4 فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

تماشای فیلم یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود؛ زیرا این روش جنبه بصری دارد و باعث می‌شود ببینده درک بیشتری نسبت به موضوعات داشته باشد. مسئله‌ی مهمی که وجود دارد این است که تماشای فیلم باید به صورت درست و اصولی انجام بگیرد در غیر این صورت تاثیر چندانی در  تقویت زبان انگلیسی شما نخواهد گذاشت. در این مقاله از مدیا زبان به معرفی 4 فیلم مناسب جهت تقویت زبان انگلیسی می‌پردازیم همراه ما باشید.

 

4 فیلم انگلیسی که برای آموزش زبان انگلیسی مناسب هستند | مدیا زبان

 

1) فیلم The Prisoners

خودتان را برای یک فیلم هیجان‌انگیز آماده کنید. آنا دختر بچه ۶ ساله و دوستش در شب سال نو ناپدید می‌شوند. رئیس تحقیقات، کارآگاه لوکی (Jake Gyllenhaal) راننده (پل دانو) را دستگیر می‌کند، اما به دلیل کمبود شواهد، لوکی مجبور می‌شود تنها مظنون خود را آزاد کند. پدر آنا، کلر دوور می‌داند که زندگی دخترش در معرض خطر است و می‌فهمد که چاره‌ای ندارد جز اینکه امور را خودش به دست بگیرد.

سطح مکالماتی که در این فیلم رد و بدل می‌شوند بسیار ساده است. همچنین دیالوگ‌‌ها آرام و شمرده گفته می‌شوند. همین مسئله فهم آن را برای زبان‌ آموزان سطح متوسط آسان کرده است.

 

4 فیلم انگلیسی که برای آموزش زبان انگلیسی مناسب هستند | مدیا زبان

 

2) فیلم Hangover

چهار دوست چندروز قبل از مراسم ازدواج دوستشان برای مهمانی مجردی به لاس وگاس می‌روند. فیلم سرشار از ماجراجویی‌ها و اتفاقاتی است که برای این افراد پیش می‌آید.

اولین نکته درباره Hangover این است که این فیلم بسیار سرگرم‌کننده است و تصاویر جذابش به بیننده در فهم داستان کمک می‌کند و باعث می‌شود که به‌راحتی بتوانید دیالوگ‌های این فیلم را متوجه شوید. دیالوگ‌ها برگرفته از انگلیسی روزمره است بنابراین اگر قصد دارید که با اصطلاحات کاملا محاوره‌ای آشنا شوید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

 

4 فیلم انگلیسی که برای آموزش زبان انگلیسی مناسب هستند | مدیا زبان

 

3) فیلم Cast Away

Cast Away یک درام ماجراجویانه آمریکایی است که کاراکتر اصلی آن چاک (Tom Hanks) تحلیلگر سیستم است و باید برای حل مشکلات در Fedex به سراسر دنیا سفر کند. کریسمس امسال، چاک برای کار به مالزی فراخوانده می‌شود و مجبور می‌شود نامزدش کلی (Helen Hunt) را تنها بگذارد.

هواپیمای چاک با طوفان هولناکی مواجه می‌شود و جایی در اقیانوس آرام سقوط می‌کند. چاک موفق به فرار از هواپیما شده و روز بعد به یک جزیره متروکه می‌رسد. داستان فیلم درباره چاک و زنده ماندنش در جزیره است و حول توپی می‌گردد که چاک آن را ویلسون صدا می‌زند.

بیشتر دیالوگ‌هایی که در فیلم می‌شنوید، درواقع مونولوگ هستند (صحبت‌های یک نفر). هیچ مکالمه پیچیده‌ای بین شخصیت‌ها وجود ندارد. از آنجا که تام هنکس نقش اصلی فیلم، به شمرده و آرام صحبت کردن مشهور است، طبیعتا صحبت‌هایش برای زبان‌آموزان قابل فهم خواهد بود.

 

4 فیلم انگلیسی که برای آموزش زبان انگلیسی مناسب هستند | مدیا زبان

 

4) فیلم The Break-Up

گری (Vince Vaughn) و بروک (Jennifer Aniston) در شیکاگو باهم ملاقات می‌کنند. آن‌ها بلافاصله جذب یکدیگر می‌شوند. بروک شوخ‌طبعی گری را دوست دارد. آن‌ها رابطه خود را شروع می‌کنند و خیلی زود یک آپارتمان مشترک می‌خرند. گری مجری تور اتوبوسرانی است و بروک یک گالری هنری را مدیریت می‌کند. پیشینه آن‌ها بسیار متفاوت است و پس از زندگی مشترک می‌فهمند که علایق متفاوتی دارند.

به نقل از گوسافیر این فیلم پر از اصطلاحات رایج و کلمات پرکاربرد انگلیسی است که در موقعیت‌های مختلف اجتماعی استفاده می‌شوند. همچنین به لطف سناریوی این فیلم، با اصطلاحات رایج در مکالمات بین دو پارتنر و البته مشاجرات آن‌ها آشنا خواهید شد. مکالمات اصلا پیچیده نیستند و فهم آن‌ها برای زبان‌آموزان غیر انگلیسی زبان ساده است.

 

4 فیلم انگلیسی که برای آموزش زبان انگلیسی مناسب هستند | مدیا زبان

 

سخن پایانی

به گزارش از هیتالکی با وجود این که فیلم‌ها منابع مهمی برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌آیند، حواستان باشد که خودتان را به تماشای فیلم محدود نکنید. یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید و روی همه مهارت‌های زبانی وقت بگذارید. تماشای فیلم بیش از هر چیز روی مهارت شنیداری و تا حدی مکالمه شما مؤثر است. برای تقویت مهارت خواندن (Reading) زبان انگلیسی باید سراغ روش‌های دیگر هم بروید؛ برای مثال می‌توانید جزوه‌های سریال فرندز را مطالعه کنید.

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

همچنین تقویت مهارت نوشتن (Writing) زبان انگلیسی را فراموش نکنید. شاید افرادی را دیده باشید که سال‌ها به مطالعه زبان انگلیسی پرداخته‌اند اما در نوشتن مشکل دارند. هر مهارتی به تمرین نیاز دارد. به ویژه اگر قصد دارید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شرکت کنید حتما برای همه مهارت‌ها وقت کافی بگذارید. اگر قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید می‌توانید مشاهده فیلم‌های زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی را در برنامه خود قرار دهید. اما اگر هدف شما آزمون تافل است شاید بخواهید بیشتر روی فیلم‌های آمریکایی تمرکز کنید. اما یادتان باشد که در هر صورت تنوع را در نظر بگیرید. تسلط شما به لهجه‌های متفاوت زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد.

 

برای آشنایی با آزمون آیلتس اینجا کلیک کنید.

 

برای آشنایی با آزمون تافل اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش