5 فیلم پرفروش جهان در سال 2022

مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید، به بررسی پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان در سال ۲۰۲۲ می‌پردازد. در این مقاله، شما با چندین فیلم محبوب و موفق از ژانرهای مختلف آشنا خواهید شد که در سال گذشته رکوردهای فروش را شکستند. اگر علاقه‌مند به دیدن بهترین فیلم‌های سال گذشته هستید، این مقاله را از دست ندهید.

در ادامه این مقاله، ما به تفصیل هر یک از پرفروش ترین فیلم‌های جهان در سال ۲۰۲۲ را معرفی و نقد خواهیم کرد. ما درباره داستان، بازیگران، کارگردان، ژانر و تاریخ اکران هر فیلم را ارائه خواهیم داد. اگر می‌خواهید بدانید که چه فیلم‌هایی در سال ۲۰۲۲ مورد توجه و استقبال قرار گرفتند، با ما همراه باشید.

1) فیلم تاپ گان: ماوریک

کارگردان: جوزف کوزینسکی

بازیگران: تام کروز، مایلز تلر و جنیفر کانلی

تاریخ اکران: 27 می ۲۰۲۲ (6 خرداد ۱۴۰۱)

ژانر: اکشن، درام

میزان فروش: 1 میلیارد و ۴۸۹ میلیون دلار

داستان فیلم درباره کاپیتان «پیت میچل» ملقب به «ماوریک» بعد از ۳۰ سال خدمت در نیروی هوایی ارتش ایالات متحده، به عنوان یک مربی تاکتیک‌های نظامی باید گروهی از خلبان‌های جوان نیروی هوایی را آموزش دهد. در میان افسران تحت فرمان ماوریک، ستوان بردلی برادشاو فرزند دوست قدیمی ماوریک که سال‌ها قبل در یک مأموریت کشته شده نیز حضور دارد.

 

5 فیلم پرفروش جهان در سال 2022 | مدیا زبان

 

2) فیلم آواتار: راه آب

کارگردان: جیمز کامرون

بازیگران: سم ورتینگتون، زوئی سالدانیا، سیگورنی ویور، استیون لانگ و کیت وینسلت

تاریخ اکران: ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱)

ژانر: حماسی، علمی- تخیلی

میزان فروش: 1 میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار

فیلم «آواتار: راه آب»، پرفروش‌ترین فیلم هالیوود در سال ۲۰۲۲ است. این فیلم در ادامه آواتار ۲۰۰۹ ساخته شد و داستان «جیک سالی» و خانواده‌اش را به تصویر می‌کشد که با یک تهدید جدید از سوی انسان‌ها مواجه می‌شوند و باید به دنبال راهی برای نجات خود باشند.

فیلم آواتار ۲ پرفروش‌ترین فیلم سینمایی ۲۰۲۲ و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است. این فیلم تنها در ۱۴ روز از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کرد در حالی‌ که تنها 5 فیلم دیگر در تاریخ سینما وجود دارند که زودتر از آواتار این رکورد را شکستند. آواتار جوایز و افتخارات متعددی کسب کرد.

 

5 فیلم پرفروش جهان در سال 2022 | مدیا زبان

 

3) فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو

کارگردان: کالین تروروف

بازیگران: کریس پرت، سم نیل و ایزابلا سرمون

تاریخ اکران: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ (20 خرداد ۱۴۰۱)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی- تخیلی

میزان فروش: 1 میلیارد و ۴ میلیون دلار

این فیلم جدیدترین اپیزود از سری فیلم‌های «پارک ژوراسیک» است که در سال ۲۰۲۲ اکران شد. «دنیای ژوراسیک قلمرو» در ادامه اپیزود قبلی ساخته شده و ماجراهای مربوط به نابودی جزیره دایناسورها را دنبال می‌کند.

در اپیزود قبلی، شاهد نابود شدن پارک دایناسورها و فرار آن‌ها از مناطق حفاظت‌ شده بودیم. در این قسمت، دایناسورها در کنار انسان‌ها حضور دارند و در جوامع بشری شکار می‌کنند. حالا مرز باریکی میان بقای انسان‌ها و نابودی بشریت وجود دارد.

 

5 فیلم پرفروش جهان در سال 2022 | مدیا زبان

 

4) فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

کارگردان: سم ریمی

بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، هایلی اتول و بندیکت وانگ

تاریخ اکران: 6 می ۲۰۲۲ (16 اردیبهشت ۱۴۰۱)

ژانر: اکشن، فانتزی، ماجراجویی

میزان فروش: ۹۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار

در حالی‌ که «واندا ماکسیموف» کنترل خودش را از دست داده و قصد دارد تمام دنیا را به آشوب بکشد و با دستیابی به جادوهای سیاه، جهان را تغییر دهد، دکتر «استرنج» با یک دختر نوجوان مرموز ملاقات می‌کند که پیش از این او را در رویاهایش دیده است. این دختر توانایی سفر میان دنیاهای موازی را دارد. حالا دکتر استرنج به کمک این دختر نوجوان باید هرطور که شده جلوی واندا را بگیرند.

 

5 فیلم پرفروش جهان در سال 2022 | مدیا زبان

 

5) انیمیشن مینیون‌ها: ظهور گرو

کارگردان: جاناتان دل وال و برد آبلسون

صداپیشگان: استیو کارل، پیر کافین و آلان آرکین

تاریخ اکران: 1 جولای ۲۰۲۲ (10 تیر ۱۴۰۱)

ژانر: انیمیشن، کمدی، ماجراجویی

میزان فروش: ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

این فیلم که دنباله انیمیشن «مینیون‌ها» است، درباره یک پسر نوجوان به نام «گرو» است که عاشق عضویت در یک گروه شرور به نام «ویشس ۶» است. گرو به همراه دوستان مینیون خودش، کوین، استوارت، باب و اوتو تلاش می‌کنند تا شایستگی حضور در گروه ویشس ۶ را پیدا کنند. در همین راستا گرو به همراه مینیون‌ها یک سری کارهای شرورانه انجام می‌دهند تا توجه اعضای گروه ویشس ۶ را جلب کند.

 

5 فیلم پرفروش جهان در سال 2022 | مدیا زبان

 

سخن پایانی مدیا زبان

در این مقاله به نقل از ایمنا ما به شما پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان در سال ۲۰۲۲ را معرفی کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما جالب و آموزنده بوده باشد. اگر هنوز هیچ کدام از این فیلم‌ها را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن‌ها را تماشا کنید. شاید یکی از آن‌ها به عنوان فیلم مورد علاقه شما در سال 2022 قرار بگیرد. با تشکر از همراهی شما.

مقاله پیشنهادی مشابه: «5 فیلم برتر لئوناردو دی کاپریو»

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش