چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

حتما به دنبال پاسخ سوالاتی مثل چگونه می‌توانم از زبان انگلیسی در زندگی خود استفاده کنم؟ چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیرم؟ انگلیسی در موفقیت کاری و بهبود زندگی من چقدر تاثیرگذار است؟ برا رسیدن به پاسخ این سوالات، این مقاله را از دست ندهید تا برای تمام عمر خود انگیزه کافی برای یادگیری آن داشته باشید.

دلایل یادگیری زبان انگلیسی

1) پیدا کردن فرصت‌های شغلی بیشتر

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان از کارکنان خود می‌خواهند که به زبان انگلیسی صحبت کنند. در برخی موارد، این شرکت‌ها  تنها با کارکنان خود به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

با جهانی‌تر شدن دنیا و تسهیل شدن ارتباطات، طبیعی است که کسب‌ وکارهای بزرگ نیاز به برقراری ارتباط بیشتری داشته باشند. به طوری که همه در تلاش هستند تا انگلیسی را یاد بگیرند و با آن ارتباط برقرار کنند. درواقع، انگلیسی در حال تبدیل شدن به زبان رایجی است که افراد از کشورها و فرهنگ‌های مختلف می‌توانند از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.

به عنوان مثال، تصور کنید که یک تاجر از ایران که انگلیسی و فارسی صحبت می‌کند، می‌خواهد با فردی از آفریقای جنوبی که به زبان انگلیسی و آفریقایی صحبت می‌کند معاملاتی انجام دهد. با وجود اینکه هر دوی آن‌ها شروع به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در دبستان کرده‌اند، اما آیا می‌توانند بدون دانستن اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم و شروع به آموزش آن کرده باشند، بتوانند برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آن استفاده کنند؟

همانطور که هیروشی میکیتانی، مدیرعامل راکوتن به سی ان ان گفت: «اگر می‌خواهید کسب و کارتان در کشورهای دیگر موفق باشد، باید دفتر مرکزی خود را بین المللی کنید.» از آنجایی که مردم از سراسر جهان انگلیسی می‌دانند و از آن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند، بخش مهمی از این فرآیند بین المللی شدن است.

برای کار در شرکت‌های آمریکایی، استرالیایی و بریتانیایی فقط به زبان انگلیسی نیاز دارید. ما به عنوان مرجعی آموزشی برای افزایش مهارت انگلیسی مناسب کسب و کار، بسیاری از دانشجویان برای مصاحبه‌های انگلیسی مورد نیاز در شرکت‌های سامسونگ، ال جی و سایر شرکت‌های بزرگ کره‌ای به ما مراجعه می‌کنند.

با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید به خوبی برای مصاحبه با هر شرکت بزرگ و بین المللی آماده شوید. خوشبختانه، منابع زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا برای مصاحبه انگلیسی خود تمرین کنید.

ناگفته نماند، زبان انگلیسی برای مشاغل مرتبط با سفر، گردشگری و مهمان نوازی عالی است.

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

2) سفر کردن به هر نقطه از جهان به راحتی

زمانی که سفر می‌کنید ارتباط کلیدی‌ترین بخش گشت و گذار شماست. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، تقریباً هرگز به مشکل نخواهید خورد، زیرا مردم در سراسر جهان انگلیسی صحبت می‌کنند. از هر کشوری که بازدید می‌کنید می‌توانید انگلیسی صحبت کنید. البته یادگیری چند کلمه به زبان محلی همیشه‌ ایده خوبی است و نشان دهنده ادب و احترام شماست. انگلیسی به شما در کشف جزئیات سفر کمک خواهد کرد.

به بسیاری از مکان‌هایی که سفر خواهید کرد، مردم انگلیسی را برای داد و ستد مهم می‌دانند. آن‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان باید انگلیسی بلد باشند. در بیشتر هتل‌ها، حداقل یک کارمند مسلط به انگلیسی وجود دارد. البته اغلب هتل‌ها تمامی کارمندانشان زبان انگلیسی می‌دانند. این امر باعث می‌شود تا مشتریان راحت‌تر به آنچه نیاز دارند دست پیدا کنند.

حتی مردم در بازارهای شهرهای کوچک در سراسر جهان می‌دانند که چگونه با انگلیسی زبانان چانه بزنند.

متوجه خواهید شد که برخی از بهترین تعاملات شما با افرادی در خیابان خواهد بود که سعی می‌کنند چیزی به شما بفروشند یا به دنبال بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود هستند. زبان انگلیسی شکاف ارتباطی را در سفرهای شما پر می‌کند و سفر را به یک نسیم فرح بخش تبدیل می‌کند.

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

3) دانستن زبان جهانی

این یک واقعیت تاریخی است که قدرت اقتصادی بریتانیا و آمریکا در چند قرن اخیر باعث شده است که زبان انگلیسی امروزه بسیار گسترده باشد.

این زبان نه تنها سفر را آسان‌تر می‌کند، بلکه انگلیسی نیز به شما امکان می‌دهد در مورد روندهای جهانی، فرهنگ و مسائل اجتماعی بیشتر بدانید. این به شما درک عمیق‌تری از دیدگاه‌های مختلف مردم در مورد زندگی می‌دهد.

شما می‌توانید با افرادی که به زبان مادری شما صحبت نمی‌کنند ارتباط برقرار کنید و می‌توانید هزاران منبع خبری، وبلاگ، کتاب و آهنگ دیگر را بخوانید.

دانستن زبان انگلیسی به شما امکان می‌دهد بخشی از یک مکالمه جهانی باشید!

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

4) آشنایی با فرهنگ

زبان و فرهنگ را نمی‌توان از هم جدا کرد. زبان فرهنگ است و فرهنگ زبان. به زبان ساده، دانستن زبان انگلیسی به شما درک بهتری از افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می‌کنند، می‌دهد. دانستن زبان انگلیسی به شما بینش بیشتری در مورد نحوه تفکر، زندگی و کار افراد می‌دهد.

اگر از فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان اطلاعی ندارید، ممکن است به درک نادرست از آنچه مردم به زبان انگلیسی می‌گویند منجر شود.

فقط دانستن کلمات و عبارات اساسی کافی نیست. برای برقراری ارتباط خوب در زبان انگلیسی، باید چیزهایی مانند لحن، زبان بدن و حالات چهره را بدانید.

یکی از راه‌های بهبود مهارت‌های ارتباطی بین فرهنگی، تمرین استفاده از محتوای معتبر به زبان انگلیسی است.

در این مورد، وب‌سایت و برنامه یادگیری زبان موسسه زبان کوییک می‌تواند منبع مفیدی باشد، زیرا نه تنها دارای محتوای معتبر به زبان انگلیسی است، بلکه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند ویدیوهای مجهز به زیرنویس‌های تعاملی، امکان ساخت فلش کارت و آزمون‌ها برای بررسی محتوای ویدیویی است و فرهنگ لغتی که کلمات را در متن قرار می‌دهد.

اگر درک می‌کنید که کدام کلمات یا عبارات در فرهنگ‌های انگلیسی زبان قابل قبول و غیرقابل قبول هستند، ممکن است شما را از سوءتفاهم فرهنگی با دوستان و همکاران انگلیسی زبان خود نجات دهید.

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

5) عمال برای افزایش دانش و علم

انگلیسی زبان علم است. اگر می‌خواهید علم بیاموزید، آن را به اشتراک بگذارید یا با قدرت صحبت کنید، باید بدایند که این‌ها می‌تواند پاسخ سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم هستند.

داروسازان، مهندسان و پزشکان در سراسر جهان باید همیشه زبان انگلیسی را همراه با سایر مطالب تخصصی مرتبط با رشته خود در دانشگاه بیاموزند. در بیشتر موارد، سایر موضوعات کلاس آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود یا همراه با کتاب درسی انگلیسی ارائه می‌شود. اکثر دانشکده‌های پزشکی در آمریکا به زبان انگلیسی به عنوان بخشی از دوره آموزشی خود نیاز دارند. البته در بسیاری از کشورهای دیگر نیز روند به همین شکل است.

تحقیقات علمی عمدتاً به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و بیشتر چکیده‌ها (خلاصه تحقیق) به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند تا دانشمندان بین المللی بتوانند آن‌ها را بخوانند.

شروع سریع در یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما در دانشکده پزشکی به شما کمک کند مدرک زیست شناسی را دریافت کنید یا می‌تواند ابزارهای مورد نیاز برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در اختیار شما قرار دهد.

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

6) امکان دسترسی به دنیای سرگرمی

بسیاری از فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌های برتر جهان به زبان انگلیسی منتشر و تولید می‌شوند. بنابراین، با یادگیری زبان انگلیسی به سرگرمی‌های زیادی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید درک فرهنگی بیشتری داشته باشید.

اگر انگلیسی صحبت می‌کنید، دیگر نیازی به ترجمه و زیرنویس ندارید تا از کتاب‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید. تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی نیز یک راه عالی و سرگرم کننده برای یادگیری آن است!

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

7) امکان دسترسی به اینترنت

طبق گزارش Education First، انگلیسی زبان اینترنت است. تخمین زده می‌شود که روزانه 565 میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند و تخمین زده می‌شود که 52 درصد از پربازدیدترین وبسایت‌های جهان به زبان انگلیسی نمایش داده می‌شوند.

یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا به شما امکان دسترسی به بیش از نیمی از محتوای اینترنت را می‌دهد. دانستن نحوه خواندن انگلیسی به شما امکان می‌دهد به میلیاردها صفحه از اطلاعات دسترسی داشته باشید که ممکن است در غیر این صورت در دسترس نباشند!

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

8) زندگی در یک کشور انگلیسی زبان

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم این است که می‌تواند به شما فرصت مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را بدهد. اغلب، برای تبدیل شدن به یک شهروند در یک کشور انگلیسی زبان، باید به سطح مشخصی از مهارت انگلیسی دست پیدا کنید.

صحبت کردن و درک زبان انگلیسی همچنین شانس شما را برای یافتن شغل افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با اطرافیان خود چه در سوپرمارکت، پزشکان یا با دوستان و همسایگان جدید گفتگو کنید و ارتباط برقرار کنید.

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

9) تمرین دادن مغز

اگر هیچ یک از دلایل اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم نتوانسته شما را متقاعد کند، یادگیری زبان انگلیسی شما را باهوش‌تر می‌کند و مغز شما را قوی نگه می‌دارد.

دانشمندان اثبات کرده‌اند که افراد دوزبانه می‌توانند مفاهیم را سریع‌تر درک کنند و نمرات بهتری در آزمون‌ها کسب کنند. بنابراین، باهوش‌تر، مطمئن‌تر و مفیدتر باشید، شغلی پیدا کنید و بیشتر قرار ملاقات بگذارید.

مقاله پیشنهادی مشابه: «آیا یادگیری زبان‌های خارجی ما را باهوش‌تر می‌کند؟»

 

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ | مدیا زبان

 

کلام آخر

اکنون باید اهمیت اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم پی‌برده باشید. شما هر شغلی که دارید از مهندس تا چزشک و کارمند و کارگر برای آنکه بتوانید درآمد بیشتری داشته باشید باید مهارت زبان انگلیسی را یاد بگیرید. چراکه این مهارت باعث می‌شود که به مرتبه شغلی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

منبع: quickwithus

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش