بهترین سریال‌ها و فیلم‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین سریال‌ها و فیلم‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی | مدیا زبان

پاپ‌کورن‌ها به دست، دفتر و قلم آماده؛ بریم سراغ بهترین‌ سریال‌های انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی. چه کسی فکر می‌کرد که این سرگرمی محبوب می‌تواند راهی آسان برای یادگیری زبان انگلیسی باشد؟ در دنیایی که ارتباطات جهانی روز به روز بیشتر می‌شوند، تسلط بر زبان انگلیسی بیش از همیشه اهمیت دارد. اما با وجود مشکلات و مشغله‌های کاری چگونه می‌توان این نیاز ضروری را رفع کرد؟ نگران نباشید ما یک پیشنهاد جذاب برای شما داریم: شما می‌توانید به جای تمرکز بر روی کتاب‌های خسته‌کننده، در حین لذت بردن از فعالیت مورد علاقه‌تان، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در این مقاله از مدیا زبان قرار است بهترین فیلم و سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در سطوح مختلف را معرفی کنیم. در انتهای مقاله یک برنامه زمانی خودخوان از سریال محبوب فرندز آورده‌ایم. این بهترین موقعیت برای شروع یادگیری زبان با فیلم است، پس با ما همراه باشید.

 

چرا باید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال را انجام دهیم؟

تقویت زبان انگلیسی با فیلم و سریال یک روش سرگرم‌کننده و جذاب برای یادگیری زبان است که مزایای زیادی هم دارد. شما در حالی که غرق داستان و شخصیت مورد علاقه‌ خود هستید، می‌توانید حرف‌های بازیگران را تکرار کنید، دایره لغات خود را افزایش دهید و با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا شوید. چه یک زبان‌آموز مبتدی باشید و چه پیشرفته که به دنبال بهبود مهارت‌های خود است، لیست سریال‌هایی که در ادامه قرار می‌دهیم، می‌تواند جرقه‌ای برای شروع سفر پرهیجان یادگیری انگلیسی با فیلم شما باشد.

فیلم و سریال‌های انگلیسی یک محیط آموزشی غنی و جذاب را ارائه می‌دهند. این روش به نسبت مدرن، رویکرد واقعی‌تر و جذاب‌تری را برای تقویت مهارت زبان با آشنا کردن دانش‌آموزان با استفاده روزمره زبان، اصطلاحات عامیانه و اطلاعات فرهنگی ارائه می‌کند. در واقع با قرار گرفتن در معرض زبان در موقعیت‌های واقعی، زبان آموزان می‌توانند درک خود را از نحوه صحبت انگلیسی در زمینه‌ها و موقعیت‌های مختلف اجتماعی بهبود بخشند؛ این مهارت در نهایت منجر به تقویت کلی توانایی زبان زبان‌آموز خواهد شد.

علاوه بر این، فیلم و سریال‌ها دیدگاه‌های فرهنگی شفاف‌تری را که به زبان‌آموزان در درک سنت‌ها، آداب و رسوم اجتماعی کشورهای انگلیسی‌ زبان کمک می‌کند، نشان می‌دهد. این می‌تواند به ویژه برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان سفر یا زندگی کنند، مفید باشد؛ زیرا یادگیری زبان انگلیسی درک تعاملات اجتماعی و تفاوت‌های فرهنگی را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

در نهایت، تماشای فیلم‌ و سریا‌‌ل‌ها در حین یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند علاقه و لذت را به این فرآیند اضافه کند. دانش‌آموزان می‌توانند هر چیزی را که علاقه‌شان را برمی‌انگیزد و آن‌ها را به استفاده بیشتر از زبان تشویق می‌کند، تماشا کنند. این روش آموزشی زبان همچنین می‌تواند به این فرآیند طاقت فرسای یادگیری را به یک محیط یادگیری لذت‌بخش‌تر و موفق‌تر می‌شود. با در نظر گرفتن همه موارد، افزودن این روش یادگیری به برنامه درسی زبان انگلیسی می‌تواند به دانش‌آموزان راه جامع‌تر و لذت‌بخش‌تری برای بهتر شدن در این زبان بدهد.

اگر هنوز نمی‌دانید چرا باید از فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، ما در مقاله‌ آموزش زبان انگلیسی با فیلم و سریال: روشی مؤثر برای بهبود مهارت‌های زبانی به طور کلی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم صحبت کردیم و 5 روش‌ برای استفاده از آن‌ها جهت تقویت زبان معرفی کردیم.

 

بهترین فیلم و سریال‌های انگلیسی برای یادگیری زبان

 

سطح مبتدی

 

فرندز (friends)

ژانر: کمدی (SitCom)

خلاصه داستان: دوستان" یک کمدی محبوب آمریکایی است که از سال 1994 تا 2004 پخش شد. سریال فرندز بر روی شش دوست جوان ریچل، مونیکا، فیبی، چندلر و جویی و راس که در منهتن، شهر نیویورک زندگی می‌کنند، تمرکز دارد. رابطه این شش نفر ترکیبی از هم‌‌خون (راس و مونیکا)، هم‌ اتاقی (جویی و چندلر) و همکلاسی است؛ همه آن‌ها در یک ساختمان زندگی می‌کنند. سریال فرندز سختی‌ها، فراز و نشیب‌ها و زندگی روزمره این شش شخصیت متفاوت و جذاب را به تصویر می‌کشد.

پیام فیلم: دوستان خوب در همه لحظات سخت و خوب خواهند ماند و در نهایت تبدیل به خانواده خواهند شد.

 

چرا برای یادگیری زبان انگلیسی سریال فرندز مفید است؟

دیالوگ‌ها و جوک‌های سریال فرندز کاملا واضح هستند؛ به این معنی که برای متوجه شدن آنچه گفته می‌شود، لازم نیست انگلیسی را کاملاً بلد باشید. لحن محاوره‌ای و غیررسمی این فیلم به گفته بسیاری، آن را به یکی از بهترین‌ سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل می‌کند. از آنجایی که شخصیت‌ها به زبان انگلیسی عامیانه صحبت می‌کنند، زبان‌آموزان با اصطلاحات، کلمات و الگوهای گفتاری غیررسمی بیشتر آشنا می‌شوند.

علاوه بر این، طنز و داستان‌های جذاب سریال، آن را به روشی لذت بخش برای تمرین مهارت‌های شنیداری انگلیسی تبدیل کرده است. هر شش نفر خصوصیت‌های کاملا منحصر به فردی با یکدیگر دارند، شما می‌توانید به راحتی با یکی از آن‌ها همزادپنداری کنید و تکنیک‌هایی که در مقاله آموزش زبان با فیلم و سریال آورده شد، برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

جالب است بدانید با وجود اینکه حدود 21 سال از آخرین پخش فرندز می‌گذرد، اما حدود 16 میلیون بازدید هفتگی در استریم‌های مختلف دارد.

 

سریال فرندز | مدیا زبان

منبع

آفیس (Office the)

ژانر: کمدی موقعیت (SitCom)

خلاصه داستان: کمدی محبوب "The Office" (ایالات متحده) فعالیت‌های روزمره کارکنان شرکت کاغذی Dunder Mifflin را شرح می‌دهد. این نمایش به دلیل سبک متفاوت مستندنما (mockumentary)، شخصیت‌های دلسوز و طنز هوشمندانه‌، منبع سرگرمی محبوبی برای افراد در هر سنی است. نقش اصلی این فیلم، مایکل، یک شخص احمق دوست‌داشتنی است که دائما خود را در دردسر می‌اندازد.

پیام فیلم: رفتار واقعی و برابر با کارمندان چیزی است که رهبران خوب را عالی می‌کند.

 

چرا سریال آفیس برای یادگیری زبان انگلیسی مفید است؟

سریال "آفیس" به عنوان یک سبک مستندنما (سبکی از فیلمبرداری که در آن شخصیت‌ها با طور مستقیم با دوربین صحبت می‌کنند)، یک روش جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی است. این سریال از غنی از اصطلاحات روزمره است که به تقویت مهارت‌های زبانی کمک می‌کند.

همچنین، با تمرکز بر روابط انسانی و دینامیک‌های محیط کار، این سریال به نحوه استفاده از زبان در مکالمات حرفه‌ای و اجتماعی نیز می‌پردازد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این سریال، استفاده از زبان بدن بسیار زیاد است. از آنجایی که شخصیت‌ها مستقیم به دوربین نگاه می‌کنند، شما می‌توانید فقط روی یک شخصیت تمرکز کنید و زبان بدن و رفتار آن‌ را هنگام صحبت کردن یادداشت کنید. به طور کلی، "آفیس" یک منبع جذاب برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است.

 

سریال آفیس | مدیا زبان

منبع

بیگ بنگ تئوری (The Big Bang Theory)

ژانر: کمدی

خلاصه داستان:‌ بیگ بنگ تئوری یک سریال کمدی آمریکایی و در مورد چهار دوست بداخلاق به نام‌های شلدون، لئونارد، هاوارد و راج است. این چهار دوست همه فیزیکدان و در یک دانشگاه کالیفرنیا مشغول به کار هستند و انواع مختلف تحقیقات و آزمایش‌های علمی را انجام می‌دهند. زندگی آن‌ها وقتی که یک زن جذاب به نام پنی به همسایگی آن‌ها نقل مکان می‌کند، تغییر می‌کند. این سریال درباره روابط دوستانه، عشق و موفقیت‌ها و شکست‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای آن‌ها است.

پیام فیلم: علم و دانش به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای درک جهان و حل مسائل انسانی، باید با مسئولیت و اخلاق به کار گرفته شود.

 

چرا سریال بیگ بنگ تئوری برای یادگیری زبان مفید است؟

این سریال از چند جنبه می‌تواند به یادگیری زبان کمک کند. اولاً، این سریال لهجه روان و ساده‌ای دارد که باعث می‌شود زبان‌آموزان دایره واژگان خود را از طریق شنیدن و استفاده از اصطلاحات و عبارات روزمره انگلیسی گسترش و تقویت کنند.

این سریال دارای مکالمات طنز و شوخی‌های فراوان است که مخاطبان را به خود جذب می‌کند. این شوخی‌ها می‌توانند به یادگیری زبان کمک کنند؛ زیرا افزایش توانایی درک شوخی و استفاده از عبارات طنز آمیز در زبان مورد نظر را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که آن‌ها دائما در حال مباحث علمی صحبت می‌کنند، ما می‌توانید لغات مربوط به این حوزه را نیز یاد بگیرید.

به هر حال، با توجه به جذابیت و شهرت این سریال، ممکن است بتواند به عنوان یک منبع جذاب برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی برای مبتدیان استفاده شود.

 

سریال بیگ بنگ تئوری برای یادگیری زبان | مدیا زبان

منبع

پارک ژوراسیک (Jurassic Park)

ژانر: علمی، تخیلی، اکشن

خلاصه داستان: فیلم "پارک ژوراسیک"، در سال 1993 اکران و به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شده است. داستان فیلم در مورد یک پارک تفریحی است که در آن دایناسورهای زنده به نمایش گذاشته می‌شوند. با این حال، بر اثر مشکلات فنی و دستکاری ژنتیکی، دایناسورها از کنترل خارج شده و به شکلی وحشیانه شروع به تعقیب و تهدید انسان‌ها می‌کنند.

پیام فیلم: انسان‌ها حتی در شرایط بحرانی و مواقع مرگبار باید به احترام و حفظ اصول اخلاقی و انسانی خود توجه کنند.

 

چرا پارک ژوراسیک برای تقویت زبان انگلیسی مفید است؟

این فیلم دارای دیالوگ‌های ساده و قابل فهم است. زبان استفاده شده در فیلم بیشتر در سطح مکالمه روزمره قرار دارد و برای یادگیری زبان انگلیسی، منبعی مفید است. علاوه بر این فیلم دارای صحنه‌های بصری جذاب و مهیج است که باعث می‌شود مفهوم و معنی برخی کلمات و عبارات را بهتر درک کنید.

اگر قبلاً فیلم "پارک ژوراسیک" را دیده باشید یا با داستان آن آشنایی داشته باشید، ممکن است بتوانید بهتر متوجه دیالوگ‌ها و رویدادهای فیلم شوید، زیرا قبل از تمرکز بر محتوای انگلیسی، آشنایی با داستان می‌تواند به درک و فهم بهتر کمک کند.

علاوه بر این، شما می‌توانید با تماشای این فیلم با دنیا و تاریخ دایناسورها آشنا شوید و علم و دانش خود را در این حوزه بالا ببرید.

 

یادگیری زبان با فیلم پارک ژوراسیک | مدیا زبان

منبع

ناتینگ هیل (Hill Notting)

ژانر: کمدی/ رمانتیک

خلاصه داستان: فیلم "ناتینگ هیل"، که در سال 1999 اکران و به کارگردانی راجر میشل و با بازی هیو گرانت و جولیا رابرتز ساخته شده است. داستان فیلم در مورد ویلیام "ویل" تکر (بازیگر نقش اصلی)، یک صاحب کتابفروشی در منطقه ناتینگ هیل لندن است. زندگی ویل به طور ناگهانی وقتی که آنا اسکات (بازیگر نقش جولیا رابرتز)، یک ستاره سینما، وارد فروشگاه او می‌شود، تغییر می‌کند. آنها به طور تصادفی با یکدیگر آشنا می‌شوند و در ادامه داستان، عشقی پیچیده و غیرمنتظره بین آن‌ها شکل می‌گیرد. این فیلم ترکیبی از خنده و درام را به نمایش می‌گذارد. برای یادگیری انگلیسی فیلم، ناتینگ هیل یک انتخاب مناسب است.

پیام فیلم: گاهی اوقات باید آنچه که را شما را عقب نگه می‌دارد رها کنید و تا فرصتی برای چیزهای جدید پیدا کنید.

 

چرا ناتینگ هیل برای یادگیری زبان انگلیسی مفید است؟

اگر هنوز نمی‌دانید به لهجه آمریکایی علاقه دارید یا بریتیش، این فیلم هر دو را در یک قالب کمدی رمانتیک عالی ارائه می‌کند. از آنجایی که فیلم در لندن و با شخصیت‌های انگلیسی بریتیش ساخته شده است، شما می‌توانید به راحتی هر دو لهجه را تمرین کنید.

اگر از دوستداران لندن هستید، این فیلم در منطقه ناتینگ هیل لندن ساخته شده است؛ پس می‌تواند به شما دیدگاه واقعی از فرهنگ و زندگی شهری لندن بدهد.

منبع

 

سطح متوسط و پیشرفته

 

بریکینگ بد (Bad Breaking)

ژانر: درام/ جنایی

خلاصه داستان: داستان یک معلم شیمی به نام والتر وایت که به عنوان یک تولیدکننده‌ی مواد مخدر فعالیت می‌کند. والتر یک معلم بسیار عالی است. اما زمانی که می‌فهمد به سرطان ریه مبتلا شده، همه چیز در زندگی او تغییر می‌کند. او برای پرداخت هزینه‌های درمان خود به همراه جسی، یکی از دانش‌آموزان خود، شروع به تولید مواد مخدر می‌کند و به یک قاچاقچی ماهر تبدیل می‌شود.

پیام فیلم: شاید مهم‌ترین و واضح‌ترین پیام سریال بریکینگ بد این است که هیچوقت زندگی خود را با مواد مخدر گره نزنید.

 

چرا بریکینگ بد برای تقویت زبان انگلیسی مفید است؟

قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید برای استفاده از این سریال برای تقویت زبان انگلیسی باید توجه کنید که این سریال در سطح پیشرفته قرار می‌گیرد و برخی از زبان و مفاهیم پیچیده را در بر می‌گیرد. با تماشای این سریال، می‌توانید با لهجه و صوت‌بازی بازیگران مختلف آشنا شوید و مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.

سریال بریکینگ بد واژگان پیشرفته انگلیسی به کار می‌رود که به شما کمک می‌کند دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و با مفاهیم پیچیده‌تر آشنا شوید.

گفتنی است در 62 قسمت این سریال شخصیت‌ها هزاران عبارات و اصطلاحات گنگستری و خیابانی استفاده می‌کنند؛ از این رو اگر سطح شما متوسط به بالا نیست بهتر است از یادگیری انگلیسی با این فیلم خودداری کنید.

 

سریال جنایی بریکینگ بد | مدیا زبان

منبع

شرلوک (Sherlock)

ژانر: جنایی/معمایی

خلاصه داستان: یکی از بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان سریال "شرلوک" است. این سریال بر اساس شخصیت معروف شرلوک هلمز از آثار آرتور کانن دویل ساخته شده است. همانطور که می‌توانید حدس بزنید این سریال ماجراهای شرلوک هلمز را در حال حل معماهای مختلف در قرن بیست و یکم لندن به تصویر می‌کشد. دکتر جان واتسون، دوست و هم خانه هلمز بعد از بازگشت از خدمت در افغانستان با سپاه پزشکی ارتش سلطنتی، به او کمک می‌کند. بعد از اینکه دکلر واتسون در وبلاگ خود از جزئیات سفرها و گزارش‌های مربوط به زندگی شخصی و موارد عجیب هلمز می‌نویسد، توجه رسانه‌ها به شرلوک جلب می‌شود.

پیام فیلم: سعی کنید همیشه با مدرک صحبت کنید و مانند شرلوک هلمز باید دیدگاهی منطقی و علمی نسبت به همه چیز داشته باشید.

 

چرا سریال شرلوک یادگیری زبان انگلیسی مفید است؟

اگر شما هم یکی از طرفداران ژانر معمایی هستید و عین حال می‌‌خواهید یاد گرفتن زبان انگلیسی با فیلم را تجربه کنید، سریال شرلوک بهترین انتخاب برای شماست؛ چرا که شرلوک بیشتر بر محاوره و بحث‌های دو نفره بین شخصیت‌ها تمرکز دارد. این مکالمات زبان انگلیسی روزمره و طبیعی را نشان می‌دهد، که می‌تواند به تقویت مهارت‌های شنیداری و درک محاوره‌ای کمک کند.

با تماشای "Sherlock"، شما با لهجه بریتانیایی انگلیسی آشنا می‌شوید و می‌توانید تلفظ و آواشناسی خود را بهبود بخشید. علاوه بر این شرلوک به شما نشان می‌دهد چگونه با تحلیل جزئیات و روش‌های روانشناسی، معماها و پازل‌های پیچیده را حل کنید. این امر می‌تواند به تقویت تفکر و تحلیل شما در زبان انگلیسی کمک کند.

از آنجایی که در هر قسمت شرلوک پرونده‌های مختلفی از جمله جنایت، روانشناسی، عشق و دوستی را بررسی می‌کند، این موقعیت عالی است که شما با اصطلاحات و واژگان در زمینه‌های مختلف آشنا شوید.

 

سریال سیاره ما | مدیا زبان

منبع

مستر ربات (Mr. Robot)

ژانر: هیجانی/درام

خلاصه داستان: الیوت اندرسون، یک هکر، به گروهی ملحق می‌شود که هدف آن نابودی بزرگترین و ثروتمندترین سازمان روی کره زمین است. این نمایش جنبه‌های سیاسی، روانی و جامعه شناختی دنیای مدرن را بررسی می‌کند. یادگیری انگلیسی با فیلم مستر ربات برای کسانی که عاشق فناوری هستند  و می‌خواهند از آن برای ایجاد تغییر استفاده کنند، بسیار مناسب خواهد بود.

پیام فیلم: با درک خطرات مهندسی اجتماعی، استفاده از رمزهای عبور قوی و به‌روز و نگه‌داشتن نرم‌افزار خود، می‌توانیم در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری خود را کاهش دهیم.

 

چرا مستر ربات بهترین فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

در سریال مستر ربات از واژگان فنی و تخصصی بسیار استفاده می‌شود. این سریال بیشتر در مورد تکنولوژی، هک و امنیت سایبری صحبت می‌کند. این موضوعات واژگان فنی و تخصصی زیادی را در بر می‌گیرند که می‌تواند به گسترش دایره واژگان شما در این حوزه کمک کند.

شخصیت‌های سریال "Mr. Robot" را می‌توان به عنوان مطالعه‌ای درباره شخصیت‌های پیچیده و روانشناختی در نظر گرفت. این سریال به شما امکان می‌دهد تا با تحلیل و درک عمیق شخصیت‌ها، مهارت‌های خود در استفاده از زبان انگلیسی را تقویت کنید.

به طور کلی، تماشای سریال‌ها به عنوان یک ابزار تکمیلی می‌تواند در تقویت زبان انگلیسی مفید باشد، اما باید به خاطر داشته باشید که تنها تماشای سریال‌ها کافی نیست و باید از روش‌های دیگری مانند مطالعه، مکالمه و تمرین‌های عملی نیز استفاده کنید تا مهارت زبانی‌تان را بهبود بخشید.

 

سریال مستر ربات | مدیا زبان

منبع

اتاق خبر (Newsroom The)

ژانر: درام/ سیاسی

خلاصه داستان: ماجرای داستان اتاق خبر بیشتر برای کسانی که به سیاست علاقه دارند، مناسب است. این سریال وقایع پشت صحنه کانال خیالی آتلانتیس کابل نیوز (ACN) به تصویر می‌کشد. داستان حول محور مجری ویل مک‌آوی، تهیه‌کننده اجرایی جدید، کارکنان اتاق خبر و رئیس ACN، چارلی اسکینر، می‌چرخد. مجری این برنامه خبری زمانی که می‌خواهد پوشش خبری صادقانه‌ای ارائه کند، با مشکلاتی مواجه می‌شود. این سریال طیف گسترده‌ای از رویدادها و موضوعات واقعی، از درگیری‌های بین‌المللی و رسوایی‌های سیاسی گرفته تا بحث‌های اجتماعی و فرهنگی را پوشش می‌دهد. جدال بین واقعیت و دروغ‌های دولت این سریال را جذاب می‌کند.

پیام فیلم: نقش خبرنگاران در آشکارسازی فساد، افشای رازها و رسیدگی به مسائل حساس در جامعه بسیار مهم است.

 

چرا باید اتاق خبر را برای تقویت زبان انگلیسی ببینیم؟

این سریال برای هر کسی که به سیاست علاقه دارد، به ویژه آن‌هایی که به امور ایالات متحده مربوط می‌شوند، در نظر گرفته شده است. اصطلاحات این سریال تا حدودی پیچیده است؛ زیرا به موضوعی می‌پردازد که اکثر انگلیسی زبانان غیر بومی با آن آشنا نیستند: سیاست.

با این وجود، اگر می‌خواهید هم دایره لغات و هم درک خود را از موضوعات مربوط به سیاست افزایش دهید، سریال اتاق خبر منبع بسیار خوبی است. این مجموعه به دلیل سبک مکالمه سریعی که دارد نیاز به دانش پیشرفته زبان انگلیسی دارد.

یادگیری زبان با سریال اتاق خبر | مدیا زبان

منبع

سیاره ما (Planet Our)

ژانر: مستند

خلاصه داستان: در نهایت آخرین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی در لیست ما سریال "سیاره ما" (Our Planet) است. این سریال را برای خاص پسندان در لیست قرار دادیم. سیاره ما یک مستند درباره طبیعت است که در Netflix منتشر می‌شود. این سریال به زیبایی‌ها و تنوع‌های طبیعت روی سیاره ما می‌پردازد و به ما یادآوری می‌کند که محیط زیست جهانی که در آن زندگی می‌کنیم چقدر شگفت‌انگیز و شکوفا است. در هر قسمت از سریال، با مکان‌های مختلفی در سراسر جهان آشنا می‌شوید و شاهد فرآیندهای زندگی و بقا در طبیعت خواهید بود. از اقیانوس‌های عمیق تا جنگل‌های استوایی، از صحراهای گسترده تا قله‌های بلند، سیاره ما به طرزی خیره‌کننده به تنوع زیستی و زیبایی‌های طبیعت می‌پردازد.

پیام فیلم: حفظ تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست سیاره ما، وظیفه‌ی ما است.

 

چرا سیاره ما برای یادگیری زبان انگلیسی مفید است؟

سریال سیاره ما توسط دیوید آتنبورو، یکی از متخصصان برجسته حوزه طبیعت‌شناسی و محیط زیست، توضیح داده می‌شود. زبان استفاده شده در سریال سطح زبانی متوسط تا پیشرفته را پوشش می‌دهد و از واژگان و عبارات گسترده‌ای استفاده می‌کند.

در حین تماشای "سیاره ما"، با لهجه‌ها و لغات متنوعی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد، آشنا خواهید شد. همچنین، از آنجایی که این سریال زیبایی‌های طبعیت را نشان می‌دهد، شما می‌توانید به شناخت بهتر مفاهیم و واژگان مربوط به حوزه طبیعت و محیط زیست بپردازید.

 این سریال همچنین به شما فرصت می‌دهد تا آگاهی علمی درباره فرآیندها و رویدادهای طبیعت را بیاموزید و درک عمیقی از تنوع زیستی و جهان طبیعت پیدا کنید.

در نهایت، دنیای فیلم و سریال‌ها بسیار گسترده است. با این حال ما سعی کردیم لیستی از ژانرهای مختلف از سیاست گرفته تا مستند را تهیه کنیم تا شما بتوانید یکی از آن‌ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. همه‌ی این سریال‌ها علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، فرصتی عالی را برای تمرین مهارت‌های شنیداری و گفتاری در زبان انگلیسی فراهم می‌کنند. اما شرط یادگیری انگلیسی با فیلم و سریال این است که آن‌ را بر اساس سطح خود انتخاب کنید. در این صورت در کنار تماشای فیلم، از یادگیری کلمات جدید هم لذت می‌برید.

 

سریال سیاه ما | مدیا زبان

منبع

برنامه زمانی هفتگی متفاوت برای یادگیری انگلیسی با سریال فرندز

همانطور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در ادامه یک برنامه زمانی هفت روزه برای تماشای سریال فرندز برای تقویت زبان انگلیسی برای شما آورده‌ایم. قبل از هر چیزی باید بدانید که سایت مدیا زبان منبع عالی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال است. ما در مدیا زبان جزواتی از لغات و اصطلاحات مهم سریال فرندز آماده کرده‌ایم که مطالعه را برای شما راحت‌تر می‌کند. برای تماشای نمونه جزوات می‌توانید به فروشگاه مدیا زبان سر بزنید.

 

روز اول: به وقت خوش گذرانی

یکی از قسمت‌های مورد علاقه خود از سریال‌ "Friends" را با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

 نکته: هنگام تماشای سریال، به تلفظ، لهجه و عبارات روزمره شخصیت‌ها توجه کنید.

 

روز دوم: تقلید شخصیت مورد علاقه

همان قسمت روز قبل را این‌بار با با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. سپس یکی از شخصیت‌های مورد علاقه خود را انتخاب و سعی کنید لهجه، عبارات و واژگان مورد استفاده او را تقلید کنید.

 نکته: تمرین کنید تا با صدا و حرکات شخصیت را نشان دهید!

 

روز سوم: تمرین با دیالوگ‌ها

این‌بار یک صحنه دو شخصیتی را انتخاب کنید و سعی کنید که دیالوگ‌های آن‌ها را تکرار کنید.

 نکته: تمرین کنید تا بتوانید با تلفظ، احساسات و روان بودن مکالمه را نشان دهید

 

روز چهارم: بازی با کلمات

حال که برای بار سوم یک قسمت سریال را با زیرنویس فارسی و بدون آن تماشا کردید، می‌توانید تمرکز خود را بر روی عبارت و لغات جدید آن بگذارید.

برای اینکه در طول تماشای سریال از یادداشت برداری خسته نشوید، می‌توانید قسمت مورد نظر خود را از سایت مدیازبان دانلود کنید. مدیا زبان تمام قسمتهای فرندز را ترجمه کرده و لغات مهم آن را به همراه معنی در زیرنویس قرار داده است.

نکته: سعی کنید بتوانید واژگان را در جملات استفاده کنید و به معانی آن‌ها آشنا شوید.

 

روز پنجم: خلاقیت در ایجاد دیالوگ جدید

برای اینکه بتوانید لغات دیروز را مجدد تمرین کنید، این‌بار سعی کنید دیالوگ‌های شخصیت‌ها را تغییر دهید.

نکته: تلاش کنید تا دیالوگ را جذاب و خلاقانه بنویسید و از واژگان و عبارات جالبی استفاده کنید.

 

روز ششم: امتحان گرفتن

سوالاتی را از قسمت تماشا شده ایجاد کنید و آن را در قالب یک مسابقه با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای مثلا یکی از سوالات می‌توانید اینگونه باشد؟ چه کسی گفت: We were on a break! پاسخ: راس

 

روز هفتم: گرامر

برای تمرین گرامر با قسمت تماشا شده می‌توانید جملات را تحلیل کرده و سپس آن‌ها تغییر دهید. برای مثال اگر می‌خواهید زمان گذشته ساده را تمرین کنید، می‌بایست دیالوگ‌هایی که ساختار آن‌ها مربوط به گذشته است را روی کاغذ بنویسد و آن را به شکل‌های مختلف بنویسید. مثلا ریچل می‌گوید:

.I worked at Central Perk

شما بر روی کاغذ می‌نویسید:

.Rachel worked at Central Perk

سپس جمله را سوالی می‌کند:

?Did Rachel work at Central Perk

.Yes، she did. She worked at Central Perk

 

با این برنامه زمانی هفتگی، شما می‌توانید به تدریج مهارت‌های زبانی خود را تقویت کرده و از سریال لذت ببرید. همچنین، می‌توانید از منابع آموزشی آنلاین مدیا زبان، برای تقویت دایره لغات خود استفاده کنید.

 

نتیجه پایانی

برای یادگیری هر کاری باید بتوانید در ابتدا از انجام آن لذت ببرید. چه لذتی بالاتر یادگیری انگلیسی با تماشای فیلم؟ یاد گرفتن زبان انگلیسی با فیلم و سریال به یکی از روش‌های مدرن تبدیل شده است. در این مقاله لیستی از 10 سریال و فیلم که برای تقویت زبان می‌توانید آن‌ها تماشا کنید آورده‌ایم. اما قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که فیلم و سریالی که تماشا می‌کنید، باید با سطح زبانی و علاقه‌مندی‌هایتان مرتبط باشد. انتخاب مناسب، لذت و یادگیری شما را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، فکر نکنید با یک‌بار تماشای فیلم می‌تواند سطح زبان خود را بالا ببرید. برای نتیجه گرفتن بهتر است به صورت منظم برای یادگیری زبان با فیلم برنامه‌ریزی کنید و زمان مشخصی را برای تماشای فیلم و سریال در نظر بگیرید. تماشای منظم کمک می‌کند تا به تدریج به مهارت‌هایتان پیشرفت کنید و پیوسته زبان انگلیسی را تمرین کنید.

 

سوالات متداول

  • بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان کدام هستند؟

برخی از بهترین سریال‌ها و فیلم‌ها که می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند عبارتند از: «فرندز»، «بیگ بنگ تئوری»، «شرلوک»، «برکینگ بد»، «اداره» و .

  • کدام سریال‌های برای مبتد‌ی‌ها مناسب است؟

بهتر است فیلم‌هایی را انتخاب کنید که حداقل 50 درصد حرف‌های آن‌ها را متوجه می‌شوید. سریال‌هایی مانند «دوستان»، «تئوری بیگ بنگ» یا فیلم‌هایی مانند «در جستجوی نمو» یا «داستان اسباب بازی» انتخاب‌های خوبی هستند؛ چرا که زبان آن‌ها ساده، دیالوگ‌های واضح و لهجه آمریکایی دارند.

  • چگونه می‌توانم دایره لغاتم را از طریق سریال‌ها و فیلم‌ها تقویت کنم؟

بهتر است هر اصطلاح یا عبارت جدیدی را که در حین مشاهده می‌شنوید، یادداشت کنید. سعی کنید با آن‌ها جمله بسازید و در مکالمات خود از کلمات جدید استفاده کنید. برای تقویت بیشتر، می‌توانید فلش کارت بسازید یا از اپلیکیشن‌هایی که به حفظ لغات کمک می‌کنند، استفاده کنید.

  •  چگونه می‌توانم در حین تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها مکالمه انگلیسی را تمرین کنم؟

در سه مرحله می‌توانید اینکار را انجام دهید. یک: پخش فیلم را متوقف کنید. دو: از طریق زیرنویس دیالوگ را حفظ کنید. سه: سعی کن به بهترین شکل لهجه و نحوه تلفظ شخصیت فیلم را تکرار کنید. همچنین می‌توانید درباره فیلم یا سریال با سایر زبان آموزان به بحث بپردازید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش