10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی

هر روز که می‌گذرد، فناوری پیشرفت می‌کند. همان‌طور که مشخص است، مدت‌هاست که هوش مصنوعی به هسته اصلی زندگی ما راه یافته است. این فناوری در حوزه‌های بسیاری از جمله صنایع مختلف، تلفن‌های همراه، خانه‌های هوشمند، بهداشت و درمان، سفر و حمل‌ونقل، حوزه مالی، سینما و غیره به‌کار گرفته می‌شود. اما این فناوری به‌ اندازه کافی مهم است تا نظر فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردانان سینما را به خود جلب کند. از این رو در طول سالیان گذشته،  تعداد زیادی فیلم با موضوع هوش مصنوعی ساخته شده است.

در ادامه 10 مورد از برترین فیلم‌های مرتبط با هوش مصنوعی را به علاقه‌مندان فناوری معرفی می‌کنیم که البته قطعاً از تماشای آن‌ها پشیمان نخواهند شد.

1- (۲۰۱۸) Upgrade  

داستان فیلم «ارتقا» (Upgrade) در مورد مردی به نام گری تریس است که بعد از فلج شدن به دنبال یک تصادف هولناک که به مرگ همسرش می‌انجامد، با پیشنهادی توسط یک مخترع روبه‌رو می‌شود که می‌خواهد یک سیستم هوش مصنوعی را در بدن او جاسازی کرده و بدین ترتیب وی می‌تواند دوباره راه برود. در ابتدا، گری از این که دوباره می‌تواند راه برود شگفت‌زده می‌شود اما خیلی زود در می‌یابد که این سیستم دارای قدرت‌های دیگری نیز داشته و بدین ترتیب باید تصمیم بگیرد که آیا باید از این قدرت‌ها برای انتقام از کسانی که همسرش را کشته‌اند استفاده کند یا خیر.

فیلم «ارتقا» که توسط لی ونل نوشته و کارگردانی شده است، به ویژه به خاطر سکانس‌های اکشن خود مورد تایید و تحسین منتقدان قرار گرفت و بسیاری از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ یاد کردند. این فیلم در باکس آفیس نیز به موفقیت تجاری دست یافته و با بودجه ۳ میلیون دلاری خود به فروشی بیش از ۱۶ میلیون دلار رسید. ایده ساخت این فیلم زمانی به ذهن ونل رسید که تصویری از مردی را دید که تمامی چهار دست و پایش فلج بوده و از یک تراشه کامپیوتری برای کنترل حرکت خود استفاده می‌کرد.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

2- (۲۰۱۴) Interstellar

این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان، یکی از فیلم‌هایی است که به خاطر جلوه‌های بصری ویژه مورد توجه قرار گرفته است. این فیلم در مورد یک فضانورد همراه تیمش است که در حال مأموریت یافتن یک سیاره مانند زمین هستند، زیرا زمین به‌ آرامی در حال از بین رفتن است. در این فیلم دو روبات چهارضلعی به نام تارس و کیس همراه این تیم هستند. بدون شک، آن‌ها تجسم واقعی پیشرفتی هستند که بشر در فناوری هوش مصنوعی به دست آورده است.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

3- (۱۹۹۹) The Matrix

این مورد یکی از فیلم‌هایی است که جنبه تاریک هوش مصنوعی را برجسته می‌کند. با این حال از آثار هنری جاویدان تاریخ سینماست. حتی اگر کسی این فیلم را کامل تماشا نکرده باشد، سکانس‌هایی از آن را حتما دیده است. این فیلم نشان می‌دهد که اگر یک هوش مصنوعی فوق‌العاده هوشمند به واقعیت تبدیل شود، چه اوضاعی می‌تواند پیش بیاید. در این فیلم درک واقعیت توسط انسان‌ها در دنیایی ساختگی به نام «ماتریکس» رخ می‌دهد، که به دست ماشین‌آلات هوشمند برای غلبه بر جمعیت انسان‌ها، شبیه‌سازی شده است.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

4- (۲۰۱۳) Her

این فیلم مرتبط با هوش مصنوعی جنبه عاشقانه انسان و روبات را برجسته می‌کند. داستان حول نویسنده‌ای می‌چرخد که ازدواج ناموفقی داشته و در نهایت به طلاق رسیده است. او سپس با افسردگی نرم‌افزاری گویا و مجهز به هوش مصنوعی خریداری می‌کند. نرم‌افزار به‌ گونه‌ای طراحی شده تا با صاحب خود تطابق پیدا کرده و به‌روز شود. هر چه زمان می‌گذرد او بیشتر به این دستیار مجازی علاقه پیدا می‌کند. گفتنی است این فیلم نامزد ۵ جایزه اسکار شد.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

5- (۱۹۲۷) Metropolis

این فیلم هوش مصنوعی بدون شک پایه و نمونه‌ای برای بسیاری از فیلم‌ها بود. در این فیلم، یک دختر کشاورز در سال 2026 گرفتار یک روبات می‌شود. این فیلم سعی دارد با توجه به پیشرفت فنّاوری و تأثیر آن بر آینده، تصویری از آینده نشان دهد. این روبات هرج‌ومرج ایجاد می‌کند و سپس توسط مردم سوزانده می‌شود زیرا مردم تصور می‌کنند آن یک جادوگر است. در این فیلم برای اولین بار یک روبات به تصویر کشیده می‌شود.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

همچنین بخوانید: «معرفی جدیدترین و بهترین سریال های خارجی»

6- (۲۰۰۸) Wall-E

وال-ئی (WALL·E) مخفف (Waste Alloction Load Lifter Earth-Class)  نام یک انیمیشن علمی-تخیلی است که برنده جایزه اسکار نیز شده است. Wall-E روبات هوشمند آشغال‌جمع‌کنی است که مأموریتش، فشرده‌سازی و جمع‌آوری پسماندها و آلودگی‌های صنعتی زمین است.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

7- (۲۰۱۷) Blade Runner 2049

در فیلم Blade Runner 2049 خواهیم دید که در آینده نه چندان دور، زمین شکل دیگری به خود گرفته است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، انسان‌ها به صورت بیولوژیکی مهندسی شده و ربات‌های هوشمند بسیاری در سراسر شهر پراکنده شده‌اند؛ ربات‌هایی که بعضا شکل ظاهری آن‌ها با انسان مو نمی‌زند.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

8- (۱۹۸۴) The Terminator

این مورد نیز یک فیلم هوش مصنوعی دیگر است که جنبه منفی این فناوری را نشان می‌دهد. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی ناگهان تبدیل به یک موجود شر و زیان‌آور می‌شود و درنهایت همه را می‌کشد. این فیلم برای کسانی که سیستم‌های هوش مصنوعی را طراحی می‌کنند مانند یک هشدار بیدارباش است. این فیلم بر اهمیت ایجاد هوش مصنوعی ایمن تأکید می‌کند.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

9- (۲۰۱۷) Ghost in the Shell

فیلم‌نامه فیلم توسط ویلیام ویلر، جیمی موس و ایرن کروگر بر اساس مجموعه مانگایی ژاپنی به همین نام از ماسامونه شیرو به رشته تحریر درآمده است. در این فیلم بازیگرانی همچون اسکارلت جوهانسون، پیلو اسبک، تاکشی کیتانو، مایکل پیت و ژولیت بینوش ایفای نقش می‌کنند.

نخستین نمایش شبح درون پوسته در تاریخ 16 مارس 2017 در شینجوکو، توکیو بود و سپس توسط پارامونت پیکچرز در 31 مارس 2017 در ایالات متحده به صورت سه‌بعدی و آی‌مکس اکران شد. سبک تجسمی، صحنه‌های اکشن، فیلم‌برداری و موسیقی فیلم مورد ستایش قرار گرفت.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

این مقاله را نیز از دست ندهید: «بهترین فیلم‌های جهان؛ معرفی 5 فیلم خارجی جذاب»

10- (۲۰۱۱) Moneyball

این فیلم روایتی است واقعی از بیلی بین (با بازی برد پیت) مدیر ناموفق تیم بیس‌بال اوکلند اتلتیک. تیم او نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده‌ و دو تن از بهترین بازیکنانش را به خاطر همین مشکلات از دست می‌دهد. برای مقابله با این مسئله او با کمک فردی به نام پیتر براند دست به اقدام عجیبی می‌زند و بر اساس تجزیه‌وتحلیل آماری، مدل‌سازی پیش‌گویانه و داده‌های تاریخی برای تجزیه‌وتحلیل پتانسیل بازیکنان و تشکیل یک تیم قوی اقدام می‌کند.

 

10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی | مدیا زبان

 

سخن پایانی مدیا زبان

به نقل از ویکی هوش در بالا 10 فیلم تحسین برانگیز هوش مصنوعی معرفی شده است. اگر از علاقه‌مندان به هوش مصنوعی هستید، خودتان را آماده کنید تا آخر هفته به تماشای آن‌ها بپردازید. همه این فیلم‌ها، چهره‌ی هوش مصنوعی را نشان می‌دهند. از اعلام سلطه بر جهان با از بین بردن انسان‌ها تا کمک به کسانی که می‌توانند تمام احساسات انسانی را احساس کنند.

اگر شما هم فیلمی را می‌شناسید که در حوزه‌ی هوش مصنوعی است در قسمت نظرات معرفی کنید تا یک لیست جالب از این فیلم‌ها داشته باشیم.

مقاله پیشنهادی: «5 فیلم برتر راز آلود 2022»

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش