بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ با ورود به دنیای سینما، بازیگری زمینه‌های جدیدی را برای خلق اثرهای بی‌نظیری در جهان فیلم فراهم کرده است. همانطور که گذشته‌ها نیز بوده، این سال نیز برخی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما را خلق کرده است که به عنوان موج‌زنی نو در هنر سینما مطرح می‌شوند. این فیلم‌ها با داستان‌ها، کارگردانی، بازیگری برجسته و تولید فنی بی‌نظیر، مخاطبان خود را درگیر خود کرده و آن‌ها را به دنیایی خارق‌العاده و جذاب می‌برند.

در این مقاله، به بررسی برخی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

1) راهبه ۲ (The Nun 2)؛ نهمین قسمت مجموعه‌ی «احضار» بین بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

  • کارگردان: Michael Chaves
  • بازیگران: Storm Reid, Taissa Farmiga, Bonnie Aarons
  • تاریخ اکران: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲

«راهبه ۲» یک فیلم ترسناک فراطبیعی و دنباله فیلم «راهبه» ساخته سال ۲۰۱۸ است. این فیلم در عین حال قسمت نهم مجموعه سینمایی احضار به حساب می‌آید و میان بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ از آثار محبوب ترسناک سال خواهد بود.

فیلم راهبه سال ۲۰۱۸ از جمله آثار ترسناکی بود که با بودجه نسبتا اندک (۲۲ میلیون دلار) موفق شد فروشی قابل توجه (۳۶۵ میلیون دلار) را تجربه کند. موفقیت مشهود این فیلم ترسناک باعث شد به سرعت ساخت قسمت دوم قطعی شود. گرچه هم کارگردان و هم فیلم‌نامه‌نویس قسمت دوم با قسمت اول متفاوت‌اند اما هر دو فیلم براساس داستان اولیه که جیمز وان یکی از نویسندگان آن است ساخته شدند.

داستان فیلم سینمایی «راهبه ۲» خط روایی فیلم قبل را ادامه می‌دهد. ماجرای فیلم جدید در فرانسه سال ۱۹۵۶ می‌گذرد؛ یک کشیش به قتل رسیده و شر در حال گسترش است. خواهر آیرین بار دیگر با نیروی شیطانی راهبه مواجه می‌شود.

 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | مدیا زبان

 

2) جن‌گیر (The Exorcist)؛ ترسناک به روش کلاسیک

  • کارگردان: David Gordon Green
  • بازیگران: Leslie Odom Jr., Ellen Burstyn, Ann Dowd
  • تاریخ اکران: ۲۱ مهر ۱۴۰۲

فیلم جدید و فعلا بدون عنوان مشخص مجموعه «جن‌گیر» قرار است دنباله مستقیم فیلم جن‌گیر سال ۱۹۷۳ باشد. فیلم جدید هم قرار است از همان منبع اقتباس اثر اولیه (رمان ترسناک سال ۱۹۷۱ به قلم ویلیام پیتر بلتی) بهره ببرد.

جن‌گیر جدید قرار است اولین فیلم از یک سه‌گانه باشد و به صورت کلی هم ششمین فیلم مجموعه سینمایی جن‌گیر در نظر گرفته می‌شود.

 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | مدیا زبان

 

3) جان ویک: بخش ۴ (John Wick: Chapter 4)؛ داستان قاتل افسانه‌ای

  • کارگردان: Chad Stahelski
  • بازیگران: Keanu Reeves, Donnie Yen, Bill Skarsgård
  • تاریخ اکران: ۴ فروردین ۱۴۰۲

جان ویک، قاتل افسانه‌ای و شکست‌ناپذیر، روز به روز با دشمنان بیشتری مواجه شده و جایزه‌ای که برای کشتنش‌ تعیین شده افزایش می‌یابد. او در چنین شرایطی به مبارزه خود را با سازمان ادامه می‌دهد و به دنبال قدرتمندترین چهره‌های آن نیویورک، پاریس، ژاپن و برلین را زیر پا می‌گذارد. جان ویک در قسمت چهارم با خطرناک‌ترین دشمنانش مبارزه می‌کند.

«جان ویک: بخش 4» یک تریلر نئونوار اکشن است که مستقیما داستان قسمت سوم مجموعه را ادامه می‌دهد. موفقیت تجاری ادامه‌دار این مجموعه اکشن باعث شده سازندگانش دست از سر این چهره جدید دنیای سینما برندارند و قاتل محبوب سال‌های اخیر را مدام درگیر ماجراجویی‌های جدید کنند.

 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | مدیا زبان

 

4) جیغ ۶ (Scream 6)؛ یک اسلشر ترسناک بین بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳

  • کارگردان: Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
  • بازیگران: Courteney Cox, Melissa Barrera, Jenna Ortega
  • تاریخ اکران: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲

در قسمت ششم از مجموعه اسلشر ترسناک «جیغ»، چهار بازمانده از جنایت‌های قاتل شبه‌ مانند‌ داستان اولیه قصد دارند وودزبرو را برای کلیدزدن یک زندگی جدید ترک کنند.

در مجموع اطلاعات چندانی درباره قسمت ششم این مجموعه ترسناک در اختیار نداریم اما می‌دانیم کارگردان‌های قسمت ششم همان کارگردان‌های قسمت پنجم مجموعه خواهند بود. فعلا تا روزی که عنوان دقیق فیلم مشخص شود آن را به نام «جیغ ۶» در نظر می‌گیریم.

 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | مدیا زبان

 

5) بابیلون (Babylon)؛ از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ با حضور برد پیت

  • کارگردان: Damien Chazelle
  • بازیگران: Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva
  • تاریخ اکران: ۱۶ دی ۱۴۰۱

فیلم سینمایی «بابیلون» یک کمدی-درام تاریخی است که طی دهه ۱۹۲۰ جریان دارد؛ دوره عبور از سینمای صامت و رسیدن به سینمای ناطق.

داستان فیلم به ظهور و سقوط چند چهره‌ جاه‌طلب و رویاپرداز در چنین دوره‌ای از تاریخ هالیوود می‌پردازد.

دیمین شزل کارگردان این فیلم سینمایی را برای ساخت آثار شاخص و مشهوری چون «ویپلش» (Whiplash) و «لا لا لند» (La La Land) می‌شناسیم؛ دو فیلمی که برای این هنرمند تحسین گسترده و جوایز مهم سینمایی را در پی داشتند.

 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ | مدیا زبان

 

با اتمام این مقاله، ما به دنیای فیلم‌های برتر سال ۲۰۲۳ سفر کردیم و به شاهکارهایی از هنر سینما شاهد بودیم. این سال نشان داد که هنر سینما همچنان قادر است ما را به دنیاهای خیالی، هیجان‌انگیز و عمیقی ببرد. بازیگران استعدادمند، کارگردانان خلاق و تیم‌های فنی بی‌نظیر باعث شدند تا این فیلم‌ها به عنوان بهترین‌های سال تلقی شوند.

امیدواریم که با خواندن این مقاله، شما نیز بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ را کشف کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

این مقاله را نیز بخوانید: «زیباترین زبان‌های دنیا کدامند؟»

برای دریافت جزوه آموزشی سریال فرندز اینجا کلیک کنید.

منبع: دیجی کالا

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش