عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان

همانطور که می‌دانید عشق و محبت بالاترین درجه از نمایش احساسات فردی و اجتماعی بوده و به همین دلیل می‌توان فیلم‌های عاشقانه و رومانتیک را در رده محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ژانرهای صنعت سینما قرار داد.

از آنجایی که این دست فیلم و سریال‌ها با مخاطب ارتباط احساسی برقرار می‌کند می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بربینندگان گذاشته و تا مدت‌ها در یاد و خاطر آن‌ها باقی بماند.

در تاریخ سینما کمتر آثاری همچون فیلم‌های عاشقانه و رومانتیک موفق شده‌اند طیف وسیعی از مخاطبان را تحت تاثیر جادوی ماندگار خود قرار دهند. در بسیاری از آثار رومانتیک تقابل یک رابطه عاشقانه و مجموعه‌ای از موانع، داستان را همچون یک شعر عاشقانه به حرکت در می‌آورد. اگر به دنبال بهترین فیلم‌های عاشقانه جهان هستید، با ما همراه باشید.

1)  تایتانیک (Titanic)

 

عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان | مدیا زبان

 

این فیلم سینمایی عاشقانه غمگین به کارگردانی جیمز کمرون محصول سال 1997 است. در زمان خودش این فیلم پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان با بودجه 200 میلیون دلاری بود. فیلم تایتانیک دومین فیلم پرفروش جهان (بعد از فیلم Avatar) با فروش 2.18 میلیارد دلاری است. فیلم سینمایی Titanic قطعا یکی از بهترین فیلم‌های رمانتیک خارجی و شاید بهترین فیلم عاشقانه جهان نیز باشد.

2) 500 روز تابستان (500 Days of Summer)

 

عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان | مدیا زبان

 

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه جهان فیلم 500 Days of Summer است که به کارگردانی مارک وب محصول سال 2009 است. این فیلم پس از اکران با استقبال خوبی در گیشه و از سوی منتقدین روبه‌رو شد. بسیاری از منتقدین این عنوان را با آثار تحسین‌شده‌ای همچون فیلم آنی هال 1977 مقایسه می‌کنند. داستان این فیلم عاشقانه خارجی به صورت غیرخطی روایت می‌شود و براساس خاطرات شخصیت مرد فیلم، از عشق شکست‌خورده‌اش است.

3) زن زیبا (Pretty Woman)

 

عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان | مدیا زبان

 

زن زیبا نیز بهترین فیلم عاشقانه جهان بوده که به کارگردانی گری مارشال  در سال 1990 ساخته شده است. در این فیلم قدیمی بازیگران محبوبی همچون ریچارد گی‌یر، جولیا رابرتس، آندریا پارکر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم درباره ادوارد لوئیس که  تاجری موفق و ثروتمند است. روزی برای پرسیدن آدرسی در بلوار هالیوود توقف می‌کند در این هنگام ویوین وارد، که یک زن خیابانی است، تصور می‌کند که ادوارد به دنبال یک همراه می‌گردد و به همین دلیل به سوی ماشین او می‌رود.

ادوارد که تحت تاثیر طبع شوخ و مهربان ویوین قرار می‌گیرد او را با خود به یک هتل مجلل می‌برد و بعد از او می‌خواهد تا نقش یک همراه را برای او بازی کند تا با هم با شرکای تجاری‌اش ملاقات کنند این آشنایی زمینه‌ساز علاقه‌مندی و دلبستگی این دو به یک‌دیگر می‌شود.

4) عاشقانه‌ واقعی (True Romance)

 

عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان | مدیا زبان

 

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه جهان ، عاشقانه‌ واقعی است که به کارگردانی تونی اسکات در سال 1993 ساخته شده است. داستان این فیلم محبوب، در مورد فروشنده‌ای ساده به نام کلرنس وورلی است که به طور اتفاقی با دختری به نام آلاباما آشنا شده و دلش را به او می‌بازد.

کلرنس خبر ندارد که در واقع آشنایی‌اش با آلاباما بخشی از یک نقشه خلافکارانه است. عشق کلرنس به آلاباما به حدی زیاد است که حتی زمانی که در می‌یابد آلاباما برای برقراری رابطه با او از رئیسش دستمزد دریافت کرده است باز هم از احساسش به او کم نمی‌شود.

5) شکل آب (The Shape of Water)

 

عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان | مدیا زبان

 

فیلم شکل آب به کارگردانی گیلرمو دل تورو در سال 2017 ساخته شده است.

این فیلم داستان الیزا، یک نظافت‌کار تنها که توانایی صحبت کردند ندارد را روایت می‌کند که با موجودی دوزیست آشنا می‌شود که در یک تأسیسات تحقیقاتی سری زندانی شده است. الیزا روز به روز بیشتر با این موجود ارتباط برقرار می‌کند و بیشتر به او دل می‌بندد. اما…

به گزارش از تکراتو فیلم شکل آب از فیلم‌های عاشقانه است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بازی بازیگران، فیلمنامه، کارگردانی، جلوه‌های تصویری، دکور، سینماتوگرافی و موسیقی متن این فیلم از نقاط قوت آن محسوب می‌شوند. فیلم شکل آب توسط انجمن فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال انتخاب شد. این فیلم همچنین در 13 شاخه مختلف نامزد دریافت اسکار شد و 4 مورد از آن‌ها از جمله اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برنده شد.

نظر شما در باره‌ی بهترین فیلم‌های عاشقانه جهان چیست؟ آیا فیلم دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مدیا زبان و سایر کاربران مدیا زبان در میان بگذارید.

این مقاله را نیز از دست ندهید: «10 فیلم برتر جهان با موضوع هوش مصنوعی»

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش