5 فیلم برتر راز آلود 2022

فیلم‌های معمایی جادو و کشش عجیبی دارند و این کشش به خاطر علاقه طبیعی و ذاتی ما آدم‌ها به حل کردن معما‌ها و کشف راز‌ها است. هر فیلمی که معما‌های پیچیده‌تر و راز‌های عمیق‌تری را بتواند طراحی کند احتمالا در راضی کردن مخاطبانش موفق‌تر ست.

به گزارش زوم لایف اما معما‌های سینمایی در قلمرو‌های مختلفی می‌توانند شکل بگیرند؛ مثلا در یک فضای علمی‌تخیلی یا جاسوسی یا جنایی. حتی یک فیلم کمدی هم می‌تواند از معما برای جذابیت بیشتر کمک بگیرد. در این مقاله 5 فیلم برتر راز آلود ۲۰۲۲ را معرفی کرده‌ایم در ادامه با مدیا زبان همراه باشید.

1) فیلم دوقلو (The Twin)

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز: 1 از 2 هزار

در فیلم دوقلو، راشل و آنتونی پس از حادثه‌ای دردناک که جان یکی از فرزندان دوقلویشان را گرفت، به همراه پسر بازمانده خود به نقطه‌ای دور افتاده در کشور فنلاند نقل مکان می‌کنند. اما زمانی که راشل متوجه حقیقتی عذاب‌آور درباره پسرش می‌شود، باید با نیروهایی شرور که می‌خواهند پسرش را تحت کنترل خود درآورند، مقابله کند.

 

5 فیلم برتر راز آلود 2022 | مدیا زبان

 

2) فیلم طلا (Gold)

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز: 4 از 6 هزار

داستان دو غریبه را روایت می‌کند که هنگام سفر در بیابان تصادفاً با بزرگ‌ترین قطعه طلایی مواجه می‌شوند که تابه‌حال پیدا شده است. آن‌ها مخفیانه برای حفاظت از این گنج و حفر زمین نقشه می‌کشند و به همین خاطر یکی از آن‌ها باید برای تأمین تجهیزات لازم محل را ترک کند.

 

5 فیلم برتر راز آلود 2022 | مدیا زبان

 

3) فیلم ایکس (X)

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز: 6 از 44 هزار

ایکس یک فیلم اسلشر آمریکایی است. خلاصه داستان این فیلم یک بازیگر و گروهی را دنبال می‌کند که برای ساختن یک فیلم بزرگسالان در ملک یک زوج مسن در روستایی در تگزاس گرد هم می‌آیند، اما توسط یک قاتل تهدید می‌شوند.

 

5 فیلم برتر راز آلود 2022 | مدیا زبان

 

مقاله پیشنهادی: «5 سریال کمدی برتر جهت تقویت زبان انگلیسی»

4) فیلم کیمی (Kimi)

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز 6.3 از 10

این فیلم داستان دختری به اسم آنجلا است که دچار نوعی اختلال روحی است و از حضور در محیط‌های عمومی بیزار است. او برای یک شرکت فناوری کار می‌کند و مسئولیتش تحلیل داده‌های یک دستیار صوتی به اسم کیمی است. یک روز آنجلا در بررسی داده‌های کیمی، متوجه شواهدی از یک جنایت خشن می‌شود. او می‌خواهد این موضوع را به افراد مافوقش گزارش بدهد، اما با کارشکنی‌هایی مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد که خودش شخصا برای اجرای عدالت پی‌گیر این ماجرا باشد. اما او برای این کار باید بر بزرگترین ترس زندگیش یعنی حضور در اجتماع غلبه کند. فیلم «کیمی» فضای پرتعلیق و معماگونه‌ای دارد و در ضمن داستانی مهیج و روانشناختی هم هست.

 

5 فیلم برتر راز آلود 2022 | مدیا زبان

 

5) فیلم گمشده در شب (Gone in the Night)

  • سال ساخت: 2022 
  • امتیاز: 5.1 از 10

این فیلم داستان زوجی است که به همراه هم به یک کلبۀ جنگلی سفر می‌کنند، اما وقتی به آنجا می‌رسند می‌بینند که یک زوج جوان و مرموز پیش از آن‌ها در آنجا حضور دارند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که به جای برگشتن به جاده‌های تاریک جنگلی، شب را همانجا سپری کنند. وقتی زن صبح از خواب بیدار می‌شود متوجه می‌شود که نامزدش به همراه زن جوان آنجا را ترک کرده‌اند. از اینجا به بعد زن به دنبال توضیحی برای معمای گم شدن نامزدش می‌رود؛ اما حقیقت ماجرا بسیار عجیب‌تر از آن چیزی است که او می‌تواند تصورش را بکند. به نقل از fararu این فیلم هرچقدر که جلوتر می‌رود لایه‌های عمیق‌تری از معما و غافلگیری را به مخاطبش ارائه می‌کند.

 

5 فیلم برتر راز آلود 2022 | مدیا زبان

 

سخن پایانی

امیدواریم با دیدن این فیلم‌های معمایی و رازآلود لحظات خوشی را سپری کنید. اگر فیلم دیگری در همین ژانر می‌شناسید لطفاً در بخش کامنت‌ها به ما و سایر کاربران مدیا زبان معرفی کنید.

همچنین بخوانید: «4 فیلم انگلیسی برای تقویت زبان»

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش