تمام این مشکلات، می‌تونیم با کمک دوستان، خانواده و عشق، زندگی شاد و موفقی داشته باشیم.

منابع: لینک 1 لینک 2 لینک 3 لینک

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش