5 فیلم‌ ترسناک تاریخ سینمای جهان

اگر از طرفداران پر و پا قرص فیلم‌های ترسناک هستید و در اوقات فراغت چیزی به اندازه تماشای یک فیلم دلهره آور شما را سرگرم نمی‌کند پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با مدیا زبان همراه شوید تا با 5 فیلم ترسناک‌ تاریخ سینما آشنا شوید.

این فیلم‌ها از بهترین آثار کلاسیک و مدرن ژانر وحشت محسوب می‌شوند و حداقل یک بار دیدن هر یک از آن‌ها برای کسانی که تا به حال فرصت تماشای آن را نداشته‌اند توصیه می‌شود.

1) فیلم احضار (The Conjuring) 

سال ساخت: 2013، 2016 و 2021

جیمز وان استاد ترس انداختن به جان تماشاگر است، جادوگری که از تمامی حقه‌های ترس و دوربین از موجوداتی که کنار تخت کمین کرده‌اند تا شیاطینی که در خواب حمله می‌کنند، استفاده می‌کند تا مخاطب را تا سر حد مرگ بترساند!

زاویه حرکت دوربین، موسیقی متن و جلوه‌های ویژه احضار همگی دست به دست هم داده‌اند تا این فیلم به یکی از بهترین فیلم‌های ژانر وحشت تبدیل شود.

داستان در یک خانه روستایی رخ می‌دهد و قربانیان آن پدر و مادری با پنج فرزند هستند که پس از نقل مکان به این خانه شیطانی و حوادث شوم پس از آن از دو جن‌گیر مشهور دهه 70 به نام لورن و وارن کمک می‌گیرند.

5 فیلم‌ ترسناک تاریخ سینمای جهان | مدیا زبان

2) فیلم قبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary)

سال ساخت: 2019

استفن کینگ خالق آثار ترسناک زیادی است که بسیاری از آن‌ها برای ژانر وحشت سینمای جهان الهام بخش بوده‌اند و قبرستان حیوانات خانگی یکی از جدیدترین فیلم‌های ترسناک بر گرفته از آثار کینگ است که توانسته پای یک فیلم کلاسیک ترسناک قدیمی به همین نام را به سینمای مدرن باز کند.

قبرستان حیوانات خانگی اگر چه نتوانست جایگاه خوبی در میان فیلم‌های اکران شده سال به دست آورد اما فیلمی بسیار پر تنش با صحنه‌های ترسناک است که تماشای آن به خصوص برای کسانی که به موضوع زنده شدن مردگان علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

این فیلم داستان خانواده دکتر کرید را روایت می‌کند که به دلیل مشکلات شهر نشینی به یک منطقه روستایی نقل مکان می‌کنند اما دفن جسد گربه دختر خانواده در قبرستانی که محل اجساد حیوانات خانگی است باعث می‌شود این خانواده با اتفاقات وحشتناک خارج از تصوری روبه‌رو شوند.

5 فیلم‌ ترسناک تاریخ سینمای جهان | مدیا زبان

3) فیلم فعالیت فراطیبی (Paranormal Activity)

سال ساخت: 2007

فیلم فعالیت فراطبیعی یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک با سبکی خاص است که تنها با کمک یک دوربین ساده توانسته صحنه‌های آرام و در عین حال دلهره آوری ایجاد کند. بهره‌گیری از فضا و موقعیت‌های معمولی که همه ما آن‌ها را تجربه می‌کنیم این فیلم را به اثری قابل لمس و باورپذیر تبدیل کرده است.

این فیلم با بودجه باور نکردنی 15 میلیون دلاری توانست به موفقیت خوبی در گیشه دست پیدا کند و سبک جدیدی را به ژانر وحشت معرفی کند.

فعالیت فراطبیعی داستان یک زوج را به تصویر کشیده که پس از نقل مکان به خانه جدید متوجه چیزهای عجیب می‌شوند و با کمک یک دوربین سعی می‌کنند به شکار صحنه‌های ترسناکی بپردازند که شب‌ها و زمانی که خواب هستند در اطراف آن‌ها در جریان است.

5 فیلم‌ ترسناک تاریخ سینمای جهان | مدیا زبان

4) فیلم کشتار با اره برقی تگزاس (Texas Chain Saw Massacre) 

سال ساخت: 1974

این فیلم از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود است، فیلمی سراسر خشونت و مرگ که از داستانی واقعی الهام گرفته، توبی هوپر با ترکیب جالب ترس و حس شوخ طبعی توانسته اثری تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ سینمای وحشت به یادگار بگذارد و به دلیل محبوبیت فراوان این فیلم، طی سال‌های پس از آن دنباله‌های متعددی برایش ساخته شده است.

داستان فیلم درباره 5 نوجوان است که دنیای امن پشت سرشان را رها کرده و برای دیدن محل دفن پدربزرگ‌های خود به ناحیه‌ای در تگزاس مسافرت می‌کنند اما در این مسیر با مرد صورت چرمی و خانواده آدم‌خوارش روبه‌رو می‌شوند و این آشنایی سرآغاز داستانی خونین و دلهره آور خواهد بود.

5 فیلم‌ ترسناک تاریخ سینمای جهان | مدیا زبان

5) بابادوک (The Babadook)

سال ساخت: 2014

بابادوک از دیگر فیلم‌های معروف ژانر وحشت است که تنها به دنبال ایجاد ترس و دلهره در دل مخاطب نبوده است. بلکه در این فیلم جنیفر کنت ترکیب جالبی از دنیای هیولاهای ترسناک و چالش‌های یک زن بیوه و فرزندش ایجاد کرده که در دل آن می‌توان رد غم و افسردگی عمیق زنانه و تنهایی ناامید کننده یک زن را دنبال کرد.

به گزارش از کوکا داستان بابادوک درباره یک زن بیوه افسرده است که پس از مرگ شوهرش به تنهایی با پسر 6 ساله‌اش زندگی می‌کند و خواندن کتابی به نام بابادوک برای کودک باعث می‌شود اتفاقات ترسناک و دلهره آوری برای این مادر و پسر رقم بخورد.

5 فیلم‌ ترسناک تاریخ سینمای جهان | مدیا زبان

 

امیدواریم دیدن این لیست برای شما مفید بوده باشد و چند فیلم را به لیست دیدن خودتان اضافه کرده باشید. اگر فیلم ترسناک دیگری می‌شناسید که دیدن آن ضربان قلب را افزایش می‌دهد و ارزش دیدن دارد را با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله پیشنهادی: «عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان»

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش