5 فیلم برتر کمدی

فیلم‌های طنز علاقه‌مندان بسیاری دارند زیرا افراد با دیدن آن‌ها لحظات شادی خواهند داشت. اگر شما هم به دیدن این نوع فیلم‌ها علاقه دارید برترین فیلم‌های کمدی خارجی که در ادامه معرفی شده‌اند را از دست ندهید.

تماشای فیلم‌های طنز یکی از بهترین کارها برای خلق لحظاتی شاد و آرام در کنار خانواده است. با تماشای فیلم کمدی برای ساعاتی هم که شده دغدغه و ناراحتی‌های خود را فراموش کرده و وارد دنیای جدیدی می‌شوید.

5 فیلم‌ برتر کمدی 2022

1) فیلم مردی از تورنتو (The Man from Toronto)

 

5 فیلم برتر کمدی | مدیا زبان

 

  • کارگردان: پاتریک هاگز
  • ژانر: اکشن، کمدی، درام

مردی از تورنتو از برترین فیلم‌های خنده دار خارجی سال 2022 است.

به گزارش از تکراتو در این فیلم جذاب مرگ‌بارترین قاتل جهان و بزرگ‌ترین خرابکار نیویورک، در Airbnb با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. پس می‌توان حدس زد که چه اتفاق‌های اکشن و کمدی قرار است در سراسر فیلم رخ دهد.

2) فیلم همه چیز همه جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once)

 

5 فیلم برتر کمدی | مدیا زبان

 

  • کارگردان: دانیل کوان، دانیل شاینرت
  • ژانر: کمدی، اکشن، ماجراجویی

فیلم همه‌چیز همه‌جا به یکباره دارای المان‌هایی است که از سبک‌های کمدی سیاه، علمی - تخیلی، فانتزی، آثار رزمی و انیمیشن‌ها وام گرفته شده‌اند. در نتیجه این فیلم از نظر ژانری هرج و مرجی را ایفا کرده و چنان سبک‌های مختلف را با هم ترکیب کرده که این ویژگی‌اش نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

به نقل از گوشیلازا داستان این اثر از لیست بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۲ حول محور یک خانم مسن چینی به نام اِوِلین وانگ (Evelyn Wang) می‌چرخد. این خانم مهاجر بنا به دلایلی ماجراجویی‌هایی را تجربه می‌کند که بسیار دیوانه‌وار هستند و اصلا تصور آن‌ها نیز پیش از وقوع‌شان برایشان غیر ممکن بود. در واقع او به دنبال اتفاقاتی در موقعیتی قرار می‌گیرد که باید برای نجات جهان تلاش کند. او باید برای این کار وارد جهان‌های دیگر شود و با نسخه‌های دیگر خودش در دنیاهای موازی ارتباط برقرار کند.

3) فیلم احمق و احمق‌تر (Dumb and Dumber)

 

5 فیلم برتر کمدی | مدیا زبان

 

کارگردان: پیتر فارلی

ژانر: کمدی

فیلم احمق و احمق‌تر برای اولین بار در سال 1994 به روی پرده رفت و به دلیل بازی زیبای جیم کری و جف دنیلز با بازخورد خوبی همراه شد. در سال 2014 نسخه دوم این فیلم ساخته شد، اما نتوانست نسبت به قسمت اول نظرات را به خود جلب کند.

داستان از آنجایی شروع می‌شود که دو دوست احمق به اسم لوید و هری قصد دارند کیفی پر از پول را به صاحب واقعی‌اش برسانند‌. این دو دوست احمق، برای پس دادن کیف پول مجبور به سفر در سراسر کشور می‌شوند. لوید و هری در مسیر پس دادن کیف پول، با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند که با روش‌های احمقانه آن‌ها را رفع می‌کنند. اگر علاقه‌مند به فیلم‌هایی با محوریت شوخی‌های احمقانه هستید، فیلم احمق و احمق‌تر را از دست ندهید.

4) فیلم جانی انگلیش (Johnny English)

 

5 فیلم برتر کمدی | مدیا زبان

 

کارگردان: پیتر هویک

ژانر: کمدی

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های کمدی خارجی که امروز قصد داریم به آن بپردازیم، فیلم سینمایی جانی انگلیش است. این فیلم به کارگردانی پیتر هویک در سال 2003 منتشر شد و با بازیگری روآن اتکینسون (مستربین) به شهرت فراوان رسید. محبوبیت فراوان این فیلم باعث شده که پیتر هویک تصمیم به ساخت دو قسمت دیگر آن بپردازد. جانی انگلیش یک فیلم نقیضه یا ضد کلیشه به‌شمار می‌رود و می‌توان هدف آن را شوخی با کلیشه‌های فیلم جاسوسی جیمز باند دانست.

داستان این فیلم، به مردی به نام جانی انگلیش باز می‌گردد که به عنوان یک مامور و جاسوس، در یک سازمان جاسوسی انگلستان فعالیت می‌کند. طی یک سری از اتفاقات، تمامی جاسوسان این سازمان، در یک انفجار مهیب کشته می‌شوند؛ اما این سازمان ماموریتی غیرممکن را به جانی که یک مامور دست و پا چلفتی است، می‌سپارد. او باید اطلاعاتی در خصوص یک مرد فرانسوی به نام پاسکال سواج که قصد توطئه دارد را به سازمان برساند، اما …

5) فیلم تنها در خانه (Home Alone)

 

5 فیلم برتر کمدی | مدیا زبان

 

کارگردان: کریس کلمبوس

ژانر: کمدی

کمتر کسی پیدا می‌شود که با سری فیلم های کمدی تنها در خانه آشنا نباشد. این فیلم که در سال 1990 منتشر شد، فروش بالایی را با خود به همراه داشت و درآمدی در حدود 26 برابر هزینه ساخت خود را کسب کرد. این حجم از محبوبیت فیلم تنها در خانه باعث شد که کارگردان آن، کریس کلمبوس ترغیب به ساخت سه نسخه دیگر از آن شود. مکالی کالکین، بازیگر نقش اول این فیلم کمدی توانست نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی شود و جایگاه جوان‌ترین کاندید را به خود نسبت دهد.

به گزارش از موپون داستان از آنجایی آغاز می‌شود که خانواده پرجمعیت مک‌کالیستر برای تعطیلات کریسمس قصد سفر به پاریس را دارند. صبح روز سفر، خانواده مک‌کالیستر به دلیل دیر از خواب بیدار شدن، به سرعت آماده شده و خانه را به مقصد فرودگاه ترک می‌کنند. اما پس از سوار هواپیما شدن، متوجه می‌شوند که فرزند کوچک خود را که کوین نام دارد، فراموش کرده‌اند؛ اما هواپیما حرکت کرده و دیگر کار از کار گذشته است. کوین که شخصیت اصلی داستان به شمار می‌رود، وقتی که از خواب بیدار می‌شود، با خانه‌ای خالی روبه‌رو می‌شود. وقتی متوجه می‌شود که خانواده‌اش او را فراموش کرده‌اند، تصمیم می‌گیرد که از تعطیلات کریسمس و تنهاییش لذت ببرد؛ اما متوجه می‌شود که دو دزد که از حضور او بی‌خبرند، خانه‌شان را تحت نظر دارند. کوین که از نقشه دو دزد با خبر می‌شود، نقشه‌ای حساب‌ شده می‌چیند که به جدال این دو دزد نابکار برود‌.

مقاله پیشنهادی به شما: «5 فیلم‌ ترسناک تاریخ سینمای جهان»

نظر شما در مورد این فیلم‌های کمدی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مدیا زبان و سایر کاربران مدیا زبان در میان بگذارید.

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش