نحوه یادگیری سریع زبان انگلیسی

با وجود اینکه یادگیری انگلیسی یک زبان در دسترس و نسبتاً آسان در نظر گرفته شده، وقتی به 750000 کلمه انگلیسی فکر می‌کنیم، حتی برای ماهرترین زبان‌آموزان هم یادگیری سریع انگلیسی می‌تواند غیرممکن به نظر برسد. اما ما در این نوشتار به شما می‌گوییم که اینطور نیست تا زمانی که استراتژی درستی داشته باشید.

نکات مهم ما در مورد چگونگی یادگیری سریع زبان انگلیسی:

 

نکات مهم ما در مورد چگونگی یادگیری سریع انگلیسی: | مدیا زبان

 

1) هر چیزی که به دستتان می‌رسد را بخوانید

ادبیات کلاسیک، جلد شومیز، روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی شما، جعبه‌های غلات: اگر به زبان انگلیسی است، آن را بخوانید. چرا؟ خب، این محتوا مملو از واژگان دست اول جدید و همچنین مقدار مناسبی است که قبلاً می‌دانید. این به شما کمک می‌کند تا به سرعت پیشرفت کنید، زیرا قرار گرفتن مجدد در معرض واژگان آموخته شده به شما مثال‌های جدیدی در این زمینه می‌دهد، بنابراین آن کلمات را در ذهن شما تقویت می‌کند. از سوی دیگر، یادگیری لغات و عبارات جدید برای ایجاد مجموعه واژگان شما ضروری است، به ویژه در زبانی مانند انگلیسی با کلمات بسیار زیاد! با این حال، فقط بخوانید و یک جا نه ایستی-در مرحله بعد، شما باید…

 

هر چیزی که به دستتان می‌رسد را بخوانید | مدیا زبان

 

2) به طور فعال واژگان جدید را یادداشت کنید

این نکته به دلایل خوبی یک نکته کلاسیک است: کاری می‌کند! هنگام یادگیری، ما اغلب از یک کلمه جدید آنقدر لذت می‌بریم که فراموش کردن آن غیر ممکن به نظر می‌رسد. اما به ما اعتماد کنید، همه چیز در اولین بار نمی‌چسبد. برای مبارزه با این عادت به حمل یک دفترچه یادداشت شیک یا استفاده از ابزاری مانند Evernote کنید. هر زمان که کلمه یا عبارت جدیدی را می‌شنوید یا می‌خوانید، آن را در متن بنویسید: یعنی در یک جمله و با ذکر معنای آن. این باعث صرفه‌ جویی در وقت شما می‌شود، زیرا دیگر به آن کلمه باز نمی‌گردید و از خود نمی‌پرسید: «این کلمه/عبارت دوباره چه معنایی داشت؟»

 

به طور فعال واژگان جدید را یادداشت کنید | مدیا زبان

 

3) با مردم صحبت کنید

اگر زبان برای برقراری ارتباط نیست، برای چیست؟ مطمئناً، ما انسان‌ها در برقراری ارتباط بدون باز کردن دهان خود متخصص شده‌ایم - با تشکر از Whatsapp! - اما وقتی لازم باشد، درست است که صحبت کردن به یک زبان کمک می‌کند خیلی بهتر از خواندن یا نوشتن آن در ذهن شما بماند. فقط به این فکر کنید که چند بار از مردم شنیده‌اید که می‌گویند می فهمند اما نمی توانند انگلیسی صحبت کنند. بسیاری از انگلیسی زبانان بالقوه، صحبت کردن را به یک مانع عظیم غیر قابل عبور تبدیل کرده‌اند که فقط به دستپاچه شدن و از دست دادن روحیه آن‌ها کمک می‌کند. اینطوری نباشید برای تبادل زبان غیر رسمی به دنبال سخنگوهای بومی باشید، در یک دوره ثبت نام کنید، یا در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید.

 

با مردم صحبت کنید | مدیا زبان

 

4) پادکست‌ها یا کانال‌های یوتیوب (به زبان انگلیسی) را دنبال کنید

مانند طنز؟ سیاست؟ وبلاگ نویسی؟ آشپزی؟ با موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید، یک پادکست انگلیسی زبان یا کانال یوتیوب برای شما وجود دارد. چند نفر را دنبال کنید و در حین رانندگی گوش کنید یا در طول رفت و آمد به مدرسه یا محل کار تماشا کنید. در ابتدا، ممکن است لهجه‌های بومی برای شما دشوار باشد، اما پیوسته تلاش کنید و به زودی آنچه را می‌شنوید درک خواهید کرد (و همچنین بسیاری از لغات جدید را از زبان مادری یاد می‌گیرید!)

 

پادکست‌ها یا کانال‌های یوتیوب (به زبان انگلیسی) را دنبال کنید | مدیا زبان

 

5) به خارج از کشور بروید

اگر راه بهتری برای یادگیری زبان انگلیسی نسبت به غوطه ور شدن در آن هنگام زندگی و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان وجود دارد، ما دوست داریم بدانیم! بر کسی پوشیده نیست که انگلیسی پر مخاطب‌ترین زبان در جهان است و با فهرست طولانی از کشورها برای انتخاب، می‌توانید محیط آموزشی ایده آل خود را بر اساس نیم کره، آب و هوا یا شهر مورد علاقه خود انتخاب کنید. استرالیا، نیوزلند، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و آفریقای جنوبی را برای نام بردن چند مورد در نظر بگیرید!

 

به خارج از کشور بروید | مدیا زبان

 

6) از دوستان خود استفاده کنید

آیا دوستانی دارید که به زبان انگلیسی آنلاین پست بگذارند؟ آن‌ها را در محتوای خبری خود نادیده نگیرید: مواردی را که آن‌ها به اشتراک می‌گذارند اسکن کنید و متعهد شوید هر روز یک یا دو مورد را کاوش کنید. آن‌ها ممکن است اخبار یا مقالات مجله، ویدئوها، گفتگوها، پست‌های وبلاگ، آهنگ‌ها یا هر چیز دیگری باشند: اگر به زبان انگلیسی باشد و موضوع مورد علاقه شما باشد، مفید خواهد بود!

 

از دوستان خود استفاده کنید | مدیا زبان

 

7) سوالات زیادی بپرسید

کنجکاوی ممکن است گربه را کشته باشد، اما زبان آموز را نیز به سمت تسلط هدایت کرده است! همانطور که زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید، به زودی کوهی از سوالات را جمع آوری خواهید کرد. روی شک و تردید خود ننشینید کنجکاو باشید و آن‌ها را حل کنید! اگر در دوره‌ای ثبت نام کرده‌اید، از معلم خود بپرسید (بالاخره برای این کار آن‌جا هستند). اما اگر به تنهایی یاد می‌گیرید، نگران نباشید: پاسخ‌ها را در وبلاگ‌ها یا وبسایت‌های زبان بیابید، از زبان‌آموزان دیگر بپرسید یا از طریق انجمن‌ها بخوانید. شما خوشحال خواهید شد که این کار را انجام دادید!

جهت آشنایی با بهترین آموزشگاه‌های زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

 

 سوالات زیادی بپرسید | مدیا زبان

 

8) از آدم‌های برجسته (بهترین‌ها) پیشی بگیرید

یادگیری خود را با انتخاب یک بازیگر یا خواننده انگلیسی زبان بومی که دوست دارید به اشتراک بگذارید. اکنون، آنلاین شوید، مجموعه‌ای از مصاحبه‌هایی را که آن‌ها انجام داده‌اند پیدا کنید و آن‌ها را تماشا کنید! یک بار به اصل مطلب نگاه کنید، سپس دوباره، زمانی را برای یادداشت عبارات و کلمات جالبی که می‌شنوید اختصاص دهید. کلمات عامیانه، داستان‌ها، طنز و حکایت‌هایی که از این مصاحبه‌ها بیرون می‌آیند مطمئناً به شما فرصت زیادی برای کار می‌دهند!

مقاله پیشنهادی ما به شما: « 10 ستاره هالیوود که مهمان سریال فرندز بودند»

 از آدم‌های برجسته (بهترین‌ها) پیشی بگیرید | مدیا زبان

 

9) با چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید شروع کنید

اگر به طور مداوم انگیزههای خود را برای یادگیری به خود یادآوری کنید، احتمالاً مطالعات انگلیسی شما بسیار سریع‌تر پیش می‌رود. آیا قصد تبادل تحصیلی دارید؟ سپس، روی واژگان مرتبط با مطالعات خود تمرکز کنید. کنفرانس خارج از کشور دارید؟ شروع کننده‌های مکالمه را برای استفاده با سایر شرکت کنندگان استفاده کنید. رفتن به یک وقفه تحصیلی؟ به نظر می‌رسد واژگان سفر و گردشگری راهنمای شما خواهد بود. اگر به سادگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید به این امید که به طور جادویی همه چیز و همه چیز را به یکباره یاد بگیرید، احتمالاً در نهایت گیج و فرسوده خواهید شد. که ما را به …

10) در حالی که در سطح پایین هستید به خودتان شکایت نکنید

هنگامی که احساس می‌کنید در حال ایجاد زمینه نیستید که برای همه زبان آموزان در یک مقطع زمانی اتفاق می‌افتد نگویید: «من انگلیسی صحبت نمی‌کنم» یا «من هرگز این را نمی‌فهمم» در واقع آن عبارات را از دایره لغات خود ممنوع کنید! آن‌ها فقط درک شما را از پیشرفتی که دارید محو می‌کنند و شما را متقاعد می‌کنند که رویاهای شما برای صحبت کردن به زبان انگلیسی غیر ممکن است. به جای آن، بگویید: «من هر روز دارم انگلیسی یاد می‌گیرم و پیشرفت می‌کنم»، «همیشه آسان نیست، اما ارزشش را دارد»، «من خیلی بهتر از شش ماه پیش هستم» و عبارات دیگری برای یادآوری تصور بزرگ.

برای یادگیری زبان انگلیسی، توصیه می‌کنیم که با تماشای سریال فرندز و به کمک جزوات سریال فرندز، زبان انگلیسی خودتان را نیز مسلط شوید. برای مطالعه بیشتر می‌توانید اینجا کلیک کنید.

منبع

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش